خانهاخبار
لپتاپ گیمینگ شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شد

لپتاپ گیمینگ شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شد

شیائومی دو روز پیش پرچمدار تازه Mi MIX 2S را در چین معرفی کرد. این سازنده چینی همچنین از اولین لپتاپ گیمینگ خود هم در کنار گوشی مذکور تحت عنوان Mi Gaming Laptop پرده برداشت.
۱۳۹۷/۱/۹

شیائومی یکی از سازندگان دستگاه‌های هوشمند به شمار می‌رود که در زمینه تولید لپتاپ کاملا تازه کار است اما این موضوع باعث نشده است تا در روند فعالیتش محتاطانه عمل کند و به فکر معرفی لپتاپ مخصوص بازی نباشد. این غول تکنولوژی چینی چند روز پیش گوشی پرچمدار تازه خود را به نام Mi MIX 2S در چین معرفی کرد و در خلال این رویداد که در شانگهای برگزار شد، از اولین لپتاپ گیمینگ Mi خود هم رونمایی کرد. شیائومی استراتژی رایج محصول خود را در این زمینه هم اعمال کرده و تلاش کرده است محصول هوشمندی را با مشخصات فنی سطح بالا اما ارزان قیمت معرفی کند.

image

فلسفه طراحی این لپتاپ شیائومی بسیار ساده است. شیائومی اندازه و ضخامت بدنه لپتاپ گیمینگ خود را تا حد ممکن کوچک در نظر گرفته است و به درج لوگو و برچسب‌ هم روی بدنه آن اعتقادی ندارد. بدین ترتیب آنچه در ظاهر این لپتاپ گیمینگ خودنمایی می‌کند، سادگی است. ممکن است برخی کاربران عاشق سادگی‌اش شوند و برخی دیگر هم از ظاهرش متنفر باشند، این موضوع کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد. از طرفی ضخامت این لپتاپ 20.9 میلی متر است و اصلا باریک دیده نمی‌شود اما هیچکدام از سایر لپتاپ‌های گیمینگ موجود در بازار هم از آن باریک‌تر نیستند. این لپتاپ تازه همچنین 2.7 کیلوگرم وزن دارد.

image

لپتاپ Mi Gaming Laptop شیائومی از صفحه کلید حرفه‌ای و پیشرفته بهره می‌برد که 5 دکمه قابل برنامه ریزی دارد. لی جون، مدیر عامل شیائومی، در هنگام معرفی این لپتاپ تازه اضافه کرد که اغلب گیمرهای حرفه‌ای مایل هستند وعده‌های غذایی خود را در کمترین زمان ممکن سفارش دهند، تحویل بگیرند و صرف کنند. یکی از این دکمه‌های قابل برنامه ریزی در صفحه کلید Mi Gaming Laptop هم برای همین منظور طراحی شده است و می‌توانید غذای موردعلاقه‌تان را با فشردن تنها یک دکمه سفارش دهید و سریعا دریافت کنید.

Mi Gaming Laptop صفحه نمایش 15.6 اینچی با کیفیت فول اچ دی و فریم باریک دارد و می‌تواند به دو نمایشگر خارجی دیگر هم با کیفیت 4K متصل شود و تجربه منحصر به فردی را در بازی رایانه‌ای در اختیار کاربران قرار دهد. بلندگوهای این لپتاپ هم در راستای بهبود تجربه صوتی کاربر Dolby Atmos و Hi-Res Audio 2 × 3W در نظر گرفته شده‌اند. Mi Gaming Laptop همچنین از پورت‌های متعدد HDMI 2.0، USB Type-C، Ethernet و USB 3.0 بهره می‌برد.

شیائومی این لپتاپ گیمینگ را در 4 نسخه مختلف معرفی کرده است. نسخه پایه Mi Gaming Laptop از پردازنده i5 با GTX Ti 1050، 8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه SSD و HDD 1 ترابایتی بهره می‌برد و می‌توانید گرافیک آن را با پرداخت مبلغ بیشتری به GTX Ti 1060 ارتقا دهید. همچنین نسخه سطح بالاتری از آن وجود دارد که به پردازنده پیشرفته‌تر i7 مجهز شده است و از دو نسخه ذکر شده گران تر است. سطح بالاترین نسخه این لپتاپ گیمینگ هم پردازنده i7، 16 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه SSD و 1 ترابایت HDD دارد و گران‌ترین مدلش به شمار می‌رود.

image

با توجه به این کانفیگ‌های سطح بالا، بحث خنک نگه داشتن لپتاپ اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. شیائومی هم برای همین منظور 3 + 2 پایپ خنک کننده بزرگ و 4 دریچه هواکش درون آن تعبیه کرده است. دکمه مخصوص TORNADO هم برای آن در نظر گرفته شده است که فشردنش باعث می‌شود روند خنک کردن لپتاپ تسریع پیدا کند و ظرف 10 دقیقه 3 تا 5 درجه کاهش دما در آن ایجاد شود. البته لازم است این نکته را هم ذکر کنیم که حداکثر سرعت عملکرد خنک کننده‌ها باعث می‌شود سر و صدای بیش از معمول در لپتاپ‌تان ایجاد شود اما دمای آن در عوض زودتر کاهش می‌یابد.

مشخصات و ویژگی‌های لپتاپ گیمینگ شیائومی در کل بسیار مناسب به نظر می‌رسد. نسخه پایه Mi Gaming Laptop حدودا 956 دلار قیمت دارد که از Core i5 + GTX 1050 Ti بهره می‌برد و سطح بالاترینش با Core i7 + GTX 1060 هم 1435 دلار قیمت گذاری شده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

sinakaya

۱۳۹۷/۱/۱۲
والا نظری ندارم که قیمتش توی خارج رقابتی هست یا نیست ولی اینو میدونم که حتی قبل گرون تر شدن دلار و رسیدن اون به 5000تومان فروشندگان انواع کامپیوتر و لپ تاب و قطعات قیمت ها رو حتی با دلار 5به بالا حساب میکردن حالا که شده 5000توان خدا خداش به داد برسه
با این اوصاف نسخه ضعیف تر که قیمت رقابتی داره بی شک در ایران بالای 5 میلون قیمت خواد داشت

علی

۱۳۹۷/۱/۱۰
بنظر من خوب میتونه باشه ولی نه برای ما
چون ۹۵۶ دلار دیگه خیلی زیاد شده

حسين

۱۳۹۷/۱/۹
حتي تصوير پس زمينه شو هم از اپل كپي كرده

سینا

۱۳۹۷/۱/۹
خیلی عالیه
همین کانفیگ را اگر msi یا rog بخوای بگیری
هشت تومن باید هزینه کنی
در صورتی که این سیستم فکر نمیکنم بیشتر از ۵ در بیاد
واقعا ارزش خرید داره
مشروط بر اینکه با گارانتی معتبر و رسمی وارد بشه
چون گوشی های شیاومی گارانتی و تعمیرات خوبی ندارن و خیلیا اصلا این برند را نمیشناسن
هر چند که کیس یا همان PC یه چیزه دیگس و هیچ وقت هیچ لپ تاپی به کیس نمیرسه
اما برای یه گیمر که در خارج از خانه هم میخواد بازی کنه
گزینه چشم گیریه