خانهاخبار
تماشا کنید: ویدیوی Huawei P20 Lite با بریدگی بالای نمایشگر

تماشا کنید: ویدیوی Huawei P20 Lite با بریدگی بالای نمایشگر

تصاویر و ویدیوی فاش شده از گوشی Huawei P20 Lite، نمونه واقعی آن را با بریدگی در بالای نمایشگر و دوربین دوگانه فاش می‌کند.
۱۳۹۶/۱۲/۲۲

یک ویدیوی کوتاه در چین فاش شده است که نمونه واقعی گوشی Huawei P20 Lite را به نمایش می‌گذارد؛ این ویدیو با آنچه که در گزارش‌های پیشین پیرامون جانشین P10 Lite منتشر شده بود، هم‌جهت است. ضمن اینکه تصاویر واقعی از میان‌رده جدید فاش شده است تا با طراحی این گوشی بیشتر آشنا شویم.

Huawei P20 Lite به نمایشگری کشیده با نسبت ابعاد 18:9 مجهز شده است که گوشه‌های آن انحنا دارد؛ شرکت هوآوی، حاشیه‌ی پایین نمایشگر را حذف نکرده است اما بریدگی در بالای نمایشگر وجود دارد که برای جای‌گیری سنسورهای ضروری و بلندگوی مخاطب کاربرد دارد. حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش به لوگوی شرکت Huawei اختصاص یافته است اما برخلاف دیگر گوشی‌های سری P20، کلید فیزیکی Home در پایین نمایشگر قرار ندارد. با توجه به تصویر به‌دست آمده، سنسور اثرانگشت به پنل پشتی انتقال یافته و قاب پشتی از جنس شیشه است.

image

در قاب پشتی، هوآوی از دوربین دوگانه استفاده کرده که سنسورهای ساخت لایکا درون دوربین اصلی، جای گرفته است. دوربین اصلی، چینش عمودی دارد و فلاش LED نیز در زیر دوربین اصلی جای گرفته است. یکی از دو لنز 26 میلی‌متری ASPH، جلوی  سنسور مونوکروم قرار گرفته و لنز دیگری برای سنسور RGB درنظر گرفته شده است؛ شرکت هوآوی، سابقه بالایی در استفاده از دو لنز رنگی و سیاه و سفید برای گوشی‌های هوشمند دارد و سری P20 گوشی‌‌های هوآوی از این موضوع مستثنی نیست.

برخلاف گوشی‌های P20 و P20 Lite، مدل «پرو» به سه دوربین مجهز شده است؛ این گوشی از سه سنسور 12 مگاپیکسلی RGB (رنگی)، 16 مگاپیکسلی مونوکروم و 16 مگاپیکسلی تله‌فوتو بهره می‌گیرد. جانشین Huawei P10 از دوربین دوگانه 12 و 20 مگاپیکسلی بهره می‌گیرد و فاقد سنسور تله‌فوتو است؛ Huawei P20 Lite نیز با دوربین دوگانه 16 و 2 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد.

علاوه‌براین شایعه شده است که هوآوی، درنظر دارد تا نسخه «پوزش دیزاین» پرچم‌دار P20 را ارائه دهد؛ این مدل نیز به سه دوربین مجهز خواهد بود اما به‌نظر می‌رسد که چینش سنسورهای دوربین آن متفاوت است. برخلاف دیگر پرچم‌داران هوآوی که از دوربین عمودی بهره می‌‍گیرند، مدل «پورش دیزاین» Huawei P20 به سه دوربین با چینش افقی مجهز شده است. 

سه گوشی هوآوی پی 20، پی 20 پرو و پی 20 پورش دیزاین به تراشه رده‌بالای Kirin 970 مجهز شده‌اند که واحد پردازش عصبی (NPU) دارد؛ به همین جهت، انتظار داریم این مدل‌ها قابلیت‌هایی را مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) ارائه دهند. مدل Lite نیز به تراشه Kirin 659 مجهز شده است که در گوشی‌های دیگر هوآوی نیز دیده بودیم.

هوآوی از اعضای جدید سری P به صورت رسمی در تاریخ 27 مارس (7 فروردین 97) رونمایی خواهد کرد؛ پرچم‌داران P20 و P20 Pro در یک مراسم خبری در پاریس، فرانسه معرفی خواهند شد. شرکت هوآوی در ابتدا، درنظر داشت تا جانشین P10 و P10 Plus را در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی کند اما به دلیل حضور سامسونگ و کهکشانی‌های S9، تصمیم گرفت تا معرفی پرچم‌داران خود را به تاریخ دیگری در اواخر مارس موکول کند. انتظار داریم گوشی‌های دید هوآوی به صور رسمی در اواخر ماه آوریل به فروش برسند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مانی

۱۳۹۶/۱۲/۲۳
سایز و ضخامتش ناراضی کنندست
البته هواوی با این روندی که داره مطمئناً جایگاهش خیلی بالاتر از چیزی که پیشبینی میکنیم خواهد رفت