خانهاخبار
مک‌بوک 13 اینچی جدید اپل با قیمت 1000 دلار عرضه می‌شود

مک‌بوک 13 اینچی جدید اپل با قیمت 1000 دلار عرضه می‌شود

دیجی‌تایمز مدعی است مک‌بوک جدیدی توسط اپل معرفی خواهد شد که قیمت پایینی دارد و نمایشگر آن نیز، خیره‌کننده است! همچنین مدل جدید آیپد 9.7 اینچی در بهار امسال، معرفی می‌شود.
۱۳۹۶/۱۲/۲۲

دیجی‌تایمز گزارش می‌دهد که شرکت اپل، یک مک‌بوک جدید 13 اینچی ارزان‌قیمت‌ را در ماه ژوئن عرضه خواهد شد؛ این مدل، قیمت پایین‌تری نسبت به مک‌بوک‌های 12 اینچی فعلی اپل دارد. براساس این گزارش، مک‌بوک 13 اینچی به نمایشگری با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل مجهز خواهد بود و صفحه‌نمایش آن، تراکم 226 پیکسل در هر اینچ دارد؛ مشابه با نمایشگری که در مک‌بوک پرو 13 اینچی اپل به‌کار گرفته شده است.

در حالی‌که مک‌بوک جدید اپل، مشخصات خیره‌کننده‌ای خواهد داشت؛ قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به لپ‌تاپ‌های رده‌بالای اپل دارد. در این گزارش اشاره شده است که مک‌بوک رتینا 13 اینچی اپل، قیمتی نزدیک به مک‌بوک ایر خواهد داشت؛ این مدل در حال‌حاضر با قیمت 999 دلار به فروش می‌رسد.

دیجی‌تایمز ادعا می‌کند که اپل در ابتدا به دنبال همکاری با یک سازنده چینی بود تا بتواند پنل‌های نمایشگر مورد نیاز برای مک‌بوک جدید خود را تأمین کند؛ هرچند در نهایت تصمیم گرفته است با ال‌جی دیسپلی وارد همکاری شود. ظاهراً در مراحل اولیه تست، مشخص شده است که پنل‌های تولیدی توسط شرکت چینی، کیفیت مطلوب را ندارند و شرکت اپل در نهایت مجاب شده است تا از ال‌جی دیسپلی برای تأمین پنل‌های مورد نیاز کمک بگیرد.

image

نشریه تایوانی، اشاره دقیقی به قیمت مک‌بوک جدید اپل نداشته است اما انتظار داریم این مدل، کم‌تر از مک‌بوک 1300 دلاری قیمت‌گذاری شود.  آن‌طور که پیداست، تولید انبوه مک‌بوک 13 اینی اپل از اواخر ماه مه (May) آغاز خواهد شد؛ از این رو، ممکن است شرکت آمریکایی لپ‌تاپ جدیدش را در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) معرفی کند. لازم به‌ذکر است که رویداد WWDC در اوایل ماه ژوئن برگزار خواهد شد. کوپرتینونشین‌ها معمولاً محصولات جدید خود را در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود معرفی نمی‌کنند؛ هرچند، سال گذشته آی‌مک پرو، بلندگوی هوشمند هوم‌پاد و مک‌بوک‌های اپل رونمایی شده بودند.

دیجی‌تایمز همچنین اطلاعاتی را پیرامون آیپدهای 2018 اپل منتشر کرده است که در اواخر سه ماهه دوم یا اوایل سه ماهه سوم به صورت رسمی معرفی خواهند شد. آن‌طور که پیداست، مدل 9.7 اینچی آیپدهای جدید اپل در سه ماهه دوم (بهار 97) به صورت رسمی معرفی خواهد شد؛ این مدل نزدیک به 300 دلار قیمت دارد. ممکن است آیپد ارزان‌قیمت جدید اپل، یکی از مدل‌هایی باشد که چندین هفته پیش موفق به دریافت تأییدیه شده بود.

مدل‌هایی که در نیمه دوم سال جدید میلادی معرفی خواهند شد؛ شامل نسخه به‌روز آیپدهای پرو اپل است که قطعات آن در تابستان به اپل تحویل داده خواهد شد. به همین جهت، انتظار داریم نسل جدید آیپد پرو 10.5 اینچی در تابستان پیش‌رو به صورت معرفی شود. اپل حداقل یک آپید پرو جدید در سال 2018 معرفی خواهد کرد که طراحی بدون حاشیه دارد و فاقد دکمه‌ی Home است؛ به همین جهت، احتمالاً فاقد حسگر اثرانگشت و سیستم Touch ID خواهد بود و برای احراز هویت، به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی Face ID اکتفا می‌کند. کوپرتینویی‌ها، سیستم تشخیص چهره را برای اولین‌بار به همراه آیفون 10 معرفی کرده‌اند و ادعا می‌کنند که Face ID، دقت بیشتری نسبت به Touch ID دارد. 

شما جی‌اس‌امی‌ها چه انتظاراتی از مک‌بوک جدید اپل دارید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

امین

۱۳۹۶/۱۲/۲۲
"دیجی‌تایمز مدعی است مک‌بوک جدیدی توسط اپل معرفی خواهد شد که قیمت پایینی دارد..."
همه محصولات اپل مثل این قیمت پایینی دارن یا اینکه فقط همین یکی رو اینقدر ارزون میفروشن ؟
اینکه قیمتش با مک بوک ایر یکی هست پس دقیقا کجاش ارزونه ؟
خواهشا دوستان نیان بگن هزار دلار برای ما خیلیه و برای اونها چیزی نیست. هزار دلار برای اونها هم خیلی پوله
به امید روزی که مردم بفهمند که اپل گنجشک رنگ میکنه جای قناری میفروشه