خانهاخبار
5 نکته جالب در مورد استفاده از گوشی‌های هوشمند در چین

5 نکته جالب در مورد استفاده از گوشی‌های هوشمند در چین

شاید خیلی از افراد فکر کنند چین کشوری است که پر از گوشی‌های ارزان قیمت و فیک است. اما این تصور درست نیست. فناوری و سبک زندگی مردم در استفاده از گوشی‌های هوشمند از بسیاری کشورهای غربی هم جلوتر است آنطور که تعجب شما را بر می‌انگیزد.
۱۳۹۶/۱۲/۱۳

وقتی نام چین و گوشی‌های هوشمند کنار هم قرار می‌گیرند ذهن بسیاری به سمت محصولات ارزان و فیک می‌رود؛ اما این همه واقعیت در مورد صنعت گوشی‌های موبایل چین نیتس.

کشور چین اکنون یکی از بزرگ‌ترین و پرسودترین بازارهای گوشی‌های هوشمند را دارد که حضور در آن برای هر شرکتی مهم و حیاتی است. تولیدکنندگان چینی علاوه بر محبوبیت در کشور خود، در مدت کوتاهی توانسته‌اند از بزرگان بازار جهان عبور کنند و محصولات پرفروشی داشته باشند؛ بنابراین طبیعی است زندگی مردم این کشور به گوشی‌های هوشمند بیشتر وابسته باشد.

در ادامه این مطلب موارد جالبی در رابطه با فرهنگ و نحوه استفاده چینی‌ها از گوشی‌های هوشمند را معرفی می‌کنیم که تفاوت زندگی آنها با سایر کشورها را نشان می‌دهد.

image

استفاده گسترده از QR کد

شاید QR کدها در هیچ کشوری به اندازی چین کاربردی نباشند. در این کشور به هر کجا نگاه‌ کنید QR کدهایی می‌بینید که هر کدام برای کاری ایجاد شده‌اند. از پرداخت مبلغ خرید بگیر تا دانلود اپلیکیشن و کمک به گدایان!

بانک‌ها همه کاره نیستند

در عموم کشورها بانک‌ها به عنوان مرجع رسمی و قانونی برای پرداخت و انتقال پول به حساب می‌آیند اما در چنین سرویس‌هایی مثل AliPay و WeChatPay کاربرد بیشتری برای مردم دارند و به ندرت از درگاه‌های بانکی استفاده می‏شود.

پرداخت با موبایل فراگیر است

درحالی که در کشور ما هنوز پرداخت با پول نقد کاملا کنار گذاشته نشده است، در چین کمتر کسی را پیدا می‌کنید که از کارت بانکی استفاده کند. چینی‌ها تقریبا همه پرداخت‌های خود را با موبایل انجام می‌دهند؛ خواه برای خرید غذا باشد یا برای پرداخت عوارض اتوبان.

شبکه‌های اجتماعی بومی پرطرفدارند

به دلیل سیاست‌های بسته دولت چین، اپلیکیشن‌هایی مثل فسیبوک و واتس‌اپ و اوبر قادر نیستند به صورت گسترده در این کشور حضور داشته باشند. چینی‌ها برای هر یک از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های معروف، جایگزینی ساخته‌اند که در میان مردم بسیار طرفدار دارند.

شیائومی همه کاره است

اگرچه اپل بازار بزرگی در چین دارد ولی سهم شیائومی نیز کمتر از آن نیست. شیائومی یک شرکت همه کاره است و به جز گوشی‌های هوشمند، در تولید بالشت و مسواک، کفش و لامپ و لباسشویی و... دستی بر آتش دارد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

h.seyedi

۱۳۹۶/۱۲/۱۴
خیر اتفاقا اینطور نیست و هوآوی و شیائومی و ویوو و اوپو بیشترین فروش رو در چین دارن

علی

۱۳۹۶/۱۲/۱۳
بله , اونا جنسای بنجلشون رو خودشون استفاده نمیکنن برای خاورمیانه و شمال آفریقا میفرستن