خانهاخبار
MWC 2018: پرچم‌دار Nokia 8 Sirroco با پردازنده اسنپدراگون 835 کوالکام معرفی شد

MWC 2018: پرچم‌دار Nokia 8 Sirroco با پردازنده اسنپدراگون 835 کوالکام معرفی شد

اچ ام دی گلوبال، به‌تازگی از گوشی پرچم‌دار جدیدش با برند «نوکیا» رونمایی کرده است که Nokia 8 Sirroco نامیده می‌شود.
۱۳۹۶/۱۲/۶

شرکت HMD Global در نمایشگاه MWC 2018، علاوه‌بر گوشی‌های میان‌رده جدیدش از یک مدل پرچم‌دار با نام Nokia 8 Sirocco رونمایی کرده است. این مدل رده‌بالا برای رقابت با پرچم‌داران Galaxy S9 و Xperia XZ2 عرضه خواهد شد؛ هرچند، پردازنده ضعیف‌تری نسبت به آن‌ها دارد.

image

مدل جدید Nokia 8 با قیمت 749 یورو (930 دلار) به بازار عرضه خواهد شد و در ماه آوریل به فروش می‌رسد. این گوشی از نظر طراحی، پرچم‌داران سامسونگ را تداعی می‌کند؛ لبه‌های صفحه‌نمایش دارای انحنا است. شرکت HMD از پنل اولد استفاده کرده است و گمان می‌رود که ال‌جی، نمایشگر این گوشی را توسعه داده باشد.

پرچم‌دار جدید Nokia 8 Sirocco به صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن Quad HD مجهز شده است و همین موضوع باعث شده تا اشباع رنگ آن نسبت به نمایشگر مورد استفاده در Nokia 8 بالاتر باشد؛ با این وجود، پنل اولد کمک خواهد کرد تا رنگ‌های مشکی واقعی تولید شود. با اینکه حاشیه‌های اطراف نمایشگر باریک‌تر شده است اما همچنان این مدل نسبت به رقبای خود از جمله Galaxy S9 حاشیه‌های ضخیم‌تری دارد؛ ضمن اینکه نسخه جدید نوکیا 8 فاقد صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد 2 به 1 است.

image

برخلاف پرچم‌داران جدید سامسونگ و سونی که تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام به آن‌ها قدرت می‌دهد، نسخه ارتقا یافته نوکیا 8 از تراشه قدیمی‌تر اسنپدراگون 835 کوالکام استفاده می‌کند که در گوشی‌های پرچم‌دار 2017 به کار گرفته شده است. با این‌حال، همچنان انتظار داریم عملکرد پردازنده در سطح قابل قبولی قرار داشته باشد.

image

در پنل پشتی Nokia 8 Sirocco از دو سنسور 12 و 13 مگاپیکسلی استفاده شده است؛ سنسور اولی، واید بوده و دهانه لنزی F1.75 دارد. سنسور 13 مگاپیکسلی نیز تله‌فوتو بوده و دهانه لنزی آن F2.6 است. در کنار دوربین اصلی، فلاش LED دوگانه با دو رنگ مختلف قرار گرفته است.

مدل جدید نوکیا 8 از شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد و باتری با ظرفیت نه‌چندان بالای 3260 میلی‌آمپر ساعت اختیار کرده است؛ با این وجود، شارژدهی بالاتری نسبت به نوکیا 8 دارد. برای شارژ باتری، فناوری شارژ سریع درنظر گرفته شده است و پورت USB Type-C کاربرد خواهد داشت؛ این درگاه به منظور اتصال هدفون به گوشی نیز به کار می‌رود زیرا Nokia 8 Sirocco فاقد جک هدفون 3.5 میلی‌متری است.

image

Nokia 8 Sirocco با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ارائه خواهد شد و از بلوتوث 5.0، NFC، GPS و وای‌فای دو بانده 11ac پشتیبانی می‌کند؛ حسگر اثرانگشت با توجه به حاشیه‌های باریک اطراف نمایشگر به پنل پشتی منتقل شده است. سه میکروفون برای گوشی پرچم‌دار نیمه اول 2018 شرکت HMD درنظر گرفته شده است که ثبت صدا با رزولوشن 24 بیت را امکان‌پذیر خواهد کرد.

مشخصات مدل جدید Nokia 8 را در ادامه مشاهده کنید:

  • نمایشگر 5.5 اینچی QHD با نسبت ابعاد 16 به 9 از نوع POLED
  • تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام با هشت هسته پردازشی
  • شش گیگابایت رم
  • 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا
  • دوربین 12 مگاپیکسلی واید با F1.7 به همراه دوربین 13 مگاپیکسلی تله‌فوتو با F2.6
  • دوربین سلفی مگاپیکسلی واید با F2.0
  • باتری 3260 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ بی‌سیم
  • گواهی IP67
  • ضخامت: 7.5 میلی‌متری
  • سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0
  • بلوتوث 5.0
  • پورت USB Type-C

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

ابراهیم

۱۳۹۷/۱۲/۲۳
خداییش از 11دوصفر بهتره

Mking

۱۳۹۶/۱۲/۱۲
از رم بالاشم تو ایراد میگیری؟؟؟؟؟

رضا

۱۳۹۶/۱۲/۱۱
سلام به همه دوستان خدایی زیباییش عالیه چون هم چهار گوشه و هم صفحه خمیده داره مثل نوت۸ ولی سری اس سامسونگ کم مونده دایره درست کنه خیلی ضایعه

farhad

۱۳۹۶/۱۲/۷
جا داره دوباره بگم گوشی مورد علاقه پیرمردا به بازار اومد

مجتبی

۱۳۹۶/۱۲/۷
باسلام.همچین نوشتین باتری نه چندان قوی 3260 ؟اگه گوشی سامسونگ یا اپل با این باتری ارایه میشد که به به و چه چهی راه مینداختین.بابا اینقدر جانبدارانه از یه برند خاص ننویسن.نوکیا بابابزرگه این چند تا برند اسباب بازیه؟!!!!