خانهاخبار
مقایسه مشخصات Galaxy S9 Plus و Pixel 2 XL

مقایسه مشخصات Galaxy S9 Plus و Pixel 2 XL

در این مطلب دو پرچمدار Galaxy S9 Plus سامسونگ و Pixel 2 XL گوگل را از نظر مشخصات و ویژگی‌های داخلی مقایسه می‌کنیم. پرچمدار سامسونگ در سال 2018 و پرچمدار گوگل در سال 2017 معرفی شده‌اند.
۱۳۹۷/۱/۵

گوشی‌های پرچمدار همیشه در صدر توجه قرار دارند و با یکدیگر از جهات مختلفی مقایسه می‌شوند. سامسونگ امسال دو گوشی پرچمدار Galaxy S9 و S9 Plus را معرفی و روانه بازار کرد و همان طور که می‌دانید، چند ماهی از عرضه پیکسل‌های نسل دوم گوگل می‌گذرد. در این مطلب قصد داریم Pixel 2 XL را با Galaxy S9 Plus مقایسه کنیم و ویژگی‌ها و همچنین طراحی این دو گوشی سطح بالا را که به ترتیب در اکتبر 2017 و فوریه 2018 معرفی شدند، در مقابل هم قرار دهیم. هر دو پرچمدار مذکور به دوربین اصلی با عملکرد فوق العاده مجهز شده‌اند و گران قیمت هستند اما آیا Pixel 2 XL به قدری شایسته هست که بتواند در مقابل یک پرچمدار 2018 هم قد علم کند؟ پیش از اینکه به مشخصات و ویژگی‌های آن در مقام مقایسه بپردازیم، اجازه دهید به شباهت‌هایشان اشاره کنیم.

image

گوشی‌های Galaxy S9 و Pixel 2 XL در برخی موارد مشابه هستند یا حداقل می‌توان ادعا کرد که مسیر مشابهی در پیش گرفته‌اند. هر دو صفحه نمایش بزرگتر از 6 اینچ دارند و از تکنولوژی محبوب OLED بهره می‌برند. پنل نمایش آن‌ها از نسبت 18:9 و وضوح تصویر WQHD پشتیبانی می‌کند و هردویشان قابلیت Always-On را برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها ارائه می‌کنند. شاید با خودتان فکر کنید پردازنده داخلی و GPU مهم‌ترین بخش سخت افزاری و پردازشی گوشی است. Pixel 2 XL و Galaxy S9 Plus در این مورد هم مشابه هستند و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون و پردازنده گرافیکی Adreno قدرت می‌گیرند اما مدل‌شان کمی متفاوت است. حافظه داخلی در نسخه استاندارد این پرچمداران 64 گیگابایت است اما S9 Plus در نسخه‌های دیگری هم روانه بازار شده و از کارت حافظه جانبی microSD هم پشتیبانی می‌کند. همان‌طور که اشاره کردیم، این گوشی‌ها هر دو دوربین‌های فوق العاده‌ای دارند. نسل دوم گوگل پیکسل از لنز تکی 12 مگا پیکسلی در پنل پشتی و حسگر سلفی 8 مگا پیکسلی بهره می‌برد در حالی که S9 Plus دوربین دوگانه اصلی با لنزهای 12 مگا پیکسلی دارد و حسگر سلفی‌اش هم 8 مگا پیکسلی است. هر دو از باتری تقریبا مشابه با پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع بهره می‌برند که ظرفیتش در پیکسل و S9 Plus به ترتیب معادل 3520 و 3500 میلی آمپر ساعت گزارش شده است. Pixel 2 XL و Galaxy S9 Plus از نظر ابعاد و وزن هم تقریبا مشابه هستند اما پرچمدار سامسونگ کمی کشیده‌تر، ضخیم‌تر و 14 گرم سنگین‌تر است. هر دو گوشی مذکور همچنین بلوتوث نسخه 5.0، WiFi، پورت ارتباطی USB Type-C، حسگر اثرانگشت در پنل پشتی، بلندگوی استریو دوگانه و سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو دارند و در مقابل نفوذ آب و گردوخاک مقاوم هستند.

پیشنهاد می‌کنیم ابتدا جدول زیر را مشاهده کنید و مشخصات و ویژگی‌های Pixel 2 XL و Galaxy S9 Plus را به صورت موردی و مختصر ببینید. در ادامه هم به شکل مفصل‌تری به تشریح مشخصات این دو گوشی خواهیم پرداخت.

دستگاه

Samsung Galaxy S9 Plus

Google Pixel 2 XL

صفحه نمایش  

6.2 اینچ Super AMOLED، 2960 در 1440، نسبت نمایش 18.5:9، تراکم پیکسلی 531ppi، محافظ Gorilla Glass 5، صفحه Always On

6.0 اینچ P-OLED، 2880 در 1440، نسبت تصویر 18:9، تراکم پیکسلی 538 ppi، محافظ Gorilla Glass 5، صفحه Always On

پردازنده 

کوالکام اسنپ‌دراگون 845، 8 هسته با قدرت پردازش 2.7 گیگاهرتز، Adreno 630 GPU / اگزینوس 9810، Mali-G72 MP18

کوالکام اسنپ‌دراگون 835، 8 هسته با قدرت 2.35 گیگاهرتز، Adreno 540 GPU

رم 

6 گیگابایت

4 گیگابایت

حافظه داخلی 

64 / 128 / 256 گیگابایت، قابل ارتقا

64 / 128 گیگابایت، غیرقابل ارتقا

دوربین اصلی 

دوربین سلفی

دوگانه 12 مگا پیکسلی با دیافراگم 1.5 تا 2.4، OIS، PDAF، فلش LED دوگانه، HDR خودکار، بزرگنمایی اپتیکال 2 برابر

8 مگا پیکسلی با دیافراگم 1.7، HDR خودکار، فوکوس خودکار

12 مگا پیکسل با دیافراگم 1.8، OIS، EIS، لیزر و PDAF، HDR+، فلش LED دوگانه

حسگر سلفی 8 مگا پیکسلی با دیافراگم 2.4، فوکوس ثابت

باتری 

3500 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع و بی سیم

باتری 3520 میلی آمپر ساعتی غیرقابل تعویض، پشتیبانی از شارژ سریع

ابعاد و وزن 

157.7 × 73.8 × 8.5 میلی متر، 189 گرم

157.9 × 76.7 × 7.9 میلی متر، 175 گرم

شبکه‌های ارتباطی 

GSM، HSPA، LTE، NFC، بلوتوث نسخه 5.0، WiFi، USB Type-C 3.1

GSM، HSPA، LTE، NFC، بلوتوث نسخه 5.0، WiFi، USB Type-C 3.1

سایر ویژگی‌ها 

Samsung Pay، مجوز IP68، بلندگوهای استریو Hi-Res 32 بیتی/384 کیلوهرتزی، سیستم تشخیص چهره و عنبیه چشم، ویژگی نوین AR Emoji، پایش ضربان قلب و فشار خون، جک هدفون 3.5 میلی متری، DeX، دستیار بیکسبی، شارژ بی سیم سریع

بلندگوهای استریو، حذف جک هدفون 3.5 میلی متری، Active Edge، Google Lens، مجوز IP67، دستیار گوگل، حسگر اثرانگشت در پنل پشتی

سیستم عامل

اندروید 8.0 اوریو

اندروید 8.0 اوریو

Galaxy S9 Plus

سامسونگ این پرچمدار تازه را در کنار مدل استاندارد Galaxy S9 چند هفته پیش در نمایشگاه MWC 2018 اسپانیا معرفی کرد. در نگاه اول قطعا متوجه شباهت این گوشی‌ها با نسل قبلی‌شان می‌شوید چراکه تغییرات در طراحی این دوگانه نسبت به Galaxy S8 به صورت جزئی اعمال شده است. درواقع سامسونگ سال گذشته دوگانه Galaxy S8 و S8 Plus را با طراحی نوین و تغییرات فراوان معرفی کرد و احتمالا به همین خاطر تصمیم گرفت که طراحی زیبای آن را تغییر ندهد. این غول تکنولوژی همچنین میزان رم را به 6 گیگابایت و پردازنده داخلی را به تازه‌ترین چیپست اسنپ‌دراگون ارتقا داد. بلندگوهای استریوی دوگانه‌اش هم بهبود یافته‌اند و جک هدفون 3.5 میلی متری از طراحی آن حذف نشده است. سامسونگ دوربین اصلی را روی هر دو مدل تازه این دوگانه نسبت به نسل قبلی دستخوش تغییر کرد اما در این میان تنها مدل پلاس از دوربین با لنزهای دوگانه بهره می‌برد که لنز اصلی آن هم به دیافراگم متغیر مجهز شده است. ویژگی جالب توجه دیگر آن Intelligent Scan نام دارد که ظاهرا از قابلیت تشخیص چهره و تشخیص عنبیه کمک می‌گیرد تا هویت کاربر را به سرعت تأیید کند. قابلیت تازه دیگری هم در پرچمداران سامسونگ معرفی شده است که AR Emoji نام دارد و ظاهرا نوعی واکنش به Animoji اپل به شمار می‌رود. البته سامسونگ در این باره ادعا کرده است که AR Emoji را از سال‌ها پیش و قبل از معرفی توسط اپل در دست توسعه داشته است.

image

فبلت Galaxy S9 Plus صفحه نمایش 6.2 اینچی Super AMOLED با لبه‌های خمیده، وضوح WQHD 2960 در 1440 و روکش Corning Gorilla Glass 5 دارد و از ویژگی Always-On هم بهره می‌برد. این گوشی هم مانند اغلب پرچمداران سامسونگ در دو نسخه مخصوص بازار چین/آمریکا و بین المللی معرفی شده است. نسخه مخصوص چین/ آمریکا از پردازنده 64 بیتی کوالکام اسنپ‎‌دراگون 845 با 8 هسته پردازشی و قدرت حداکثر 2.7 گیگاهرتز بهره می‌برد و پردازنده گرافیکی‌اش Adreno 630 است. نسخه جهانی S9 Plus هم به اگزینوس 9810 با 8 هسته پردازشی و قدرت پردازش مشابه مجهز شده و پردازنده گیرافیکی‌اش هم Mali-G72-MP18 در نظر گرفته شده است. هر دو پردازنده مذکور سطح بالا و پرچمدار هستند و عملکرد جالب توجهی از خود به نمایش می‌گذارند. S9 Plus همچنین 6 گیگابایت رم دارد و نسخه پایه آن با 64 گیگابایت حافظه داخلی معرفی شده است. سایر نسخه‌ها از 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برند و همگی از کارت حافظه جانبی microSD پشتیبانی می‌کنند.

فبلت پرچمدار Galaxy Note 8 سامسونگ سال گذشته در حالی معرفی شد که به دوربین اصلی با لنزهای دوگانه مجهز شده بود. به همین خاطر اغلب کارشناسان معتقد بودند که Galaxy S9 هم حتما با دوربین دوگانه معرفی می‌شود اما سامسونگ در اقدامی عجیب تنها مدل پلاس این دوگانه را به دوربین اصلی با لنزهای دوگانه مجهز کرد. S9 Plus دوربین دوگانه 12 مگا پیکسلی با ویژگی‌های Super Dual Pixel بهبود یافته، PDAF، OIS، بزرگنمایی اپتیکال 2 برابر، بزرگنمایی دیجیتال 10 برابر و فلش LED دوگانه دارد و لنز اصلی آن هم از دیافراگم متغیر 1.5 تا 2.4 پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این گوشی هم 8 مگا پیکسلی با دیافراگم 1.7 است و از ویژگی‌های HDR خودکار و فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند که کیفیت تصاویر سلفی و چت ویدیویی را به شکل چشم‌گیری ارتقا می‌دهد. ظرفیت باتری S9 plus مانند نسل قبلی‌اش 3500 میلی آمپر ساعت است و از شارژ بی سیم و تکنولوژی شارژ بی سیم هم بهره می‌برد.

پرچمدار سطح بالای Galaxy S9 Plus سامسونگ با ویژگی‌های متعددی معرفی شده است که گنجاندنشان در یک فهرست کار سختی به نظر می‌رسد. در این میان دوربین اصلی باکیفیت و دیافراگم متغیر احتمالا جالب توجه ترین قابلیت آن به شمار می‌رود. سایر ویژگی‌های چشمگیر S9 Plus شامل بلندگوهای استریو Hi-Res، اسکن هوشمند و پردازنده اسنپ‌دراگون 845 به همراه Adreno 630 GPU می‌شود. برخی کاربران هم جذب ویژگی AR Emoji شده‌اند و می‌توانند تصاویر خودشان را به کمک آن به ایموجی تبدیل کنند و با سایر دوستان و آشنایان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. S9 Plus همچنین از ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند سامسونگ مانند Samsung Pay، IP68، حسگر پایش ضربان قلب و فشار خون، دستیار هوشمند بیکسبی و DeX بهبود یافته‌ای که امکان استفاده از گوشی را عنوان کامپیوتر رومیزی فراهم می‌آورد، بهره می‌برد. سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو و پوسته اختصاصی بهبود یافته Samsung Experience 9.0 UI هم به صورت پیش فرض روی گوشی مذکور نصب شده‌اند تا تجربه منحصر به فردی از تعامل با یک پرچمدار سطح بالا به کاربران ارائه کنند. S9 Plus در ابعاد 158.1 × 73.8 × 8.5 میلی متر ساخته شده است و 189 گرم وزن دارد. این گوشی همچنین در رنگ‌های مشکی، آبی، خاکستری و بنفش روانه بازار شده و قیمتش از 915 تا 930 دلار متغیر است.

Google Pixel 2 XL

 نسل اول گوشی‌های پیکسل گوگل هم از دوربین بسیار باکیفیتی بهره می‌بردند اما نتوانستند آنچنان که انتظار می‌رفت در میان کاربران به محبوبیت دست یابند. به همین خاطر گوگل مدت بیشتری صرف کرد تا نسل دوم Pixel 2 را با ویژگی‌ها و قابلیت‌های بهبود یافته ارائه کند و دل کاربران را هم به دست آورد. Pixel 2 XL یک فبلت پرچمدار مدرن با طراحی تقریبا بدون حاشیه به شمار می‌رود که پنل نمایش P-OLED با نسبت تصویر 18:9 دارد. هر دو گوشی تازه سری Pixel 2 از ویژگی Active Edge بهره می‌برند که کاربر را قادر می‌سازد تا با فشردن کناره‌های فریم این دستگاه‌ها، دستیار هوشمند گوگل را فعال یا تماس ورودی را بی صدا کنند. ویژگی جالب توجه دیگر در فبلت مذکور Google Lens است که می‌تواند جزئیات مفیدی از اشیا درون تصویر ارائه دهد. برای مثال با تماشای تصویر یک گل به شما اطلاع می‌دهد که این گل از چه خانواده‌ایست یا جزئیات موضوع و نقد فیلم را با تشخیص نام آن از روی تصویرش در اختیارتان می‌گذارد.

image

Pixel 2 XL صفحه نمایش 6 اینچی P-OLED با وضوح تصویر WQHD 2880 در 1440 با تراکم پیکسلی 538ppi دارد. گوگل در طراحی این پرچمدار تازه ترند بدون حاشیه و نسبت نمایش 18:9 را به کار برد و همچنین آن را برای نمایش بهینه نوتیفیکیشن‌ها به قابلیت Always-On مجهز کرد. Pixel 2 XL سال گذشته معرفی شد و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 835 با 8 هسته پردازشی و قدرت فرکانس 2.35 گیگاهرتز بهره می‌برد. این گوشی 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد اما از کارت حافظه جانبی microSD پشتیبانی نمی‌کند. البته یک نسخه دیگر هم از آن با حافظه داخلی 128 گیگابایت معرفی شده که تقریبا 100 دلار هم گران تر است.

کیفیت دوربین در سری نکسوس گوگل هرگز موضوع بسیار مهمی نبود اما این موضوع با معرفی سری پیکسل کاملا تغییر کرد. حتی نسل اول پیکسل‌های گوگل هم از دوربین باکیفیتی بهره می‌بردند و توانستند بالاترین رتبه را در DxOMark به دست آورند. دوربین Pixel 2 XL هم تا چندی پیش در صدر فهرست این ابزار قرار داشت تا اینکه Galaxy S9 معرفی شد و این جایگاه ویژه را تصاحب کرد. pixel 2 XL دوربین اصلی با لنز تکی 12 مگا پیکسلی و دیافراگم 1.8 دارد و همچنین از OIS، لیزر و PDAF برای فوکوس سریع و فلش LED دوگانه بهره می‌برد. گوگل همچنین حسگر 8 مگا پیکسلی در پنل جلوی این گوشی به کار برده است که دیافراگم 2.4 دارد. Pixel 2 XL به باتری غیرقابل تعویض بزرگی با ظرفیت 3520 میلی آمپر ساعت و پشتیبانی از شارژ سریع مجهز شده است که به راحتی یک شبانه روز دوام می‌آورد.

Pixel 2 XL یک پرچمدار واقعی است که می‌تواند با سایر پرچمداران سطح بالای دنیا رقابت کند. از طرفی باید اشاره کنیم که عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و امکان صوتی Hi-Res علاوه بر حذف جک هدفون 3.5 میلی متری باعث شده است قیمت آن بالاتر از انتظارمان باشد. این گوشی دوربین و بلندگوهای استریوی فوق العاده‌ای دارد اما ویژگی Active Edge آن باید پیشرفته تر شود و عملکردهای بیشتری به آن افزود شوند. Pixel 2 XL مجوز IP67 دریافت کرده اما گوگل نتوانسته است آن را مانند اغلب پرچمداران دیگر به IP68 مجهز کند. البته ذکر این نکته هم لازم است که پرچمدار مذکور از سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو به صورت پیش فرض بهره می‌برد و تازه‌ترین به روزرسانی‌های نرم افزاری را بدون تأخیر دریافت می‌کند. Pixel 2 XL در ابعاد 157.9 × 76.7 × 7.9 میلی متر ساخته شده است و 175 گرم وزن دارد. این گوشی همچنین در دو رنگ مشکی و مشکی/سفید معرفی و روانه بازار شده است. نسخه 64 گیگابایتی آن 849 دلار قیمت گذاری شده است و نسخه 128 گیگابایتی‌اش به قیمت 949 دلار به فروش می‌رسد.

نتیجه‌گیری

شکی نیست که Galaxy S9 Plus سامسونگ برنده این میدان است. این گوشی صفحه نمایش بهتری دارد و پردازنده‌اش هم سریع‌تر و بهینه‌تر از نسل قبلی ساخته شده است. همچنین میزان رم بیشتر و پردازنده گرافیکی‌ بهتر دارد و از امکان ارتقای حافظه داخلی هم پشتیبانی می‌کند. این فبلت همچنین مجوز بهتری در مقاومت در مقابل نفوذ آب دارد و از شارژ بی سیم سریع پشتیبانی می‌کند. قابلیت پخش صدای آن Hi-Res است و همچنان جک هدفون 3.5 میلی متری در طراحی آن دیده می‌شود. قابلیت Intelligent Scan و Samsung Pay هم در S9 Plus وجود دارد که Pixel 2 XL از آن‌ها بهره نمی‌برد. از نظر کیفیت دوربین هم S9 Plus برنده است. این گوشی توانست به محض معرفی اولین جایگاه را در DxOMark تصاحب کند و Pixel 2 XL را کنار بزند.

image

تنها مزیت Pixel 2 XL نسبت به فبلت پرچمدار سامسونگ در سیستم عامل آن است که از اندروید روان‌تر و سریع‌تری بهره می‌برد اما این تفاوت به قدری کم است که کاملا ناچیز انگاشته می‌شود. نظر شما در این باره چیست؟ Galaxy S9 Plus یا Pixel 2 XL؟ شما کدام را می‌پسندید؟

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

kasra

۱۳۹۷/۱۰/۸
khayli pixel 2 XL khobe hich vaght be in harfa gosh nakonin man khodam daram va garanty ham 2 sal dare

ali

۱۳۹۷/۷/۲۲
جی اس ام جان کمتر طرفداری سامسونگ و شرکتایی که تو ایران نمایندگی دارنو بکن
مثلا شما گوشی s9 رو خریدی ی مدت پیش همه تعریف کردی ک آره خوشگله و فلانو فلان بعد از ی مدت ک واست عادی بشه تو میمونی و نرم افزارو کلی لک رابط کاربری سامسونگ ک خودم روی s8 و mate 10 pro تجربه کردم
ولی هیچی نرم افزار روون و ساپورت نرم افزاری خوب و دوربین طبیعی (متاسفانه دیگه توی گوشیای رده بالای اپلم دیگه دوربیناشون رنگو اشباع میکن) نمیشه
در ضمن صدای اس ۹ومیت ۱۰ استریو نیست اسپیکر بالا فقط مکمل اسپیکر پایینه. اگه صدای با کیفیت استریو میخوای ی بارم ک شده پیکسل 2 xl رو دستت بگیر
اونموقع فرق گوشی آمریکایی و آسیای شرقی رو بهتر درک میکنی

ali

۱۳۹۷/۷/۲۱
جی اس ام جان کمتر طرفداری سامسونگ و شرکتایی که تو ایران نمایندگی دارنو بکن
مثلا شما گوشی s9 رو خریدی ی مدت پیش همه تعریف کردی ک آره خوشگله و فلانو فلان بعد از ی مدت ک واست عادی بشه تو میمونی و نرم افزارو کلی لک رابط کاربری سامسونگ ک خودم روی s8 و mate 10 pro تجربه کردم
ولی هیچی نرم افزار روون و ساپورت نرم افزاری خوب و دوربین طبیعی (متاسفانه دیگه توی گوشیای رده بالای اپلم دیگه دوربیناشون رنگو اشباع میکن) نمیشه
در ضمن صدای اس ۹ومیت ۱۰ استریو نیست اسپیکر بالا فقط مکمل اسپیکر پایینه. اگه صدای با کیفیت استریو میخوای ی بارم ک شده پیکسل 2 xl رو دستت بگیر
اونموقع فرق گوشی آمریکایی و آسیای شرقی رو بهتر درک میکنی
همچیه گوشی نرم افزارشه

محمد

۱۳۹۷/۱/۷
فروش چیو جبران کنه وقتی هر سال پرفروش ترین برند دنیاست اونی که باید خودش رو نجات بده ال جیه که هر سال ضرر میده پرچمدار هاش یکی بد تر از دیگه و هنگی تر و بوت لوپی تر.در بین پرچمدار ها وی30 بدترینه

محمد

۱۳۹۷/۱/۷
کمتر جوک بگو وی 30 در حد اس6 سامسونگ هم نیست 4 تومن قیمتشه یک تومن نمی ارزه همه ش هنگ و بوت لوپ