خانهاخبار
تلاش اپل برای کاهش هزینه تولید مدل 2018 آیفون 10 و کمتر کردن قیمت نهایی محصول

تلاش اپل برای کاهش هزینه تولید مدل 2018 آیفون 10 و کمتر کردن قیمت نهایی محصول

آن‌طور که ادعا می‌شود، اپل موفق شده است تا هزینه پرداختی برای قطعات سخت‌افزاری آیفون 5.8 اینچی 2018 خود را تا 10 درصد نسبت به نسل قبل کاهش دهد؛ این مدل در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد.
۱۳۹۷/۱/۴

شرکت اپل در سال 2018، از سه گوشی آیفون رونمایی خواهد کرد؛ آن‌طور که پیداست، امسال سه آیفون 6.1 اینچی با صفحه‌نمایش LCD، نسل جدید آیفون 10 با نمایشگر 5.8 اینچی OLED و یک آیفون رده‌بالا با صفحه‌نمایش 6.5 اینچی معرفی خواهند شد. رونمایی از مدل بزرگ‌تر آیفون 10 بسیار محتمل به‌نظر می‌رسد؛ احتمالاً اپل از پسوند «پلاس» به منظور متمایز کردن این مدل از نسخه 5.8 اینچی استفاده کند.

دیجی‌تایمز، به‌تازگی اعلام کرده است که تولید آیفون 10 اپل نسبت به نسل قبل، هزینه کم‌تری برای اپل به همراه خواهد داشت. به همین جهت، ممکن است کوپرتینویی‌ها بتوانند آیفون پرچم‌دار 5.8 اینچی پرچم‌دار خود را با قیمت مناسب‌تری در بازار عرضه نمایند. در گزارش این رسانه تایوانی آمده است که اپل برای تولید نسل جدید آیفون 10، نزدیک به 10 درصد هزینه کم‌تری پرداخت خواهد کرد (با احتساب هزینه لازم برای تولید تمامی قطعات سخت‌افزاری)؛ برای اطلاع، باید اشاره کرد که شرکت آمریکایی برای تولید آیفون 10 نزدیک به 400 دلار هزینه می‌کند!

مقامات اجرایی شرکت اپل و حتی تیم‌ کوک، رئیس اپل، پیش‌تر اعلام کرده بودند که قیمت‌های اعلام شده از هزینه تولید آیفون 10 صحت ندارد؛ به همین جهت، باید به این پیش‌بینی‌ها با دیده شک و تردید نگریست. البته برای تولید یک گوشی، تنها هزینه تولید قطعات، قیمت آن‌را تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد؛ بازاریابی، تیم توسعه‌دهنده نرم‌افزار و ... در قیمت‌گذاری نهایی یک گوشی دخیل هستند.

image

لازم به‌ذکر است که اپل، در ابتدا درنظر داشت تا نسل جدید آیفون 10 را به دلیل هزینه‌های تولید این مدل با صفحه‌نمایش LCD عرضه نماید؛ هرچند پروژه مذکور کنار گذاشته شده است. آن‌طور که ادعا می‌شود، نسخه‌هایی از مدل 5.8 اینچی آیفون 2018 اپل با حافظه رم کم‌تر نسبت به مدل مجهز به صفحه‌نمایش LCD توسعه داده است؛ پیش‌تر گمان می‌رفت آیفون 6.1 اینچی به عنوان ارزان‌قیمت‌ترین گوشی اپل معرفی شود.

صرف‌نظر از قیمت آیفون‌های جدید اپل، تمامی مدل‌ها در بالای صفحه‌نمایش خود، بریدگی دارند؛ Notch که در آیفون 10 ارائه شده بود، انتقادات زیادی را نسبت به پرچمدار 1000 دلاری اپل روانه ساخت اما ظاهراً کوپرتینویی‌ها فعلاً تصمیمی برای حذف آن ندارند. البته در سال 2019، اپل تلاش خواهد کرد تا بریدگی بالای صفحه‌نمایش را حذف یا ضخامت آن‌را به طور قابل‌توجهی کم‌تر نماید؛ در همین رابطه، مدتی پیش اعلام شده است:

 اپل تصمیم دارد تا بریدگی بالای نمایشگر را در آیفون‌های 2019 حذف کند؛ (به همین جهت) در حال بحث با شرکت‌های مرتبط است.

جدا از بریدگی، همچنین اعلام شده است تمامی آیفون‌های 2018 اپل با سیستم تشخیص چهره Face ID معرفی خواهند شد. به همین جهت، امسال اولین سالی خواهد بود که اپل، گوشی‌های آیفون خود را بدون سنسور اثرانگشت Touch ID عرضه می‌کند. حتی پیش‌بینی شده است آیفون 6.1 اینچی اپل با صفحه‌نمایش LCD از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی بهره بگیرد.

در رابطه با قیمت‌گذاری احتمالی آیفون‌های جدید اپل، جزئیاتی در دسترس نیست؛ کوپرتینویی‌ها هنوز تولید انبوه آیفون‌های 2018 خود را آغاز نکرده‌اند و نمی‌توان اطمینان داشت گزارش‌های منتشر شده پیرامون هزینه تولید یا قیمت آیفون‌های جدید صحت داشته باشد. هرچند، آیفون 6.1 اینچی LCD اپل ممکن است با قیمتی نزدیک به 800 دلار به فروش برسد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

شاهد

۱۳۹۷/۱/۵
سلام دوست عزیز،اون رو من م متوجه نشدم،ولی ایفون تن رو یگیر
عالیه من واقعا راضیم فکز نمیکنم حالا حالا عوضش کنم
واقعا گوشی شیک و خوبیه

Nima4Game

۱۳۹۷/۱/۴
یعنی باز یک سال صبر کنیم اون بیاد و باز صبر کنیم قیمت اون بیاد پایین بعد بگیریم
یعنی اپل از OLED استفاده نمیکنه و از LCD استفاده میکنه ؟
یکی ک واضح تر فهمید ب منم بگه
یکی راهنمایی کنه آیفون X بگیرم یا بذارم سال بعد ؟