خانهاخبار
Nokia 8 Pro با مشخصات خیره‌کننده به جنگ پرچمداران اندرویدی خواهد رفت

Nokia 8 Pro با مشخصات خیره‌کننده به جنگ پرچمداران اندرویدی خواهد رفت

در جدیدترین گزارش به‌دست آمده از گوشی‌های آینده HMD، به عرضه مدل Nokia 8 Pro با صفحه‌نمایش 6 اینچی 18:9 و تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام اشاره می‌شود.
۱۳۹۶/۱۲/۱۳

گوشی Nokia 8 Sirocco، بدون شک یکی از بهترین محصولاتی بود که در نمایشگاه MWC 2018 به نمایش گذاشته شد. برای افرادی که از این مدل اطلاع ندارند، باید گفت نسخه جدید Nokia 8 به عنوان یک گوشی تحت‌برند Android One عرضه خواهد شد؛ به عبارت بهتر، پرچم‌دار نیمه اول 2018 شرکت HMD، فاقد شخصی‌سازی‌های نرم‌افزاری بوده و نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید را اجرا می‌کند. از این رو، سرعت انتشار به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل برای این مدل بالاتر از دیگر پرچم‌داران است که نسخه شخصی‌سازی اندروید را به همراه دارند.

image

طراحی گوشی Nokia 8 Sirocco جذاب است و شما را به یاد پرچم‌داران سامسونگ می‌اندازد؛ در لبه‌های نمایشگر، انحنا وجود دارد و همین موضوع باعث شده است تا پرچم‌دار HMD، شباهت غیرقابل انکاری به سری Galaxy S سامسونگ داشته باشد. البته در این میان، باید گفت پرچم‌دار جدید HMD از رقبای خود که در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شده‌اند، یک سر و گردن پایین‌تر است؛ نسخه جدید Nokia 8 با مشخصاتی ارائه شده که تنها می‌تواند با پرچم‌داران 2017 سازندگان دیگر رقابت داشته باشد زیرا این مدل از تراشه قدیمی‌ اسنپدراگون 835 کوالکام با هشت هسته پردازشی بهره می‌گیرد. در همین حال، سامسونگ از سری Galaxy S9 با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام یا اگزینوس 9810 رونمایی کرده است و سونی نیز پرچم‌داران Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact را مجهز به تراشه اسنپدراگون 845، ارائه می‌دهد.

شایعه تازه منتشر شده، حاکی از آن است که شرکت HMD برای جبران عقب‌ماندگی، درنظر دارد تا پرچم‌دار دیگری را از سری Nokia 8 با پردازنده جدید کوالکام ارائه دهد. براساس اطلاعات منتشر شده، مدل Pro نوکیا 8 به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز خواهد شد.

بنابر شایعات به‌دست آمده، جانشین Nokia 8 Sirocco با نمایشگر 6 اینچی FHD+ و رزولوشن 1080 در 2160 پیکسل همراه شده است؛ صفحه‌نمایش این مدل، نسبت ابعاد 18 به 9 خواهد داشت. ضمن اینکه انتظار داریم Nokia 8 Pro به دوربین دوگانه 16 مگاپیکسلی مجهز شده باشد؛ همچنین از سنسور 13 مگاپیکسلی برای عکاسی یا فیلم‌برداری سلفی استفاده خواهد شد.

image

گفته می‌شود Nokia 8 Pro در دو مدل با شش و هشت گیگابایت رم عرضه خواهد شد؛ این دو مدل به ترتیب 64 و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارند. انتظار داریم این مدل به باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده باشد و بتوانید با استفاده از پدهای شارژ بی‌سیم، پرچم‌دار جدید HMD Global را شارژ کنید. دیگر قابلیت‌های فاش شده برای این مدل، عبارتند از درگاه یواس‌بی Type-C و سیستم‌عامل اندروید اوریو.

در مجموع، به‌نظر می‌‍رسد مدل Pro نوکیا 8 از نسخه تازه معرفی شده بهتر باشد؛ Nokia 8 Sirocco به صفحه‌نمایش 5.5 اینچی QHD با نسبت ابعاد 16 به 9، دوربین دوگانه 12 و 13 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و باتری 3260 میلی‌‌آمپر ساعت مجهز شده است. براساس شنیده‌ها، Nokia 8 Pro در سه ماهه سوم سال 2018 به صورت رسمی رونمایی خواهد شد. البته در حال‌حاضر، صحت این موضوع به صورت رسمی تأیید نشده است؛ به همین جهت، باید با دیده شک و تردید به آن نگاه کیند. ضمن اینکه HMD هنوز عرضه گوشی دیگری را از سری Nokia 8 اعلام نکرده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

وحید

۱۳۹۶/۱۲/۱۳
مگه اندروید وان برای گوشی های سطح پایین که رم ضعیفی دارند نیست؟!
تو خبرها و مطالب قبلی جی.اس.ام هم این رو گفته بودین! حالا چطور یه گوشی به قول شما پرچمدار? از سیستم عامل اندروید وان استفاده میکنه؟!؟!

علیرضا

۱۳۹۶/۱۲/۱۳
من یادم میاد زمانی رو ک نوکیا پادشاهی میکرد اما الان خیلی باید کار کنه تا ب جایگاه برتری مث سونی برسه سامسونگ ک جای خود داره انقد گسترده و پرقدرت ک نوکیا ب این سادگی نمیتونه کاریش کنه

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۱۳
فعلا که برعکس شده:
هیچ کس پولشو پای نوکیا خرج نمیکنه فک میکنن با خرید نوکیا پولشونو اتیش میزنن یا میندازن توی رودخونه.این نوکیا هم نوکیا سابق نیست زیاد دلت رو صابون نزن
یادش بخیر اون زمان نوکیا بهترین بود ولی الان جزو 7 تای اول هم نیست

Genius Man

۱۳۹۶/۱۲/۱۳
نوکیا پادشاه سابق، به جایگاهت خواهی برگشت و حتی فراتر از ان خواهی رفت من بهت ایمان دارم
بیصبرانه منتظر سیروکو برای ورود به ایران هستم
دهه هفتادیا یادشون نیس ولی شصتیا خوب میدونن وقتی نوکیا تمام بازار رو در دست گرفته بود هیچ کس پولشو پای سامسونگ خرج نمیکرد فک میکردن با خرید سامسونگ پولشونو اتیش میزنن یا میندازن توی رودخونه
نوکیا بهترین و اصیل ترین برنده