خانهاخبار
کوالکام: گوشی تاشوی Galaxy X سامسونگ امسال عرضه نمی‌شود

کوالکام: گوشی تاشوی Galaxy X سامسونگ امسال عرضه نمی‌شود

یکی از مقامات کوالکام، مدعی شده است عرضه گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیر در حال‌حاضر امکان‌پذیر نخواهد بود! ظاهراً قطعات سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند، برای استفاده در مدل‌های تاشو هنوز مناسب نیستند.
۱۳۹۷/۱/۴

آن‌طور که کوالکام اعلام کرده است، شرکت سامسونگ امسال نمی‌تواند گوشی تاشوی Galaxy X را به بازار عرضه نماید. براساس ادعای مدیر محصول کوالکام برای بخش فناوری صفحه‌نمایش، این گوشی در سال 2018 معرفی یا عرضه نخواهد شد. به گفته‌ی سلمان سعید، چندین سال زمان لازم است تا چنین محصولاتی به بازار عرضه شود؛ البته وی به زمان عرضه گوشی تاشوی سامسونگ اشاره نکرده است و تنها ادعا می‌کند با عرضه چنین محصولاتی، چندین سال فاصله داریم.

به گفته‌ی این مقام رسمی، قطعات سخت‌افزاری لازم که در گوشی‌های هوشمند تاشو باید به کار گرفته شود؛ به اندازه کافی مقاوم نیستند تا بتوان گوشی‌های هوشمندی را با طراحی تاشو ارائه داد. آن‌طور که مدیر محصول برای بخش فناوری صفحه‌نمایش کوالکام، مدعی است گوشی‌های هوشمندی که دارای صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیر باشند و بتوانند نمایشگر آن‌را خم کرد؛ در صورتی‌که فاقد قطعات سخت‌افزاری مناسب باشند، در صورت تا شدن آسیب خواهند دید. 

به گفته‌ی این شرکت، گوشی Galaxy X یا هر مدل دیگری که چنین ایده‌ای داشته باشد؛ حتماً به بازار عرضه خواهند شد اما فعلاً برای عرضه چنین محصولاتی زود است. سلمان سعید ادعا می‌کند که تولیدکنندگان تراز اول، در حال‌حاضر موفق به توسعه محصولاتی با طراحی تاشو در آزمایشگاه‌های خود شده‌اند؛ با این‌حال، مشکلاتی وجود دارد که باعث شده است شرکت‌های مختلف، عرضه گوشی‌های هوشمند تاشوی خود را به تعویق بیاندازند. البته سلمان سعید مدعی است که تراشه‌های این شرکت برای تأمین قدرت گوشی‌هایی که نمایشگر تاشو داشته باشند و صفحه‌نمایش آن‌ها را بتوان چندین‌بار تا کرد، آماده هستند اما برخی قطعات نیازمند زمان هستند تا فناوری به‌کار گرفته شده در آن‌ها دستخوش بهبود شود.

image

سلمان سعید در حالی ادعا می‌کند که گوشی Galaxy X سامسونگ در سال 2018 به بازار عرضه نخواهد شد، که پیش‌تر شایعاتی مبنی بر عرضه این مدل تاشو در سال جاری میلادی وجود داشت. در ابتدا انتظار داشتیم گوشی تاشوی Galaxy X در اواخر سال 2017 به بازار عرضه شود اما مدتی بعد مشخص شد که سامسونگ، رونمایی از نمونه اولیه گوشی تاشوی خود را به زمان دیگری موکول کرده است. با توجه به آنچه که مدیر محصول کوالکام برای بخش فناوری صفحه‌نمایش ادعا می‌کند، زمانی‌که مشکلات مربوط به نمایشگرهای تاشو رفع شود؛ عرضه گوشی‌های هوشمند با نمایشگر تاشو چندان دور از انتظار نخواهد بود.

البته به‌نظر می‌رسد که نگرانی سامسونگ در حال‌حاضر، بیشتر به دلیل تجربه کاربری است که گوشی تاشوی Galaxy X ارائه خواهد داد؛ به همین جهت در حال بهینه‌سازی این موضوع است. مدتی پیش اعلام شده بود که نمونه‌ای از گوشی تاشوی سامسونگ به شرکای تجاری این شرکت در نمایشگاه CES 2018، نشان داده شده است. 

به جزء سامسونگ، ال‌جی و اپل نیز در حال توسعه گوشی‌های هوشمند تاشو هستند؛ ال‌جی دیسپلی، تأمین پنل‌های اولد انعطاف‌پذیر آیفون تاشوی اپل را برعهده خواهد داشت. ضمن اینکه ال‌جی نیز مراحل توسعه گوشی تاشوی خود را با موفقیت گذرانده است و در صورتی‌که مشکلات موجود برای توسعه گوشی‌های انعطاف‌پذیر برطرف شود، بعید نیست گوشی تاشوی این شرکت به صورت رسمی معرفی شود. علاوه‌براین شرکت‌ها، مایکروسافت نیز در حال توسعه محصولی تاشو تحت عنوان «پروژه آندرومدا» است که نسخه‌ای مخصوص از سیستم‌عامل ویندوز 10 را اجرا می‌کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)