خانهاخبار
هوآوی Nova 3e با دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی معرفی شد

هوآوی Nova 3e با دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی معرفی شد

جدیدترین میان‌رده هوآوی با نام تجاری Nova 3E، به صورت رسمی معرفی شده است. این گوشی، دوربین اصلی دوگانه 16 و 2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی خیره‌کننده با سنسور ساخت سونی دارد.
۱۳۹۷/۱/۲۹

شرکت هوآوی، گوشی Nova 3E را روز 20 مارس در یک رویداد خبری در چین، معرفی کرده است.

مشخصات گوشی Nova 3E در یک نگاه:

  • نمایشگر 5.8 اینچی FHD+ با نسبت ابعاد 19:9 از نوع IPS LCD؛ رزولوشن صفحه‌نمایش، 1080 در 2280 پیکسل است.
  • تراشه Kirin 659 با هشت هسته پردازشی Cotex A53 (چهار هسته 2.36 گیگاهرتزی و چهار هسته 1.7 گیگاهرتزی)
  • چهار گیگابایت رم و 64 / 128 گیگابایت حافظه؛ امکان ارتقای فضای ذخیره‌سازی تا 256 گیگابایت وجود دارد.
  • سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 با رام EMUI 8.0
  • دو سیم
  • دوربین پشت گوشی شامل دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با فلاش LED و دوربین ثانویه 2 مگاپیکسلی است.
  • دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی
  • حسگر اثرانگشت
  • ابعاد: 148.6 در 71.2 در 7.4 میلی‌متر / وزن: 145 گرم
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری دارد.
  • درگاه یواس‌بی Type-C
  • باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت

Nova 3E نیز در بالای صفحه‌نمایش خود Notch یا بریدگی دارد. هرچه هوآوی تلاش کرده است با حذف حاشیه‌ی بالای نمایشگر و ایجاد بریدگی، میان‌رده جدید خود را جذاب کند؛ حفظ حاشیه‌ی پایین نمایشگر به منظور نمایش لوگوی Huawei، طراحی این گوشی را تحت‌تأثیر قرار داده است. در واقع بریدگی بالای نمایشگر بدین منظور اعمال می‌شود تا گوشی از سه طرف بدون حاشیه شود اما هوآوی، ظاهراً علاقه چندانی به این رویه برای طراحی میان‌رده جدیدش نداشته است!

image

گوشی جدید هوآوی، ابعاد 148.6 در 71.2 در 7.4 میلی‌متری و وزن 145 گرمی دارد. روی صفحه‌نمایش نیز با شیشه 2.5 بعدی، محافظت می‌شود. شرکت هوآوی، گوشی جدیدش را با رنگ مشکی، آبی، صورتی و طلایی عرضه خواهد کرد.

جای تعجب ندارد که Nova 3E به تراشه Kirin 659 مجهز شده است؛ این تراشه در بسیاری از گوشی‌های هوشمند هوآوی به کار گرفته شده است. چهار گیگابایت رم و 32، 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی، مشخصات میان‌رده جدید هوآوی را تکمیل می‌کند.

در پنل جلوی گوشی، هوآوی از نمایشگر 5.8 اینچی استفاده کرده است که رزولوشن 1080 در 2280 پیکسل دارد. با تقسیم تعداد پیکسل‌ها در واحد طول بر تعدادی پیکسل‌های موجود در عرض گوشی، به نسبت ابعاد 19:9 دست خواهید یافت که بیانگر نسبت تصویر صفحه‌نمایش است. برای مقایسه، Galaxy S9 سامسونگ از نمایشگر 18.5 به 9 و iPhone X اپل از نمایشگر 19.5 به 9 استفاده می‌کند؛ به همین جهت، صفحه‌نمایش Nova 3e کشیده‌تر از نمایشگر گلکسی اس 9 و کوتاه‌تر از صفحه‌نمایش آیفون 10 اپل است!

image

آنچه در بالای گفته شد، برای بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی به یک استاندارد تبدیل شده است! پس Nova 3E چه تفاوتی با گوشی‌های میان‌رده دیگر بازار دارد؟ دوربین، باعث شده است تا این گوشی محصولی متمایز شناخته شود! مدل مذکور به دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی مجهز شده است که 20 درصد رزولوشن بالاتر، 33 درصد نویز کمتر در هنگام عکاسی در شرایط نوری نامناسب و 26 درصد دقت بیشتر در بازتولید رنگ دارد. هوآوی برای این گوشی، از سنسور IMX578 سونی استفاده کرده است تا Nova 3E اولین گوشی با چنین سنسوری باشد. از آنجایی‌که مدل مذکور با تمرکز بر عکاسی سلفی ارائه شده است، تمامی قابلیت‌های مورد نیاز شما را از جمله الگوریتم‌های زیبایی، عکاسی HDR (سخت‌افزاری) و روشنایی خودکار نمایشگر ارائه می‌دهد.

 در پنل پشتی، هوآوی از دوربین دوگانه 16 و 2 مگاپیکسلی استفاده کرده است؛ با اینکه دوربین اصلی مناسب به‌نظر می‌رسد؛ اما انتظار عملکرد خیره‌کننده‌ای را از آن نداشته باشید. Nova 3E با سیستم‌عامل اندروید 8 و رام EMUI 8 ارائه خواهد شد و از سیستم تشخیص چهره پشتیبانی می‌کند؛ ضمن اینکه دستیار صوتی هوشمندی نیز برای آن درنظر گرفته شده است. باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت گوشی، شاید ظرفیت چندان بالایی نداشته باشد اما به کمک یک آداپتور 18 واتی، به سرعت شارژ خواهد شد تا با مشکل مواجه نشوید!

قیمت پایه گوشی جدید Huawei Nova 3E با چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه، 315 دلار است و در صورت انتخاب مدل دیگر با چهار گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه، هزینه پرداختی شما به 348 دلار افزایش خواهد یافت. پیش‌فروش این گوشی در بازار جهانی از 20 مارس آغاز شده است اما سفارش کاربران در تاریخ 27 مارس به دست آن‌ها خواهد رسید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

پژمان

۱۳۹۷/۲/۷
دوستان سلام
من این گوشیو چند وقته دارم از همه چیش راضیم بازی سنگینه اسفالت 8 هوابردو با دیتای سنگینش ک حدود 2گیگو نیمه ب بهترین شکل اجرا میکنه.
فناوری تشخیص چهرش خیلی خوبه و ظرف 0.8 ثانیه شناسایی میکنه و قفل دستگاه را باز میکنه، گوشی رو با عکس یا ویدیو شما و یا حتی وقتی خوابین باز نمیکنه و از این لحاظ خیالتون راحت راحت باشه
هواوی بهتر از لحاظ اثر انگشت هواوی بهتره هواوی عالیه تنها بدیش همین CPU گوشی هست الان گوشی بابای من که G750هست برا سال 2014 هست
در ضمن اونهایی که که میگن کپی برداری کرده یا حس فیک بودن میده اشتباه میکنن
هواوی اولین تولید کننده هوش برتر هست اونوقت باید الان برندهایی که تازه هوش مصنوعی و اضافه کردن به گوشی هاشون باید بگیم اونا هم از هواوی کپی کردن
طراحی ناچ هواوی اونو دومین گوشی دنیا تو این طرح مطرح کرد و به نظرم برای رقابت و موفقیت و پیشرفت تقلید بد نیست
در کل من کاملا راصی هستم
و در آخرم بهتون بگم با این قیمت تو خریدش شک نکنین اگه بازم شک کردین برین خوودتون یه جستحویی بزنین
خودتون دستتون میاد که کدوم گوشی بهتره
دیگه عرضی نیس

سپهر

۱۳۹۷/۲/۷
درود به همگی شما
nova 3eبه‌منظور حداکثر رساندن نسبت صفحه‌نمایش به بدنه و مطابقت با طراحی منحنی لبه دستگاه، دارای گوشه‌های نرم در اطراف صفحه‌نمایش با استاندارد 2٫5D است که به طراحی یکنواخت دستگاه کمک بسزایی داشته است. HUAWEI nova 3e در یک قاب فلزی ریز بافته قرارگرفته که به زیبایی با شیشه 2٫5 بعدی در جلو و عقب قرار می‌گیرد و کیفیت فوق‌العاده محصول را برجسته می‌کن
وربین سلفی این روزها توجه تعداد زیادی از کاربران را به خود جلب کرده و تقریبا اوضاع به گونه ای است که دوربین سلفی ها قوی تر از دوربین اصلی دستگاه ظاهر می شوند! دوربین سلفی هوآوی نوا 3 ای (Nova 3e) رزلوشن 16 مگاپیکسلی دارد. دوربین اصلی پی 20 لایت یک دوربین دوگانه خواهد بود که ترکیب آشنای 16+2 مگاپیکسلی هوآوی را یدک می کشد. این دوربین دوم که برای جمع آوری اطلاعات عمق میدان استفاده می شود در جهت بوکه کردن تصاویر کارای خواهد داشت و گویا پیشرفت های خوبی را قرار است شاهد باشید.
حال با یه مقایسه ساده بین این گوشی و گوشی های برند های دیگر دخل همین رنج قیمت به راختی میتوانین در بیابید که این گوشی با توجه به زیبایی و کیفیت ساخته بالایی که دارد ارزش خرید بالایی نیز دارد

محمد

۱۳۹۷/۱/۶
اسم برند کوچک ال جی رو کنار اپل نبر که خیلی ضایع است خخخخخخخخخخخ

محمد

۱۳۹۷/۱/۶
اسم برند کوچک ال جی رو کنار اپل نبر که خیلی ضایع است خخخخخخخخخخخ

sina

۱۳۹۷/۱/۴
گوشی های هواوی ارزش خرید بالایی نسبت به قیمتشون دارن (مخصوصا میان رده ها) ولی نمیدونم چرا با رابط کاربریش حال نمیکنم البته این سلیقه ای هست