خانهاخبار
LG به دنبال تولید پنل‌های microLED برای گوشی‌های هوشمند

LG به دنبال تولید پنل‌های microLED برای گوشی‌های هوشمند

ال‌جی، سه نام تجاری را برای پنل‌های microLED خود به ثبت رسانده است و ادعا می‌کند این پنل‌ها برای گوشی‌های هوشمند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
۱۳۹۷/۱/۶

شرکت ال‌جی دیسپلی و سامسونگ دیسپلی برای گوشی‌های هوشمند، پنل صفحه‌نمایش تولید می‌کنند. سامسونگ در حال‌حاضر در زمینه تولید پنل OLED برای گوشی‌های هوشمند پیشتاز است اما ال‌جی نیز برای تولید پنل‌های OLED آماده می‌شود. این شرکت اولین گوشی OLED خود را با نام LG V30 رونمایی کرده است که صفحه‌نمایش P-OLED دارد.

با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که شرکت ال‌جی در حال توسعه پنل‌های جدیدی برای گوشی‌های هوشمند است تا پنل‌های OLED ساخت این شرکت از پنل‌های سامسونگ متمایز شود. ال‌جی، سه نام تجاری را در EU (اتحادیه اروپا) به ثبت رسانده است؛ هر سه پنل از نوع microLED هستند. نام‌های تجاری که این شرکت به ثبت رسانده، XµLED، SµLED و  XLµLED هستند که به نوعی از پنل microLED اشاره دارند. البته عجیب است ال‌جی به جای mircoLED از µLED استفاده کرده است که می‌تواند مشکلاتی را در خواندن نام این پنل‌ها به وجود آورد.

image

در توضیحات به ثبت رسیده پیرامون این پنل، اشاره می‌شود که پنل‌ها برای گوشی‌های موبایل یا تلفن‌های هوشمند کاربرد خواهند داشت. تا به‌حال، سامسونگ از پنل‌های mircoLED برای تلویزیون‌های هوشمند استفاده کرده است و اپل به دنبال استفاده از پنل‌های microLED برای وسایل پوشیدنی هوشمند خود است. به همین جهت، برای اولین‌بار است که یک سازنده پنل صفحه‌نمایش، از پنل‌های microLED برای گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کند.

لازم به‌ذکر است که ال‌جی از پنل‌های microLED برای دیگر محصولات نیز استفاده خواهد کرد؛ از جمله آن‌ها می‌توان به لپ‌تاپ، تبلت، وسایل پوشیدنی و عینک‌های واقعیت مجازی اشاره کرد. آنچه که در این لیست اعلام شد، کاربردهای پنل microLED را اعلام می‌کند؛ به همین جهت، ثبت این نام تجاری لزوماً به معنای عرضه گوشی‌های هوشمند با پنل microLED نیست اما می‌توان امیدوار بود که ال‌جی، این موضوع را درنظر گرفته باشد.

image

لازم به‌ذکر است که اولین و آخرین گوشی ال‌جی با پنل OLED، فعلاً V30 است زیرا پرچم‌دار جدید این شرکت کُره‌ای که در سال 2018 رونمایی خواهد شد، به پنل صفحه‌نمایش از نوع MLCD+ مجهز شده است؛ این نمایشگر، روشنایی بالاتری نسبت به پنل‌های IPS LCD دارد و همچنین دارای زیرپیکسل «سفید» است. ضمن اینکه پنل‌های صفحه‌نمایش MLCD+، مصرف انرژی را در گوشی‌های هوشمند کاهش می‌دهند. به همین جهت، گمان می‌رود که فعلاً از عرضه گوشی‌های هوشمند خود با پنل O-LED صرف‌نظر کرده است و به سمت پنل‌های رایج IPS LCD بازگشته است.

باید اشاره کرد که پنل‌های OLED برای گوشی‌های هوشمند سازندگان دیگر نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ از جمله آن‌ها می‌توان به نسل جدید آیفون 10 و آیفون 10 پلاس اشاره کرد که احتمالاً بخشی از پنل‌های لازم برای آن‌ها توسط ال‌جی دیسپلی به تولید خواهد رسید. 

در صورتی‌که LG V30 یا LG V30 Plus را خریداری کرده‌اید، با چه مشکلاتی در صفحه‌نماشی OLED این گوشی مواجه شده‌اید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)