خانهاخبار
Galaxy S9 سامسونگ، بهترین نمایشگر را در میان گوشی‌های هوشمند دارد!

Galaxy S9 سامسونگ، بهترین نمایشگر را در میان گوشی‌های هوشمند دارد!

DisplayMate به‌تازگی نمایشگر گوشی‌ پرچم‌دار Galaxy S9 سامسونگ را بررسی کرده و ادعا می‌کند که دقت رنگ‌های تولید شده بسیار بالا است.
۱۳۹۶/۱۲/۱۰

تا زمانی‌که می‌توان به خاطر آورد، نمایشگر پرچمداران سامسونگ از سوی دیسپلی‌میت همواره به عنوان بهترین صفحه‌نمایش در میان گوشی‌های هوشمند اعلام می‌شود. با توجه به عملکرد رضایت‌بخش پنل‌های آمولد سامسونگ، انتظار داشتیم Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus این روند را تکرار نمایند؛ بررسی‌های جدید دیسپلی‌میت نیز صحت این ادعا را با اعطای امتیاز «Excellent A+» به صفحه‌نمایش جانشین Galaxy S9 تأیید می‌کند.

image

پنل مورد استفاده در پرچم‌داران 2018 سامسونگ، اندازه مشابهی با نمایشگر Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus دارد؛ کهکشانی‌های جدید این شرکت به نمایشگر 5.8 اینچی و 6.2 اینچی مجهز شده و رزولوشن صفحه‌نمایش نیز بدون تغییر باقی مانده است. با این‌حال، DisplayMate مدعی است پرچم‌داران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus در زمینه نمایشگر، پیشرفت‌هایی نسبت به نسل قبل دارند. با اینکه سخت‌افزار آن‌ها مشابه بوده، کیفیت تصویر و دقت رنگ از طریق کالیبراسیون دقیق نمایشگر در کارخانه بهبود پیدا کرده است. در حقیقت، دیسپلی در توصیف عملکرد نمایشگر پرچم‌داران جدید سامسونگ ادعا می‌کند که دقت رنگ آن‌ها بسیار عالی است و به همین جهت، بالاترین درجه A+ به صفحه‌نمایش مورد استفاده در پرچم‌داران امسال سامسونگ اعطا شده است.

image

دیسپلی‌میت مدعی است در حالت روشنایی خودکار، روشنایی حداکثری صفحه‌نمایش به حداکثر 1130 نیت می‌رسد؛ در مقایسه با صفحه‌نمایش Galaxy S8، روشنایی حداکثری صفحه‌نمایش نزدیک به 20 درصد ارتقا پیدا کرده است اما در مقایسه با گلکسی نوت 8، فبلت پرچم‌دار نیمه دوم 2017 سامسونگ با ارائه 70 نیت روشنایی بیشتر، همچنان پیشتاز است. مانند پرچم‌داران 2017 سامسونگ، کهکشانی‌های جدید این شرکت به حسگر تشخیص نور در جلو و پشت مجهز شده‌اند که برای اعمال سریع‌تر و دقیق‌تر تنظیمات کاربرد خواهد داشت. از نظر پوشش طیف رنگی DCI-P3، پرچم‌دار Galaxy S9 می‌تواند بیشتر از 141 درصد از این طیف رنگی را پوشش دهد؛ نمایشگر این گوشی، یکی از اولین پنل‌های اولد است که تونسته به چنین رقمی دست پیدا کند. پوشش طیف رنگی sRGB نیز به 113 درصد می‌رسد؛ هر دو رقم اعلام شده برای نمایشگر یک گوشی‌هوشمند یا تبلت، بسیار عالی است!

image

بازتاب نمایشگر پرچم‌داران جدید سامسونگ، تنها 4.4 درصد ارزیابی شده که کم‌ترین رقم ممکن برای صفحه‌نمایش یک گوشی‌هوشمند است. تغییر رنگ نیز بسیار کم‌ بوده و تنها JNCD 1.1 (تغییر رنگ قابل تشخیص) در زاویه 30 درجه اعلام شده که در نوع خود بی‌نظیر است! البته نباید از یاد برد که صفحه‌نمایش گوشی جدید سامسونگ، استاندارد HDR را دریافت کرده است.

Galaxy S9 به چهار گیگابایت رم، تراشه اگزینوس 9810 (برای عرضه در ایران) با هشت هسته پردازشی، 64 گیگابایت حافظه، دوربین تکی 12 مگاپیکسلی با دهانه لنزی متغیر F1.5 یا F2.4 و باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است. از سوی دیگر، Galaxy S9 Plus با شش گیگابایت رم، تراشه اگزینوس 9810 (برای عرضه در ایران) با هشت هسته پردازشی، 64 گیگابایت حافظه، دو سنسور 12 مگاپیکسلی (با دهانه لنزی متغیر F1.5 یا F2.4) و 12 مگاپیکسلی (با دهانه لنزی F2.4) و باتری 3500 میلی‌آمپر ساعت ارائه می‌شود. پیش‌فروش هر دو مدل در بازار کشورمان آغاز شده است؛ سامسونگ به افرادی که این مدل‌ها را پیش‌خرید کنند، کارت حافظه 128 گیگابایتی و پد شارژ بی‌سیم سریع هدیه می‌دهد. عرضه سفارش کاربران از هفته آخر اسفند ماه آغاز خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

علی

۱۳۹۷/۴/۱۹
دمتون گرم

حمید

۱۳۹۷/۱/۱۰
با کیفیت و کم مصرف ترین! دیگه همه از پیکسل سوزی ها و هاله انداختن ها ومصرف بالای باطری اس 8 و نوت 8 و اس 9 پلاس آگاهن

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۱۲
اپل هم از سامسونگ صفحه نمایش خرید منظورم آیفون x هست

shahdad

۱۳۹۶/۱۲/۱۲
بابا شما ها چقدر با حا لید
جان من تکنولوژی رو قرمزو آبی نکنید
این آمار و ارغامه سلیقه نیست که

امین

۱۳۹۶/۱۲/۱۱
ااااااا dxomark هم که بهترین شد نکنه اونم دو تا مثلثه از دید تو و با پول سامسونگ و اپل میچرخه؟ ولی در کل دیسپی میت در زمینه بررسی صفحه نمایش یکی از تخصصی ترین سایت هاست و همیشه تکنولوژی high end رو بررسی میکنه واسه همین بهترین ها رو آژمایش میکنه و دلیلی نداره مثلا صفحات ال سی دی رو بررسی کنه در بحث عکاسی و دوربین هم dxomark تقریبا جامع ترین سایته و مطمئنا اونا از افرادی مثل تو بیشتر میفهمن و در آزمایشگاهها و تست های حرفه ای بررسی میشن به امید روزی که بدور از تعصب نظر بدیم