خانهاخبار
پروتوتایپ پرچمدار نوکیا 9 با بریدگی حاشیه در حال آزمایش است

پروتوتایپ پرچمدار نوکیا 9 با بریدگی حاشیه در حال آزمایش است

گفته می‌شود که نوکیا 2 گوشی پرچمدار دیگر را هم علاوه بر Nokia 8 Sirocco در دست توسعه دارد و می‌خواهد آن‌ها را تا اواخر سال 2018 معرفی کند. این گوشی‌ها Nokia 8 Pro و Nokia 9 خوانده می‌شوند و احتمالا یکی از آن‌ها با الهام از آیفون 10 اپل و با بریدگی حاشیه طراحی می‌شود.
۱۳۹۷/۱/۷

به تدریج جزئیات بیشتری درباره پرچمداران آینده نوکیا در سال 2018 منتشر می‌شود. پیش از این گزارش شده بود که نوکیا قرار است علاوه بر Nokia 8 Sirocco که چند هفته پیش در نمایشگاه MWC 2018 معرفی کرد، از دو پرچمدار سطح بالاتر تا اواخر سال جاری میلادی پرده بردارد. برخی منابع چینی هم در این باره اظهار نظر کردند و گفتند که یکی از این دو گوشی احتمالا با الهام از آیفون 10 اپل و با بریدگی حاشیه در بالای صفحه نمایش طراحی می‌شود و حاشیه‌های آن به طور کلی از سایر گوشی‌های برند نوکیا باریک‌تر خواهد بود. بعد از آن هم تصاویری منسوب به طراحی ابتدایی این گوشی در فضای وب منتشر شدند و طراحی با بریدگی حاشیه را برای آن تأیید کردند.

اگر بخواهیم فعلا به همین شایعه‌ها و خبرها بسنده کنیم، باید بگوییم دیگر پرچمدار 2018 نوکیا احتمالا از نظر طراحی ظاهری و مشخصات فنی تقریبا شبیه Nokia 8 Sirocco خواهد بود و بریدگی حاشیه در طراحی آن اعمال نمی‌شود. همچنین هنوز مشخص نیست این پرچمدار قرار است به چه نامی و دقیقا چه زمانی رسما معرفی شود اما اغلب شایعه‌های اخیر از این دو گوشی تحت عناوین Nokia 9 (2018) و Nokia 8 Pro (2018) یاد کرده‌اند.

image

همان‌طور که از نامش برمی‌آید، Nokia 9 احتمالا سطح بالاتر خواهد بود و به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش و همچنین دوربین پیشرفته مجهز می‌شود.

Nokia 8 Pro (2018) هم احتمالا یکی دیگر از پرچمداران نوکیا از سری Nokia 8 خواهد بود که حدس می‌زنیم مانند Nokia 9 به پردازنده سطح بالای کوالکام اسنپ‌دراگون 845 مجهز شود. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، هنوز خبر رسمی در این باره منتشر نشده‌ است و نمی‌دانیم کدامیک قرار است با بریدگی حاشیه بالای صفحه نمایش معرفی شوند اما اگر قرار باشد با توجه به شواهد حدس بزنیم، باید بگوییم Nokia 9 بهترین کاندیدا در این دوگانه است و قطعا گران‌قیمت‌تر هم خواهد بود.

گوشی‌های مورد بحث در حال حاضر به عنوان پروتوتایپ‌های آماده تحت آزمایش هستند و به خوبی می‌دانیم که کمپانی‌ها معمولا تغییرات متعدد و مهمی را در روند توسعه در پروتوتایپ‌های‌شان اعمال می‌کنند.

از طرفی گزارش شده است که اپل قصد ندارد بریدگی حاشیه را در طراحی آیفون‌های 2018 خود تکرار کند. به همین خاطر اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد حالا که آغازگر این ترند تصمیم گرفته است آن را تکرار نکند، سازندگان گوشی‌های اندرویدی چنین ترند نه چندان جالبی را دنبال کنند.

Nokia 9 احتمالا با حاشیه‌های بسیار باریک معرفی می‌شود. پیش از این هم با معرفی Nokia 7 Plus و Nokia 8 Sirocco شاهد تلاش HMD Global برای حذف حاشیه‌ها در صفحه نمایش تازه‌ترین گوشی‌های هوشمند سطح بالای آن بودیم. علاوه بر طراحی ظاهری جالب و مدرن، انتظار می‌رود که این پرچمدار حداقل از 6 گیگابایت رم بهره ببرد و سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو هم به صورت پیش فرض روی آن نصب شود. کمپانی HMD همچنین اعلام کرده که گوشی‌های آینده نوکیا قرار است همگی از Android One پشتیبانی کنند و به همین خاطر معتقدیم که Nokia 9 با اندروید خالص معرفی خواهد شد. این موضوع بدین معنیست که پرچمدار مذکور قادر خواهد بود تازه‌ترین به روزرسانی‌های نرم افزاری را به سرعت دریافت و نصب کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

شهریار

۱۳۹۷/۱/۷
آقا چرا همه جا می نویسیم با الهام از ایفون، در صورتی که اولین گوشی به این شکل بریدگی در بالا ، رو شارپ معرفی کرد. خود ایفون از شارپ الهام گرفته، فقط چون شارپ عرضه جهانی نشد ایفون سواستفاده کرد و همه چیزی و به اسم خودش تموم کرد.