خانهاخبار
با گوشی‌های مهمی که راهی نمایشگاه MWC 2018 بارسلونا هستند آشنا شوید

با گوشی‌های مهمی که راهی نمایشگاه MWC 2018 بارسلونا هستند آشنا شوید

نمایشگاه بین المللی MWC 2018 در تاریخ 26 فوریه (7 اسفند) در بارسلون اسپانیا آغاز می‌شود و سازندگان بسیاری قصد دارند از محصولات هوشمند تازه‌شان در خلال آن رونمایی کنند. در این مطلب با همه گوشی‌های مهمی که انتظار می‌رود هفته آینده معرفی شوند، آشنا شوید.
۱۳۹۶/۱۲/۴

همچنان که به آغاز مهم‌ترین نمایشگاه سالانه تکنولوژی (MWC 2018) نزدیک می‌شویم، شایعه‌ها و خبرهای بیشتری درباره گوشی‌های مختلف در فضای وب منتشر می‌شود. حالا دیگر تقریبا می‌دانیم که کدام سازندگان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و از چه گوشی‌هایی رونمایی خواهند کرد. نمایشگاه MWC 2018 از 26 فوریه (7 اسفند) در بارسلون اسپانیا آغاز می‌شود و به مدت 6 روز ادامه دارد. بهترین سازندگان گوشی‌های هوشمند در جهان ازجمله سامسونگ، شیائومی، هوآوی، سونی و ال جی در این نمایشگاه حضور دارند و از برخی محصولات تازه‌شان پرده برمی‌دارند. اما به نظر شما معرفی کدام گوشی‌ها در نمایشگاه MWC 2018 هیجان انگیزتر خواهد بود؟ در ادامه همه گوشی‌های مهمی را که هفته آینده منتظر رونمایی از آن‌ها هستیم، به اختصار معرفی می‌کنیم.

دوگانه Galaxy S9 و S9 Plus سامسونگ

این دو گوشی احتمالا بیشترین توجه را در نمایشگاه MWC 2018 به خود جلب می‌کنند. S9 و S9 Plus تازه‌ترین پرچم‌داران سامسونگ از سری Galaxy S این سازنده هستند و قرار است 25 فوریه (6 اسفند) یعنی تنها یک روز قبل از آغاز نمایشگاه رسما رونمایی شوند. طراحی ظاهری این دو مدل قرار نیست از نظر ظاهری با نسل گذشته تفاوت فاحش و چشم‌گیری داشته باشد؛ اما سامسونگ ندای اعتراض‌ها را شنیده و موقعیت نامناسب حسگر اثرانگشت را از کنار دوربین به زیر لنزها منتقل کرده است. دوربین آن‌ها هم کاملا بهینه‌سازی شده است و دوربین تک لنز اصلی در Galaxy S9 از دیافراگم متغیر بهره می‌برد. تازه‌ترین تیزر تبلیغاتی این گوشی‌ها همچنین نشان می‌دهد که تجربه دوربین سلفی هم در دوگانه تازه سامسونگ نسبت به نسل قبلی ارتقا می‌یابد. نسخه‌های جهانی این دو گوشی به پردازنده اگزینوس 9810 سامسونگ مجهز می‌شوند اما نسخه آمریکایی آن‌ها قرار است از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت بگیرد.

image

پرچم‌دار Mi MIX 2S شیائومی

همه کاربران و مشتاقان گوشی‌های شیائومی در انتظار رونمایی از پرچم‌دار Mi 7 در خلال برگزاری نمایشگاه MWC 2018 هستند به نظر می‌رسد شیائومی قصد دارد به جای آن گوشی سطح بالای دیگری را به نام Mi MIX 2S معرفی کند. این گوشی ظاهرا نسخه پیشرفته‌ای از پرچم‌دار Mi MIX 2 سازنده است که سال گذشته رسما معرفی و روانه بازار شد. همچنین لازم بگوییم این اولین بار است که کمپانی شیائومی از نسخه‌ای با پسوند S در میان دو نسل متفاوت رونمایی می‌کند. همان‌طور که می‌دانید، همه گوشی‌های سری Mi MIX شیائومی پرچم‌دار هستند و این نسخه تازه هم از مشخصات فنی سطح بالا بهره می‌برد. گفته می‌شود گوشی Mi MIX 2S از نسبت صفحه به بدنه بالایی حتی بیشتر از Mi MIX 2 برخوردار است و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 هم قدرت می‌گیرد. شایعه شده گوشی مذکور 8 گیگابایت رم دارد و در سه نسخه با حافظه داخلی مختلف معرفی می‌شود که سطح بالاترین‌ آن‌ها 512 گیگابایت است. چندی پیش هم شاهد فاش شدن فرم‌ور آن بودیم که وجود دوربین اصلی با لنزهای دوگانه از نوع Sony IMX363 را مورد تأیید قرار می‌داد.

image

Nokia 9 (Nokia 8 Sirocco)

کمپانی HMD Global قصد دارد اولین پرچم‌دار 2018 خود را در نمایشگاه MWC 2018 رسما معرفی کند اما هنوز درباره نام تجاری نهایی آن مطمئن نیستیم. پیش از این شاهد انتشار خبرها و شایعه‌های متعددی منسوب به یک پرچم‌دار تازه به نام Nokia 9 بودیم اما حالا گزارش‌های تازه‌تری منتشر شده‌اند که ادعا می‌کنند HMD می‌خواهد گوشی مذکور را تحت عنوان Nokia 8 Sirocco روانه بازار کند. اغلب شایعه‌ها معتقدند که این گوشی سطح بالا از نسبت تصویر مدرن 18:9 پشتیبانی می‌کند و لبه‌های پنل جلوی آن خمیده هستند. براساس تازه‌ترین خبرها، پرچم‌دار Nokia 8 Sirocco به جای اسنپ‌دراگون 845 همچنان به پردازنده پرچم‌دار سال گذشته یعنی اسنپ‌دراگون 835 مجهز می‌شود و حافظه رم آن هم 4 یا 6 گیگابایت است.

image

پرچم‌داران Xperia XZ2 و XZ Pro سونی

سونی هم ظاهرا قصد دارد پرچم‌داران تازه 2018 خود را مانند سال‌های گذشته در خلال نمایشگاه MWC 2018 معرفی کند. در همین راستا پیش بینی می‌شود سازنده مذکور هفته آینده از دو پرچم‌دار مختلف به نام‌های Xperia XZ2 و XZ Pro پرده بردارد. البته درباره نام‌گذاری این گوشی‌ها هنوز مطمئن نیستیم و شنیده می‌شود که ممکن است Xperia XZ Pro به Xperia XZ Premium 2 تغییر نام پیدا کند. سونی همچنین قرار است با معرفی این دو پرچم‌دار تازه به پیروان ترند محبوب بدون حاشیه بپیوندد و نظر کاربران را هم جلب کند. انتظار می‌رود که یکی از این پرچم‌داران صفحه نمایش 5.7 اینچی با وضوح تصویر 4K داشته باشد و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 هم قدرت بگیرد. اطلاعات تکمیلی درباره مشخصات این گوشی‌ها هفته آینده پس از معرفی رسمی منتشر خواهد شد.

image

Zenfone 5 ایسوس

ایسوس پیش از این هم یک گوشی هوشمند را تحت عنوان Zenfone 5 معرفی کرده اما همرا با هشتگ #BackTo5 تأیید کرده است که قصد دارد گوشی‌های مختلفی را از این سری در نمایشگاه MWC 2018 معرفی کند. انتظار می‌رود که هفته آینده در خلال برگزاری نمایشگاه شاهد رونمایی از حداقل سه مدل تازه گوشی Zenfone 5 از سوی کمپانی ایسوس باشیم. مدل اصلی احتمالا یک گوشی میان رده یا میان رده سطح بالا و مجهز به یکی از پردازنده‌های سری 600 اسنپ‌دراگون خواهد بود. در کنار Zenfone 5 همچنین شاهد Zenfone 5 Lite با مشخصات سطح پایین و قیمت پایین‌تر نسبت به سایر مدل‌ها خواهیم بود. مدل سوم هم ممکن است Zenfone 5 Max نام‌گذاری شود و تمرکز عمده آن بر روی کیفیت و عملکرد باتری باشد.

image

پرچم‌دار V30s ال جی

چندی پیش شایعه شد مدیر بخش موبایل کمپانی ال جی که انتظار می‌رفت G7 را به عنوان اولین پرچم‌دار 2018 خود معرفی کند، طراحی این گوشی را لغو و دستور بازطراحی آن را صادر کرد. بدین ترتیب پرچم‌دار مذکور دیگر در نمایشگاه MWC 2018 به نمایش در نمی‌آید و گفته می‌شود که گوشی دیگری به نام V30s به جای آن معرفی خواهد شد. البته هنوز درباره نام‌گذاری نهایی آن مطمئن نیستیم و ممکن است ال جی آن را V30 Plus Alpha بنامد. این پرچم‌دار تازه قرار است با ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی (AI) معرفی شود و عمده تمرکزش بر بهبود عملکرد دوربین باشد. شایعه شده است که امکان کنترل دوربین در گوشی V30s ال جی به کمک دستیار هوشمند گوگل فراهم می‌شود و کاربران به کمک تکنولوژی نوینی به نام Vision AI قادر خواهند بود رنگ‌ها را تصحیح و فیلترهای مختلف را به صورت خودکار به تصاویر اضافه کنند.

image

گوشی‌های سری Moto G6 موتورولا

کمپانی لنوو حالا صاحب امتیاز برند موتورولاست و قصد دارد سری Moto G6 را به عنوان تازه‌ترین میان رده‌های موتورولا روانه بازار کند. Moto G6، Moto G6 Plus و Moto G6 Play اعضای این خانواده هستند و در نمایشگاه MWC 2018 اسپانیا رسما معرفی می‌شوند. در خلال هفته‌های گذشته شاهد فاش شدن تصاویر رندر شده متعددی منسوب به این گوشی‌ها بودیم که اغلب آن‌ها هم از دوربین اصلی با لنزهای دوگانه، پنل پشتی از جنس شیشه و همچنین نسبت تصویر 18:9 برای دو گوشی Moto G6 و G6 Plus خبر می‌دادند. گوشی Moto G6 Play در این خانواده قرار است یک میان رده متوسط با قیمت پایین باشد. از طرفی انتظار می‌رود Moto G6 Plus از پردازنده اسنپ‌دراگون 630 قدرت بگیرد و ظرفیت باتری‌اش 3250 میلی آمپر ساعت باشد. Moto G6 هم به پردازنده اسنپ‌دراگون 450 و باتری غیرقابل تعویض با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت مجهز می‌شود.

image

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

Mking

۱۳۹۶/۱۲/۶
احساساتی نشو

امیرحسین

۱۳۹۶/۱۲/۵
فقط آیفون+++
بعدش با اختلاف زیاد دوگانه سامسونگ

?

۱۳۹۶/۱۲/۴
یعنی واقعا گوشی جدید هوآوی p20 مهم نیست ؟

امیرحسین

۱۳۹۶/۱۲/۴
بلکبری رو فراموش کردید بگید... جانشین کی وان بلکبری معرفی میشه

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۲/۴
فقط ۲گانه گلکسی✅
دیگه بقیه یه مُشت آته آشغال اند