خانهاخبار
هزینه ساخت آیفون 10 اپل از Galaxy S9 Plus هم بیشتر است!

هزینه ساخت آیفون 10 اپل از Galaxy S9 Plus هم بیشتر است!

تفکیک قطعات پرچمدار تازه Galaxy S9 Plus سامسونگ نشان می‌دهد که هزینه ساخت این گوشی از پرچمداران سال گذشته سازنده مذکور بالاتر است. از طرفی آمار نشان می‌دهد که قیمت فروش آیفون 10 با توجه به هزینه ساختش نسبت به S9 Plus بیشتر است.
۱۳۹۷/۱/۳

پرچمدار Galaxy S9 Plus سامسونگ نسبت به نسل قبلی یا همان S8 Plus دوربین پیچیده‌تری دارد، بدنه‌اش از جنس آلومینیوم سری 7 طراحی شده و محافظ Gorilla Glass 5 آن هم ضخیم‌تر است. همین موارد کافی هستند تا S9 Plus قدری گران‌تر از نسل قبلی خود قیمت گذاری شود. برخی تحلیل گران و کارشناسان قطعات الکترونیکی از مؤسسه TechInsight تازه‌ترین پرچمدار سامسونگ را باز کرده و قطعات آن را تفکیک کرده‌اند. آن‌ها با توجه به آنچه در S9 Plus مشاهده کرده‌اند ادعا می‌کنند که ساخت این گوشی نه تنها از S8 Plus بلکه از فبلت Note 8 هم با وجود قلم استایلوس و دوربین دوگانه‌اش، گران‌تر است.

S9 و S9 Plus اولین گوشی‌هایی هستند که با قابلیت دیافراگم متغیر معرفی شده‌اند و پیشرو بودن در چنین تکنولوژی نوینی علاوه بر تعبیه حسگر پایش فشار خون، نمی‌تواند ارزان باشد. از طرفی وقتی پای هزینه ساخت به میان می‌آید، آیفون 10 اپل احتمالا S9 سامسونگ را شکست می‌دهد.

image

در میان سه آیفون 2017 اپل، هزینه ساخت و اسمبل کردن آیفون 8 پلاس از سایر مدل‌ها کمتر برآورد شده است در حالی که آیفون 10 همچنان از نظر سود از دو مدل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس برتر است. گزارش شده است که آیفون 10 اپل به قیمت تقریبا 3 برابر هزینه خالص ساختش در بازار به فروش می‌رسد و از طرف دیگر قیمت فروش S9 Plus حدودا 2 برابر هزینه ساخت آن است. البته این ارقام با توجه به قیمت فروش در آمریکا اعلام شده‌اند و در نظر داشته باشید که قیمت فروش اروپایی و آسیایی آیفون‌های اپل کمی بیشتر هستند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

محسن

۱۳۹۷/۲/۴
فقط GLX و دیگر هیچ

محمد

۱۳۹۷/۱/۶
برعکس گفتی
گوشی های اپل اصلا خوب نیست فقط پول برند می گیره و دیگر هیچ

داود

۱۳۹۷/۱/۴
برا ما مهم نیست کدوم چقدر تموم شده نتیجه مهمه،اینم سانسور کن شما که بلدین،وقتی سامسونگ بلد نیست گوشی درست کنه با اینکه خودش قطعه تولید میکنه بازم براش گرون تموم میشه!مثلا به یه کارگر ساختمون بگی نقشه ساختمون بکش و درست کن قطعا خونه ساخته میشه اما با هزینه بیشتر و دقت کمتر!

فرهاد

۱۳۹۷/۱/۳
گوشی های سامسونگ اصلا خوب نیست فقط پول برند می گیره و دیگر هیچ