خانهاخبار
خالق سیری: اپل بیش از حد از دستیار صوتی خود انتظار دارد!

خالق سیری: اپل بیش از حد از دستیار صوتی خود انتظار دارد!

اپل اولین شرکتی بود که از دستیار صوتی دیجیتال در گوشی هوشمند خود استفاده کرد. اما پس از آن دستیارهای صوتی مختلفی ظهور کردند که هر کدام با ویژگی‌هایی توانستند رقبا از جمله سیری را به چالش بکشند. حال یکی از خالقین سیری معتقد است که اپل بیش از حد از سیری توقع دارد!
۱۳۹۶/۱۲/۲۱

چهاردهم اکتبر سال ۲۰۱۱ روز معرفی آیفون ۴ اس بود، یکی از محبوب‌ترین محصولات اپل که شاید عمده موفقیت خود را مدیون سیری است. معرفی این دستیار صوتی باعث شد تا اپل برای مدتی رهبر این حوزه قلمداد شود، اما توسعه سیری در طول ۷ سال گذشته با سرعت کمی به پیش می‌رفت تا جایی که دو شرکت آمازون و گوگل با معرفی الکسا و گوگل اسیستنت، عنوان برترین دستیارهای دیجیتالی موجود را به خود اختصاص دادند.

image

نرمن وینارسکی، یکی از خالقین سیری، معتقد است که علت این است که اپل از سیری می‌خواهد «خیلی چیزها برای خیلی از افراد باشد» باشد. طبق گفته‌های او، پیش از خرید سیری توسط کوپرتینویی‌ها در ۸ آوریل سال ۲۰۱۰، قرار بر این بود که از این دستیار به عنوان یک دستیار مجازی برای سفر و سرگرمی استفاده کنیم. برای مثال، هنگامی که در فرودگاه باشید و پرواز شما لغو شده باشد، دستیار از این موضوع آگاه باشد و راه‌های دیگری را برای رسیدن به مقصد به شما نشان دهد. زمانی که سیری در این زمینه به کمال رسید، سپس قصد داشتیم تا به آرامی سایر قابلیت‌هایش را نیز ارتقا دهیم. او درباره مشکل مطرح شده می‌گوید:

این‌ها مشکلات سختی است و زمانی که شما یک شرکت باشید که با بیش از یک میلیارد کاربر سر و کار دارد، سخت‌تر هم خواهد شد. احتمالا آن‌ها (اپل) به دنبال سطحی از کمال باشند که نمی‌توانند به آن برسند.

اما اپل چیز دیگری در ذهن داشت. در حال حاضر سیری به گونه‌ای طراحی شده تا در همه بخش‌های زندگی به کاربران iOS کمک نماید، چه این کمک درباره تنظیم هشدار باشد، یا اطلاع از وضعیت آب و هوا و یا پیدا کردن مکان پیتزا فروشی. در حالی که سیری با چنین چیزهایی مشغول است، گوگل اسیستنت و الکسا توانسته‌اند بدون مشکل از پس طیف وسیع‌تری از وظایف برآیند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)