خانهاخبار
مایکروسافت به زودی از نسل دوم سرفیس هاب رونمایی می‌کند

مایکروسافت به زودی از نسل دوم سرفیس هاب رونمایی می‌کند

سرفیس هاب در واقع یک نمایش‌گر بزرگ است که یک رایانه ویندوزی کامل را در دل خود جای داده و برای مصارف تجاری و آموزشی مناسب است. مایکروسافت مدتی پیش از نسل اول رونمایی کرد و قصد دارد به زودی از نسل دوم رونمایی کند.
۱۳۹۶/۱۲/۲۱

به تازگی اعلام شد که مایکروسافت مشغول کار بر روی نسل دوم سرفیس هاب است تا آن را به عنوان جانشین نمایش‌گر هوشمند خود معرفی نماید. نسل اول این محصول در ژانویه سال ۲۰۱۵ در ابعاد ۵۵ و ۸۴ اینچی و با کیفیت 4K ارایه شده بود که توانست رده جدیدی از محصولات را به دنیای فناوری معرفی نماید؛ پس از ردموندی‌ها، دو شرکت گوگل و سامسونگ نیز محصول مشابهی را معرفی کردند اما هنوز معروف‌ترین آن‌ها را سرفیس هاب می‌دانیم.

image

طبق اعلام یکی از مسئولین مایکروسافت، این کمپانی قصد دارد تا نسل دوم را در نیمه نخست ۲۰۱۸ معرفی کند، اما زمان عرضه آن مشخص نیست. همچنین اعلام شده که سیستم عامل نسل اول هم به زودی به روز رسانی‌هایی را دریافت می‌کند که ویژگی‌های نرم افزاری نسل دوم را به مدل قبلی می‌آورد.

همان‌طور که اشاره شد، در یک سال اخیر سایر شرکت‌ها نیز به تولید تخته‌های دیجیتالی هوشمند روی آورده‌اند. گوگل سال قبل از نمایش‌گر دیجیتالی اختصاصی خود با نام Jamboard رونمایی کرد که با قیمت ۵۰۰۰ دلار، حدود ۴۰۰۰ هزار دلار از نسخه ۵۵ اینچی سرفیس هاب ارزان‌تر بود. نسخه ۸۴ اینچی سرفیس هاب در حال حاضر ۲۱ هزار و ۹۹۹ دلار قیمت دارد و گفته می‌شود بورد هوشمند Flip  شرکت سامسونگ نیز حدود ۲۷۰۰ دلار قیمت دارد که ارزان‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید.

image

با وجود قیمت بالای این محصولات، مایکروسافت در فروش سرفیس هاب موفقیت خوبی کسب کرد به طوری که در حال حاضر بیش از ۵ هزار کسب و کار از ۲۵ کشور دنیا از این محصول استفاده می‌کنند و در میان مشتریان این محصول، نام بیش از ۵۰ شرکت از لیست ۱۰۰ شرکت برتر به انتخاب Fortune دیده می‌شود.

غول نرم افزاری دنیا پیش بینی می‌کند که تقاضا برای سرفیس هاب بیش از موجودی خواهد شد و به سختی تلاش می‌کند تا هر چه زودتر تولید نمایش‌گرهای عظیم الجثه خود را آغاز کند. نسل اول سرفیس هاب تقریبا یک سال پس از معرفی به بازار عرضه شده بود و انتظار می‌رود مایکروسافت برای حفظ محبوبیت این محصول در مقابل رقبا، این بار فاصله بین تولید و معرفی با عرضه را کاهش دهد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)