خانهاخبار
اپل به دنبال توسعه صفحه نمایش MicroLED

اپل به دنبال توسعه صفحه نمایش MicroLED

اپل در حال حاضر صفحه نمایش محصولات خود را از سایر سازندگان مانند سامسونگ تهیه می‌کند اما گزارش شده است که نوعی صفحه نمایش MicroLED را در دست توسعه دارد و می‌خواهد از این نظر از سایر رقیبانش بی نیاز شود.
۱۳۹۶/۱۲/۲۹

اپل در حال توسعه نوعی صفحه نمایش مدرن و تازه است که می‌تواند گوشی‌هایش را باریک‌تر و روشن‌تر کند و در مصرف انرژی هم بهینه‌تر عمل کند. نکته مهم این است که تصمیم تازه اپل باعث شده این کمپانی برای اولین بار یکی از قطعات اصلی محصولاتش را درون کارخانه‌ خودش طراحی و تولید کند. این خبر ابتدا دو روز پیش توسط خبرگزاری معتبر بلومبرگ منتشر شد.

برخی منابع آگاه که نخواسته‌اند نامشان فاش شود گفته‌اند این غول تکنولوژی در حال آزمایش برای طراحی و توسعه نوعی صفحه نمایش MicroLED در آزمایشگاهی واقع در سانتا کلر در کالیفرنیاست. اگر این گزارش صحت داشته باشد، فعالیت تازه اپل درواقع اقدامی مصمم در جهت خودکفایی این غول تکنولوژی به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که جدا قصد دارد سفارشات طراحی و تولید صفحه نمایش را دیگر به سایر همکارانش نسپارد.

image

البته سال گذشته هم شایعه‌هایی منتشر شد که ادعا می‌کردند اپل درصدد است نوعی صفحه نمایش MicroLED توسعه دهد. حالا گزارش تازه بلومبرگ بر این شایعه قدیمی از سال 2017 صحه گذاشته است و نشان می‌دهد اپل از استارتاپ LuxVue که سال 2014 آن را خریداری کرد، نهایت استفاده را می‌برد. LuxVue نوعی صفحه نمایش ساخته است که نسبت به تکنولوژی محبوب OLED انرژی کمتری مصرف می‌کند. این طراحی نوین می‌تواند به افزایش طول عمر باتری در گجت‌های مختلف اپل کمک شایانی کند.

یکی از منابع به خبرگزاری بلومبرگ گفته است که اپل تا به حال با چالش‌های عظیمی در این مسیر مواجه شده و حتی سال گذشته تصمیم گرفته است پروژه توسعه آن را به کلی لغو کند. از طرفی کوشش مداوم کارشناسان و مهندسانش باعث شده است این تلاش تا حدودی به ثمر بنشیند و طرح صفحه نمایش MicroLED ار در حال حاضر به مرحله پیشرفته برساند. طبق ادعای این منبع، اپل توانسته است پروتوتایپی از اپل واچ با صفحه نمایش MicroLED تولید کند و این ساعت هوشمند هم احتمالا در سال‌های آینده روانه بازار خواهد شد.

گزارش شده است که این پروژه مهم و تازه اپل با اسم رمز T159 شناخته می‌شود و مدیر آن هم لین یانگ است. لین یانگ سال‌هاست که در سمت مهندس در بخش توسعه صفحه نمایش اپل مشغول به کار است و در طول سال‌های خدمتش به این غول تکنولوژی هم پتنت‌های متعددی را به ثبت رسانده است. گفته می‌شود گروه مشغول به کار در پروژه توسعه صفحه نمایش MicroLED اپل حدودا 300 نفر هستند.

ساختمان اپل در سانتا کلر برای تولید انبوه کمی کوچک به نظر می‌رسد. به همین خاطر خبرگزاری بلومبرگ معتقد است که کمپانی اپل احتمالا پس از اتمام روند توسعه این پنل نمایش نوین برای تولید آن با یک تأمین کننده دیگر همکاری می‌کند. همچنین گفته می‌شود که اپل قصد دارد این موضوع را تا زمان نهایی شدن آن از سایر همکارانش مخفی نگه دارد.

گفته می‌شود که سامسونگ انتظار دارد حدودا 20 میلیارد دلار از فروش پنل‌های نمایش OLED خود که در آیفون 10 اپل تعبیه شده‌اند، درآمد کسب کند. حالا که خبر رسیده اپل به فکر افتاده است پنل‌های نمایش مخصوص آیفون‌ها، آیپدها و اساسا همه محصولات آینده‌اش را خودش تولید کند، سامسونگ هم احتمالا با مشکل کاهش درآمد مواجه خواهد شد.

البته کمپانی سامسونگ هم در حال توسعه صفحه نمایش MicroLED است و قصد دارد تابستان امسال اولین محصول هوشمند مجهز به آن را در قالب یک تلویزیون به نام The Wall Television معرفی کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)