خانهاخبار
سامسونگ: AR Emoji کپی‌برداری از Animoji نیست!

سامسونگ: AR Emoji کپی‌برداری از Animoji نیست!

سامسونگ سرانجام دوگانه پرچمدار تازه خود را به نام‌های Galaxy S9 و S9 Plus هفته گذشته معرفی کرد. این دو از ویژگی تازه‌ای به نام AR Emoji بهره می‌برند که گفته می‌شود به Animoji اپل شبیه است. مدیر بخش موبایل سامسونگ در مصاحبه اخیر خود ادعا کرده که ویژگی تازه گوشی‌های سامسونگ کاملا متفاوت و منحصر به فرد است.
۱۳۹۶/۱۲/۱۱

همان‌طور که می‌دانید، آیفون 10 اپل سال گذشته با ویژگی نوین و جالبی به نام Animoji معرفی شد که کاربران را قادر می‌ساخت استیکرهای متحرکی از حرکات چهره خودشان ایجاد کنند. سامسونگ هم چند روز پیش سرانجام دوگانه پرچمدار تازه خود را به نام‌های Galaxy S9 و S9 Plus رسما معرفی کرد. این پرچمداران تازه هم ظاهرا از ویژگی تقریبا مشابهی بهره می‌برند که AR Emoji نام دارد و همین موضوع باعث شده است شایعه شود که این غول تکنولوژی در طراحی و توسعه ویژگی مذکور از اپل الگو گرفته است. دی جی کو، مدیر بخش موبایل سامسونگ، روز گذشته در مصاحبه‌ای با Wall Street Journal در خلال برگزاری نمایشگاه بین المللی MWC 2018 اعلام کرد که چنین ادعایی صحت ندارد و سامسونگ ویژگی AR Emoji را از Animoji اپل کپی نکرده است. او در ادامه صحبت‌هایش ادعا کرده که سامسونگ سالهاست در تلاش برای توسعه پلتفرم اختصاصی واقعیت افزوده است و قصد دارد تجربه کاملا متفاوتی نسبت به Animoji اپل به کاربران خود ارائه دهد. این غول تکنولوژی به جای ارائه پلتفرمی برای ایموجی‌های رایج اما متحرک تلاش کرده است آواتارهای اختصاصی کاربران خود را ایجاد کند. این آواتارهای اختصاصی پس از ایجاد می‌توانند براساس حالت‌های کاربران به حرکت دربیایند و با سایر کاربران و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند.

image

دی جی کو در این مصاحبه گفته است که شخصا از سال 2001 میلادی به دنبال توسعه این تکنولوژی سه بعدی بوده و در ابتدا قصد داشته آن را به گوشی‌های تاشوی قدیمی سامسونگ اضافه کند. این مقام ارشد معتقد است که AR Emoji سامسونگ به طرز چشمگیری تطابق پذیرتر از Animoji اپل است و می‌تواند تجربه منحصر به فرد و کاملا شخصی سازی شده‌ای را برای کاربران S9 فراهم آورد. برخی کارشناسان حوزه موبایل ویژگی AR Emoji سامسونگ را با Bitmoji اسنپ چت و کاراکترهای Mii در نینتندو که سال 2007 با کنسول Wii معرفی شده بود، مقایسه کرده‌اند. Mii همچنان به کمک اپلیکیشن Miitomo روی دستگاه‌های اندرویدی قابل استفاده است اما نینتندو چندی پیش اعلام کرد که پشتیبانی از این سرویس از 9 مه پایان می‌یابد.

image

ویژگی AR Emoji به عنوان یکی از ویژگی‌های تازه در Galaxy S9 و S9 Plus معرفی شد تا میزان علاقه کاربران را به خرید این دوگانه افزایش دهد اما جالب است بدانید این قابلیت درواقع بخشی از استراتژی محصول تازه سامسونگ است و به گوشی‌های مذکور محدود نمی‌شود؛ چراکه این غول تکنولوژی در نظر دارد اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی و AR خود را گسترش دهد. هر دو پردازنده اگزینوس 9810 و اسنپ‌دراگون 845 که در این دو گوشی تازه به کار رفته‌اند، مشخصا برای یادگیری عمیق و خدمات عمومی هوش مصنوعی طراحی و بهینه سازی شده‌اند. باور اصلی در صنعت موبایل در این اصل استوار است که نسل آینده تجربه‌های موبایلی و تفریحی بر اساس همین تکنولوژی‌های نوین شکل می‌گیرد و پیشرفت می‌کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (21 نظر)

حمید

۱۳۹۷/۱/۳
ناراحت نشین داداش ایشون چون خودش مثل برندش سلطان هنگ کردنه فکر می کنه که بقیه برندای معتبرم مثل خودشو شرکت درپیتش هنگیه

حسين

۱۳۹۶/۱۲/۲۲
فقط ادعا كردن و فقط هميشه ادعا ميكنند و ديگر هيچ

حسين

۱۳۹۶/۱۲/۲۲
اره داداش

yashar2080

۱۳۹۶/۱۲/۲۲
سام هنگ قشنگ مثل چینا خودشو زده به اون راه و بیخیال از این او اوون کپی میکنه

yashar2080

۱۳۹۶/۱۲/۲۲
u11 پلاس رو با نوت هشت مقایسه میکنی؟!!!! بوگاتی رو با پراید مگه میشه مقایسه کرد؟!!!
u11‌پلاس خیلی خیلی سرتره... هم دوربین هم کیفیت هم زیبایی هم سرعت و هم برند هم باتری...هم سیستم صوتی... چیزی موند که نوت 8 بهتر از u11‌پلاس باشه؟