خانهاخبار
انتشار اندروید اوریو برای گوشی‌های Xperia XA1 سونی

انتشار اندروید اوریو برای گوشی‌های Xperia XA1 سونی

پس از ارتقای پرچمداران سال گذشته کمپانی سونی حالا نوبت به میان رده‌های 2017 این سازنده رسیده است. به روزرسانی نرم افزاری اندروید 8.0 اوریو برای سه گانه Xperia XA1، XA1 Plus و XA1 Ultra به تازگی منتشر شده است.
۱۳۹۶/۱۲/۲۹

کمپانی سونی پس از ارتقای گوشی‌های پرچمدارش به اندروید اوریو حالا این سیستم عامل را برای گوشی‌های میان رده‌اش هم منتشر کرده است. این سازنده حالا روند انتشار اندروید 8.0 اوریو را برای گوشی‌های سری Xperia XA خود ازجمله Xperia XA1، XA1 Plus و XA1 Ultra رسما آغاز کرده است.

دو گوشی Xperia XA1 و XA1 Ultra سال گذشته در خلال نمایشگاه MWC معرفی شدند در حالی که سونی اوت سال 2017 در خلال نمایشگاه IFA برلین از گوشی Xperia XA1 Plus پرده برداشت. همان‌طور که می‌دانید، هر سه گوشی از سیستم عامل پیش فرض اندروید نوقا بهره می‌برند.

image

این به روزرسانی نرم افزاری تازه برای گوشی‌های سری Xperia XA1 سونی با شماره نسخه 48.1.A.0.116 منتشر شده و حجم آن هم 884 مگابایت است. این نسخه همچنین بسته امنیتی ماه فوریه را با خود به همراه دارد که کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد چراکه بسته امنیتی ماه مارس در حال حاضر برای گوشی‌های مذکور در دسترس قرار گرفته است.

لاگ تغییرات این نسخه نرم افزاری هنوز منتشر نشده است اما انتظار می‌رود که اغلب ویژگی‌ها و قابلیت‌های اندروید اوریو را مانند کانال‌های نوتیفیکیشنی، وضعیت تصویر در تصویر، انتخاب هوشمندانه متن، notification dots به همراه افزایش سرعت روشن شدن گوشی و چند مورد دیگر با خود به همراه داشته باشد. از طرفی کمپانی سونی پیش‌تر تأیید کرده بود که به روزرسانی نرم افزاری اندروید اوریو ویژگی Night Light را از گوشی‌‌های سری Xperia XA1 حذف می‌کند.

گوشی Xperia XA1 سونی صفحه نمایش 5 اینچی با وضوح تصویر اچ دی دارد در حالی که XA1 Ultra از صفحه نمایش 6 اینچی فول اچ دی لبه تا لبه بهره می‌برد؛ اما هر دوشان از پردازنده مدیاتک Helio P20 قدرت می‌گیرند. مدل XA1 همچنین 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد اما Ultra با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار شده است. از طرف دیگر عضو دیگر این سری به نام Xperia XA1 Plus صفحه نمایش 5.5 اینچی فول اچ دی دارد اما مانند دو مدل دیگر از پردازنده مشابه مدیاتک Helio P20 قدرت می‌گیرد. XA1 Plus همچنین در دو نسخه با کانفیگ متفاوت 3 و 4 گیگابایت رم معرفی شده که حافظه داخلی این نسخه‌ها هم به ترتیب معادل 32 و 64 گیگابایت است.

همچنین هر سه مدل میان رده سونی به دوربین اصلی با لنز 23 مگا پیکسلی Exmor RS مجهز شده‌اند. دو گوشی XA1 و XA1 Plus از حسگر سلفی 8 مگا پیکسلی بهره می‌برند و مدل XA1 Ultra به دوربین سلفی 16 مگا پیکسلی با ویژگی OIS مجهز شده است. ظرفیت باتری در XA1 معادل 2300 میلی آمپر ساعت گزارش شده در حالی که باتری XA1 Ultra 2700 میلی آمپر ساعتی است. میان رده XA1 Plus هم در این میان از باتری 3430 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که از تکنولوژی شارژ سریع نسخه 3.0 پشتیبانی می‌کند.

کمپانی سونی همچنین اخیرا به روزرسانی نرم افزاری اندروید اوریو را برای گوشی‌های R1 و R1 Plus خود منتشر کرد. نسل تازه XA1 هم تحت عنوان Xperia XA2 و XA2 Ultra ماه گذشته در نمایشگاه بین المللی MWC 2018 اسپانیا رسما معرفی شدند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)