خانهاخبار
سونی به دنبال عرضه یک گوشی بدون حاشیه با نمایشگر 4K

سونی به دنبال عرضه یک گوشی بدون حاشیه با نمایشگر 4K

یک منبع خبری در چین، اعلام کرده است که سونی برای رونمایی از یک گوشی پرچمدار دیگر با صفحه‌نمایش 18:9 با رزولوشن 4K برنامه‌ریزی می‌کند. این مدل، احتمالاً در تابستان رونمایی خواهد شد.
۱۳۹۶/۱۲/۱۳

با اینکه گفته شده بود سونی از سه گوشی پرچم‌دار در نمایشگاه MWC 2018 رونمایی خواهد کرد و یکی از مدل‌ها به صفحه‌نمایش OLED با رزولوشن 4K مجهز می‌شود؛ تنها دو گوشی Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact توسط این شرکت ژاپنی معرفی شد. هیچ‌یک از پرچم‌داران جدید سونی به پنل OLED مجهز نشده‌اند یا رزولوشن صفحه‌نمایش آن‌ها، 4K نیست؛ سونی از نمایشگر 18:9 از نوع  IPS LCD با رزولوشن معمول FHD+ استفاده کرده است.

با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که هم‌چنان عرضه گوشی با صفحه‌نمایش 4K در دستور کار مقامات این شرکت ژاپنی قرار داشته باشد. یک وب‌سایت چینی به نقل از مقامات سونی که نام آن‌ها ذکر نشده، مدعی است سونی در سال 2018 گوشی پرچم‌دار دیگری را با صفحه‌نمایش 4K عرضه خواهد کرد. براساس اطلاعات به‌دست آمده، این مدل از زبان طراحی Ambient Flow بهره می‌گیرد؛ این زبان طراحی در گوشی  Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact سونی قابل مشاهده است.

image

ادعا می‌شود حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش به‌طور قابل‌توجهی باریک‌تر شده است؛ ضمن اینکه پرچم‌دار 4K سونی از نمایشگری کشیده با نسبت ابعاد 18:9 بهره می‌گیرد. با توجه به نسبت ابعاد گوشی جدید ژاپنی‌ها، جانشین Xperia XZ2 Premium از نمایشگری با رزولوشن دقیق 4320 در 2180 پیکسل بهره می‌گیرد که بالاتر از رزولوشن نمایشگرهای 4K با نسبت ابعاد 16 به 9 است. به عبارت بهتر، رزولوشن صفحه‌نمایش جانشین XZ Premium بالاتر از این مدل خواهد بود.

اولین گوشی سونی با صفحه‌نمایش 4K به سری Xperia XZ5 تعلق داشت؛ دو سال بعد، این شرکت مدل دیگری را با نام Xperia XZ Premium معرفی کرد که نمایشگر آن از استاندارد HDR+ پشتیبانی می‌کند. با اینکه رزولوشن 4K، باعث خواهد شد تا وضوح صفحه‌نمایش پرچم‌داران سونی بالا باشد و تصاویر در آن به دلیل تراکم پیکسلی بالا، واضح‌تر دیده شود؛ تشخیص تفاوت میان نمایشگرهای QHD و 4K در میان گوشی‌های هوشمند که نمایشگر کوچکی دارند، با چشم غیرمسلح ممکن نیست!

با این وجود، گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر 4K برای مشاهده محتوای مبتنی بر واقعیت مجازی (Virutal Reality) بسیار مناسب خواهند بود و تجربه واقعی‌تری را برای کاربران فراهم می‌کنند؛ هرچند، سونی هنوز از این ویژگی در گوشی‌های هوشمند خود استفاده نکرده است.

image

در نهایت، باید اشاره کرد که پرچم‌دار 4K سونی در سال 2018، فاقد پنل OLED خواهد بود که حتی مقامات سونی، وعده عرضه محصولاتی را مجهز به این نمایشگر داده بودند! استفاده از نمایشگرهای OLED در میان گوشی‌های پرچم‌دار، تبدیل به روندی مرسوم شده است اما به دلیل کمبود پنل‌های اولد، فعلاً تمامی سازندگان نتوانسته‌اند محصولات خود را با این نوع پنل ارائه دهند. جانشین Xperia XZ Premium احتمالاً از نمایشگر 5.5 اینچی IPS LCD بهره می‌گیرد و صفحه‌نمایش آن نیز از استاندارد HDR پشتیبانی خواهد کرد. ضمن اینکه انتظار داریم پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام با هشت هسته پردازشی، قدرت این گوشی را تأمین کند؛ سونی از تراشه رده‌بالای کوالکام در گوشی‌های پرچم‌دار Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact استفاده کرده است. 

گفته می‌شود سونی در رابطه با زمان عرضه گوشی پرچم‌دار جدید خود، مردد است؛ با این‌حال، بعید می‌دانیم پرچم‌دار 4K سونی از سری Xperia XZ2 تا پیش از نیمه دوم سال 2018 عرضه شود. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

الیون هندرسون

۱۳۹۶/۱۲/۱۴
سونی ی زحمت بکشه گوشی نده بیرون سنگین تره خودم طرفدار برند سونی هستم ولی با این طراحی جدید 2018 نا امیدم کرد الکی دیس لایک نکنید طراحیش افتضاحه باتری درست درمون نمیزنه لرزشگیر دوربین نمیزنه ؟؟ ک چی ثابت کنه ما سنت خودمون داریم؟؟ *****

Mansour

۱۳۹۶/۱۲/۱۴
دمتون گرم مارو با مدلای جدید سونی شگفت زده میکنید...
آخه XZ5 چیه دیگه
اون که شما تو ذهنتونه Z5 PREMIUM
چرا وقتی هنوز اطلاعات معمولی و بدیهی رو ندارید مطلب میزارید

امیر

۱۳۹۶/۱۲/۱۴
سونی و دیگر هیچ

Vahidm68

۱۳۹۶/۱۲/۱۳
دوربین دوگانه به نظرم قطعا استفاده میکنه