خانهاخبار
MWC 2018: دوگانه Galaxy S9 چه تفاوت‌هایی با نسل قبلی دارد؟

MWC 2018: دوگانه Galaxy S9 چه تفاوت‌هایی با نسل قبلی دارد؟

دوگانه پرچم‌دار گلکسی S9 و S9 پلاس سرانجام 6 اسفند معرفی شدند تا اولین پرچم‌داران سامسونگ در سال 2018 باشند. Galaxy S8 نسل قبلی از این سری است که سال گذشته معرفی شد. در این مطلب به مقایسه S9 و S8 می‌پردازیم.
۱۳۹۶/۱۲/۷

سامسونگ سرانجام دوگانه پرچم‌دار تازه خود را تحت عنوان Galaxy S9 و S9 Plus روز گذشته معرفی کرد. شایعه‌های متعددی درباره این گوشی‌ها منتشر شده است که اکثر آن‌ها ادعا می‌کنند سری S9 تنها کمی نسبت به نسل قبلی ارتقا یافته‌اند و اساسا تغییر شگفت انگیزی در آن‌ها رخ نداده است.

image

نسل گذشته این سری سال گذشته به نام Galaxy S8 و S8 Plus رسما معرفی شد و در دسترس قرار گرفت. این دوگانه مانند اغلب پرچم‌داران قبلی سامسونگ باز هم مورد استقبال کاربران قرار گرفتند و باتوجه به طراحی ظاهری بی نظیر و همچنین قابلیت‌ها و توانایی‌های فراوان توانستند در صدر بهترین گوشی‌های هوشمند جهان در سال 2017 قرار گیرند. حالا که دوگانه تازه یعنی Galaxy S9 معرفی شده می‌خواهیم این دو نسل را با هم مقایسه کنیم و ببینیم چه تغییراتی در پرچم‌داران 2018 سری Galaxy S سامسونگ اعمال شده است.

طراحی Galaxy S9 درمقابل Galaxy S8

طراحی ظاهری و فریم در Galaxy S9 چندان تغییر نیافته است و همچنان شاهد فریم فلزی و قاب‌های شیشه‌ای با لبه‌های خمیده هستیم. هر دو نسل گواهی IP68 دریافت کرده‌اند و در مقابل نفوذ آب و گردوخاک مقاوم هستند و تأکید می‌کنیم که جک هدفون 3.5 میلی متری در طراحی هر دو آن‌ها به کار رفته است.

image

البته تفاوت‌های جزئی هم در نمای ظاهری این دو گوشی دیده می‌شود. برای مثال، حسگر اثرانگشت که در S8 در کنار لنز دوربین اصلی تعبیه شده بود حالا به زیر ماژول دوربین منتقل شده است. حاشیه‌های بالا و پایین صفحه هم در S9 نسبت به نسل قبلی کمی باریک‌تر شده‌اند و همین موضوع باعث شده است تا ارتفاع S9 در مقابل ارتفاع 148.9 میلی متری در S8 به حدودا 147.7 میلی متر کاهش یابد.

جالب توجه است که سایر ابعاد S9 کمی بیشتر شده‌اند. عرض و ضخامت این گوشی از 68.1 × 8 میلی متر در S8 به 68.7 × 8.5 میلی متر افزایش یافته و وزن آن هم با کمی افزایش 163 گرم گزارش شده است.

همچنین S8 در رنگ‌های متعددی روانه بازار شد اما تنها سه رنگ مشکی، آبی و بنفش برای S9 تأیید شده است.

صفحه نمایش S9 درمقابل S8

هر دو نسل صفحه نمایش خمیده 5.8 اینچی کواد اچ دی پلاس Super AMOLED با نسبت تصویر 18.5:9 دارند و هیچ موردی در این زمینه تغییر نیافته است.

image

البته حاشیه‌ها در S9 کاهش یافته‌اند و برخی بهبودهای نرم افزاری هم در همین زمینه اعمال شده‌اند؛ برای مثال، کاربر حالا می‌تواند همه رابط کاربری را در حالت لنداسکیپ یا افقی تماشا کند.

سیستم عامل و سخت‌افزار S9 درمقابل S8

پردازنده داخلی S9 و همچنین S8 باتوجه به بازار هدف تعبیه می‌شود. اغلب کشورهای جهان گوشی S9 را با پردازنده 8 هسته‌ای اگزینوس 9810 دریافت می‌کنند که قدرت پردازش بسته‌های 4 هسته‌ای آن 2.7 و 1.7 گیگاهرتز است.

از طرفی نسخه مخصوص بازار آمریکا از کوالکام اسنپ‌دراگون 845 با 8 هسته پردازشی قدرت می‌گیرد. هر دو پردازنده تازه و سطح بالا هستند هر دو نسخه S9 با پردازنده‌های متفاوت از 4 گیگابایت رم یکسان بهره می‌برند.

image

از طرفی S8 با پردازنده اگزینوس 8895 و اسنپ‌دراگون 835 روانه بازار شد اما حافظه رم همه نسخه‌های آن همچنان 4 گیگابایت بود.

Galaxy S9 علاوه بر پردازنده تازه از ویژگی‌ Gigabit LTE بهره می‌برد که امکان دانلود سریع‌تر داده‌ها را فراهم می‌آورد.

Galaxy S8 سال گذشته با سیستم عامل پیش فرض اندروید نوقا به بازار راه یافت و اوریو هم به تازگی برای آن منتشر شد اما S9 با اندروید 8.0 اوریو معرفی شده است.

از نظر حافظه داخلی تفاوتی در این میان دیده نمی‌شود. هر دو نسل S8 و S9 به 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده‌اند و از کارت حافشه جانبی microSD پشتیبانی می‌کنند.

image

دوربین و باتری S9 درمقابل S8

به یکی از مهم‌ترین نکته‌ها درباره S9 رسیدیم. به نظر می‌رسد که کیفیت دوربین و عکاسی در Galaxy S9 و S9 Plus سامسونگ بیش از هر مورد و ویژگی دیگری بهبود یافته است.

image

دوربین اصلی Galaxy S9 یک لنز 12 مگا پیکسلی با دیافراگم متغیر 1.5 تا 2.4 دارد که امکان تصویربرداری در نور بسیار کم را هم میسر می‌سازد. دوربین فوق العاده این پرچم‌دار تازه قادر است جزئیات منظره را تا حد امکان ثبت کند؛ نور مناسب از محیط بگیرد و کیفیت رنگ‌ها را در سطح بسیار مطلوبی حفظ کند.

درواقع این دوربین قادر است نویز تصاویر را نسبت به دوربین Galaxy S8 حدودا 30% کاهش دهد. ISP در دوربین S9 حدودا 4 برابر سریع‌تر از دوربین S8 عمل می‌کند و برای یادآوری باید بگوییم دوربین تک لنز S8 از یک لنز 12 مگا پیکسلی با دیافراگم ثابت 1.7 بهره می‌برد.

ویژگی اسلوموشن هم در دوربین S9 نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است. این دوربین حالا می‌تواند ویدیوهای اسلوموشن را با سرعت 960 فریم در ثانیه یعنی حدودا 4 برابر آهسته‌تر از دوربین S8 ثبت کند. همچنین وضعیت‌های تازه‌ای به قابلیت ضبط ویدیو در اپلیکیشن دوربین S9 افزوده شده است و برای مثال می‌توانید دوربین را به گونه‌ای تنظیم کنید که وقتی جسم متحرک به نقطه فوکوس می‌رسد، فیلم با سرعت آهسته ضبط شود.

وقتی تصویربرداری با سرعت آهسته تمام شد، می‌توانید آن را با یک قطعه موسیقی موردعلاقه‌تان بازپخش یا به فرمت GIF تبدیل کنید.

دوربین Galaxy S9 همچنین شما را قادر می‌سازد تا به کمک حالت چهره، انیموجی منحصر به فرد خودتان را بسازید. دستیار هوشمند بیکسبی هم در این پرچم‌دار تازه پیشرفته‌تر شده است و می‌تواند به شما بگوید کالری مواد غذایی در فریم دوربین گوشی‌تان چقدر است یا حتی متنی را که در قاب تصویر تشخیص می‌دهد، به صورت زنده ترجمه کند.

image

از طرفی همچنان باید تأکید کنیم که Galaxy S8 سال گذشته با دوربین توانمندی معرفی شد و بارها تحسین همگان را به خاطر کیفیت تصاویرش برانگیخت. نکته دیگری که در مقایسه طولانی دوربین این گوشی‌ها جا افتاد، حسگر سلفی این دو نسل متفاوت است. هر دو گوشی S9 و S8 به دوربین سلفی با یک لنز 8 مگا پیکسلی و دیافراگم 1.7 مجهز شده‌اند.

در باتری هم تفاوتی دیده نمی‌شود. S9 و S8 باتری غیرقابل تعویض 3000 میلی امپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ بی سیم دارند و پورت ارتباطی‌شان هم USB Type-C است.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد که عمده بهبودها در زمینه دوربین S9 صورت گرفته در حالی که طراحی ظاهری آن تنها کمی نسبت به گذشته تغییر کرده است. همچنین پردازنده داخلی همان‌طور که انتظار داشتیم به تازه‌ترین پردازنده‌های اگزینوس و اسنپ‌دراگون ارتقا یافته است و صفحه نمایش و باتری هم تقریبا بدون تغییر باقی مانده‌اند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

سروش

۱۳۹۶/۱۲/۹
تصحیح میکنم تو خط دوم منظورم s8 پلاس بود که به نظرم باریک با لبه های گرد بود :)

سروش

۱۳۹۶/۱۲/۹
با سلام .ضمن تشکر بابت این متن ک گذاشتید- درسته که تغییرات جزعی بوده ولی سامسونگ واقعا با سیاست کار میکنه و سعی میکنه پله پله امکاناتو اضاف کنه تا اینکه ی دفه هر چی داره رو کنه و بعدش افت شدید کنه..مثلا خود من فقط به دلیل اینکه به نظرم s9 پلاس بیش از حد لبه هاش گرد بود و ارتفاعش زیاد تو دستم حالت درازو باریک داشت و همچنین سنسور اثر انگشتش که جاش بد بود آخرش ته دلم رازی نشد بخرمش..شاید به نظر خیلیا سخت گیرانه باشه یا بگن وسواسه-ولی برا کسی که خیلی به گوشی اهمیت میده همین نکات ریز میتونه تائئین کننده باشه ..و من طبق تجربه چون مطمعن بودم سامسونگ تو سری بعدی همین ریزکاریا رو رعایت میکنه صبر کردم و الان با رضایت بیشتر انشلاه میخرمش.صفحه نمایش و فرم گوشی به نظرم خیل مهمه چون مدام جولوی چشمه--بقیه امکاناتشم که مثل همیشه قویه--سامسونگ با اون همه مهندسو برنامه ریزی که دارن که باعث این همه پیشرفت شده مسلما خیلی زودتر از ما به همه ی این نکات توجه کردن ولی برا حفظ بازار و رو کردن قابلیتای جدید در هر سری اینجوری عمل میکنند..ببخشید طولانی شد

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۷
زیاد فکر نکن با این قیمت با ارزش ترین و بهترین پرچمدار دنیاست

محمد

۱۳۹۶/۱۲/۷
بون تغییر بود. فکر نمیکنم ارزش خریدن داشته باشه

cadillac

۱۳۹۶/۱۲/۷
طراحی بدون تغییر !
ضرفیت باتری بدون تغییر !
نمایشگر بدون تغییر !
سنسور خریداری شده از سونی !
لنز دوربین کپی شده از نوکیا !
اموجی کپی شده از اپل !
دوربین دوگانه htc !
.
.
.
عجب پیشرفتی !!!!!!!!!