خانهاخبار
Xperia XZ2 با تراشه اسنپدراگون 845 در آزمون گیک‌بنچ فاش شد

Xperia XZ2 با تراشه اسنپدراگون 845 در آزمون گیک‌بنچ فاش شد

گوشی پرچم‌دار جدید سونی با شماره مدل Sony 90QB16R، به‌تازگی در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است؛ این مدل با تراشه اسنپدراگون 845 ارائه خواهد شد.
۱۳۹۶/۱۲/۴

سونی، گوشی‌های مختلفی را برای عرضه به بازار توسعه می‌دهد و پرچم‌داران جدید سری XZ از جمله آن‌ها به حساب می‌آیند. به‌تازگی، گوشی مرموز این شرکت با شماره مدل Sony 90QB16R در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است که عرضه آن‌را با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام تأیید می‌کند. 

با توجه به شماره مدل فاش شده، نمی‌توان نام تجاری گوشی جدید سونی را حدس زد؛ هرچند، به‌نظر می‌رسد مدل فاش شده گوشی Xperia XZ2 باشد زیرا به چهار گیگابایت رم مجهز شده است. پرچم‌دار دیگر این شرکت یعنی Xperia XZ2 Pro که تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام قدرت پردازشی آن‌را تأمین خواهد کرد، به عنوان اولین گوشی سونی با شش گیگابایت رم عرضه می‌شود. گوشی فاش شده، موفق شده است امتیاز 2367 و 8255 را در بررسی تک هسته پردازشی و تمامی هسته‌های پردازشی فعال به‌دست آورد.

image

برای مقایسه با دیگر گوشی‌های جدید، باید گفت فبلت Galaxy S9 Plus اخیراً با شش گیگابایت رم و تراشه اگزینوس 9810 در آزمون گیک‌بنچ فاش شده است؛ این مدل توانسته امتیاز 3773 و 9024 را در بررسی تک هسته پردازشی و چندین هسته پردازشی فعال به‌دست آورد. مدل Galaxy S9 نیز با دو گیگابایت حافظه رم کم‌تر و تراشه مشابه، موفق به کسب 3648 و 8894 امتیاز در آزمون گیک‌بنچ شده است. با این‌حال، امتیاز پرچم‌دار جدید Sony 90QB16R به مدل اسنپدراگون 845 گلکسی اس 9 پلاس بسیار نزدیک است؛ نسخه مخصوص فبلت 6.2 اینچی سامسونگ که در ایالات متحده عرضه خواهد شد، پیش‌تر با شش گیگابایت رم در آزمون گیک‌بنچ فاش شده بود و امتیاز 2422 و 8351 را در بررسی یک هسته پردازشی و چند هسته پردازشی به‌دست آورده است.

هنوز مشخص نیست چه تعداد گوشی توسط سونی در نمایشگاه MWC 2018 معرفی خواهد شد؛ مدتی پیش، اعلام شد Xperia XZ2 و Xperia XZ2 Compact توسط ژاپنی‌ها در اواخر ماه فوریه رونمایی می‌شود. مدل اول به نمایشگر 5.7 اینچی با رزولوشن نامشخص، مجهز شده است و گوشی کامپکت سونی، صفحه‌نمایش 5 اینچی FHD+ دارد؛ هر دو گوشی، احتمالاً آغازگر فصل جدیدی در زبان طراحی محصولات سونی موبایل خواهند بود.

image

ضمن اینکه شرکت ژاپنی‌ برای تغییرات مثبت در گوشی‌های هوشمند خود برنامه‌ریزی کرده است؛ به گفته‌ی یکی از مقامات این شرکت، پرچم‌داران سونی در آینده به نمایشگرهای اولد با رزولوشن 4K مجهز خواهند شد. سونی تأیید کرده که سرمایه‌گذاری برای تأمین این پنل‌ها آغاز شده است. البته نمی‌دانیم آیا Xperia XZ2 از پنل اولد بهره خواهد برد یا خیر.

از دیگر شایعات پیرامون پرچم‌داران جدید سونی، می‌توان به عرضه آن‌ها با دوربین دوگانه اشاره کرد؛ هرچند، جزئیات چندانی در این رابطه منتشر نشده است. مدتی پیش اعلام شد که هر دو مدل در تاریخ 6 مارس وارد بازار خواهند شد؛ مدل Xperia XZ2 نزدیک به 990 دلار قیمت دارد و برای خرید مدل 5.0 اینچی یعنی Xperia XZ2 Compact، باید نزدیک به 750 دلار هزینه کنید! علاوه‌براین، شایعات حاکی از آن است که پنل پشتی گوشی‌های پرچم‌دار سونی دارای انحنا خواهد بود و این مدل‌ها، به سنسور اثرانگشت در قابت پشتی مجهز شده‌اند. ضمن اینکه انتظار داریم حاشیه‌های اطراف نمایشگر، نازک‌تر از مدل‌های پیشین باشد.

سونی با انتشار تیز رسمی، زمان عرضه گوشی‌های جدیدش را تأیید کرده است. 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)