خانهاخبار
جگوار I-Pace معرفی شد؛ نخستین محصول تمام الکتریکی جگوار

جگوار I-Pace معرفی شد؛ نخستین محصول تمام الکتریکی جگوار

کمپانی بریتانیایی جگوار، سرانجام شاسی بلند I-Pace را معرفی کرد که نخستین محصول تمام الکتریکی این کمپانی محسوب می‌شود. با جی‌اس‌ام همراه باشید.
۱۳۹۶/۱۲/۱۱

انتظار طولانی به سر رسید و شاسی بلند تمام الکتریکی جگوار I-Pace بالاخره معرفی شد. I-Pace سومین شاسی بلند جگوار است که به خانواده E-Pace و F-Pace می‌پیوندد. این خودرو، پیشرفته‌ترین و در عین حال مقرون به صرفه‌ترین محصول جگوار به شمار می‌رود.

برای قدرت دهی به این خودرو از یک باتری بزرگ 90 کیلووات ساعتی استفاده شده که شعاع حرکتی را به 386 کیلومتر می‌رساند. جگوار برای بالا بردن شعاع حرکتی این خودرو، از ویژگی‌هایی چون بازیابی انرژی ترمز استفاده کرده است. همچنین به دلیل وجود تکنولوژی شارژ سریع در صورت اتصال به جایگاه شارژ DC، شارژ 80 درصد باتری تنها 40 دقیقه زمان نیاز دارد در حالی که اگر از برق شهری با ولتاژ 230 ولت و 32 آمپر استفاده کنید، همین میزان شارژ زمانی معادل 10 ساعت از شما خواهد گرفت.

image
image

البته خوب بودن وضعیت باتری موجب پایین بودن قدرت خودرو نشده و I-Pace یک خودرو قدرتمند به شمار می‌رود چراکه قدرتی معادل 394 اسب بخار و گشتاوری برابر با 694 نیوتن متر دارد. این قدرت برای رساندن محصول جگوار به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون در مدت زمان 4.5 ثانیه کافی است. این قدرت به هر چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند. باتری در مرکز خودرو و در بین محورهای جلو و عقب جای گرفته به همین دلیل خودرو مرکز ثقل پایینی دارد و توزیع وزن به جلو و عقب به صورت 50 / 50 صورت می‌گیرد. سیستم تعلیق بادی فعال به صورت استاندارد و سیستم Adaptive Dynamics به صورت آپشن برای خودرو عرضه شده‌اند تا راحتی و اسپرت بودن در کنار یکدیگر کیفیت رانندگی را به بالاترین میزان برسانند.

image
image

جگوار برای طراحی جدیدترین محصول خود از کانسپت C-X75 الهام گرفته به طوری که کاپوت خودرو شکلی مشابه این کانسپت دارد و سقف برای بهبود وضعیت آیرودینامیکی شیب منفی دارد. به علاوه حالت نیمه افقی شیشه عقب، همانند کانسپت مذکور موجب کاهش نیروی درگ می‌شود. نتیجه این تلاش‌ها کاهش نیروی درگ به 0.29 Cd بوده و مدیر طراحی این خودرو، علت این موفقیت را استفاده از قوای محرکه الکتریکی دانسته است.

جگوار I-Pace 4682 میلی متر طول دارد و فاصله محوریی آن 2990 میلی متر است. بنابراین این خودرو به شکل قابل توجهی طویل‌تر از E-Pace است ولی از نظر طول ابعادی مشابه F-Pace دارد.

image
image

باوجود طراحی عالی در بیرون، انتظار یک طراحی بی‌نظیر هم برای کابین می‌رود و اتفاقا همین طور هست. متریال لوکس در سراسر کابین مورد استفاده قرار گرفته و چرم و جوب مرغوب در جای جای کابین دیده می‌شود. باوجود استایل شبیه به کوپه‌ای که I-Pace دارد، فضای داخل بزرگ و جادار است و فضای پا برای سرنشنینان عقب 890 میلی متر است. همچنین حجم فضای باری معادل 716 لیتر برای این خودرو در نظر گرفته شده و در صورتی که صندلی‌های عقب را بخوابانید، این حجم به رقم بسیار عالی 1444 لیتر می‌رسد. برای مقایسه بد نیست بدانید که فضای پا برای سرنشنینان عقب در E-Pace 892 میلی متر و حجم فضای بار آن در حالت عادی 685 لیتر است.

image
image

جگوار برای نخستین بار از سیستم اطلاعات و سرگرمی جگوار لندروور به نام InControl Touch Pro Duo در شاسی بلند I-Pace استفاده کرده و برای این منظور دو نمایشگر لمسی را در کنسول وسط در نظر گرفته است. یکی نمایشگر 10 اینچی در بالا و دیگری نمایشگر 5.5 اینچی در پایین. البته در کنار این دو نمایشگر تعدادی کلید و دکمه هم برای در دست گرفتن کنترل ابزار و ویژگی‌ها وجود دارد. این سیستم را به زودی در خودروهای رنج روور وِلار و رنج روور اسپرت مدل 2018 هم خواهیم دید.

با وجود این سیستم، راننده اطلاعاتی چون شعاع حرکتی، وضعیت شارژ باتری و ایستگاه‌های شارژ خودرو را در اختیار خواهد داشت. برای این منظور، جگوار از هوش مصنوعی بهره گرفته که شعاع حرکتی و اطلاعات دیگر را بر اساس عادت‌های رانندگی شخص راننده در اختیار او قرار می‌دهد. به علاوه در جگوار I-Pace از دستیار صوتی آمازون الکسا بهره گرفته شده و راننده می‌تواند سوالاتی همچون «آیا در خودرو قفل است؟» و یا «چه میزان از شارژ باتری باقی مانده؟» و حتی «آیا شارژ کافی برای رسیدن به محل کار دارم؟» را از آن بپرسد.

image
image

فروش I-Pace در نیمه دوم سال 2018 با مدل 2019 آغاز خواهد شد. در ابتدا سه تریم به صورت استاندارد در دسترس هستند شامل S، SE و HSE به علاوه یک تریم First Edition که تنها در سال اول عرضه در دسترس خواهد بود. این تریم بر پایه نسخه HSE ساخته می‌شود اما ویژگی‌های بی نظیری در آن وجود خواهد داشت که در خودروهای این کلاس دیده نمی‌شود.

جگوار برای اطمینان خاطر مشتریان، گارانتی 8 ساله برای خودرو و 100 هزار مایلی را برای باتری ارائه می‌دهد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Abbas

۱۳۹۶/۱۲/۱۳
حالا اوضاع ما داغون هست درست ولی دیگه شما ها زیادی جو میدید. این ماشین ماشینی نیست که همه حتی اون طرف آبم بتونن بخرن. اونجا هم ۶۰-۷۰ درصد مردم ماشیناشون از ۲۰ هزار یورو بیشتر نیست. فکر نکن الان اونجا همه یا سوار اینن یا مشابه این

جواد

۱۳۹۶/۱۲/۱۲
گناهت همون ایرانی بودنته....

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۱۱
چرا به عنوان یک ایرانی نمیتونم بخرم
آخه گناهم چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟