خانهاخبار
نوکیا 8 پرو اواخر امسال با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام معرفی خواهد شد

نوکیا 8 پرو اواخر امسال با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام معرفی خواهد شد

نسخه‌ای از Nokia 8 با نمایشگر کشیده 18:9 در اواخر سال 2018 معرفی خواهد شد؛ این مدل ممکن است به تراشه قدرت‌مند اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز شده باشد.
۱۳۹۶/۱۲/۱

به دنبال رونمایی از گوشی پرچم‌دار Nokia 8 در تابستان 2017، شایعات مختلفی پیرامون جانشین آن یعنی نوکیا 9 منتشر شد؛ حتی یکی از مقامات اجرایی HMD Global مدعی شده بود که نسخه بزرگ‌تر نوکیا 8 به‌زودی ارائه می‌شود. در حالی‌که انتظار می‌رفت این مدل تا اواخر سال 2017 وارد بازار شود، انتظارات‌مان محقق نشد؛ به همین جهت، مدتی بعد اعلام شد که شرکت HMD Global در اوایل سال 2018 از آن رونمایی خواهد کرد و اکنون انتظار داریم که نسخه بزرگ‌تر نوکیا 8 با نمایشگر بدون حاشیه در نمایشگاه MWC 2018 به صورت رسمی معرفی شود.

با این‌حال مدل مذکور به تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام مجهز شده است؛ این پردازنده هشت هسته‌ای در گوشی‌های رده‌بالای 2017 مورد استفاده قرار گرفته بود. به همین جهت، Nokia 9 یا Nokia 8 Sirroco را نمی‌توان یک رقیب کاملاً مناسب برای Galaxy S9 سامسونگ یا Xperia XZ2 Pro سونی محسوب کرد زیرا این دو مدل با پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام راهی بازار خواهند شد؛ البته عرضه نسخه‌ی اسنپدراگون گلکسی اس 9 به بازار ایالات متحده و چین محدود شده است و در سایر بازارها، سامسونگ از تراشه اگزینوس 9810 برای پرچم‌داران جدیدش استفاده می‌کند.

image

به همین جهت، به‌تازگی اعلام شده است که رقیب واقعی پرچم‌داران 2018 از سوی HMD Global توسعه می‌یابد و شرکت مذکور درنظر دارد تا آن‌را در اواخر سال 2018 ارائه دهد؛ این مدل که پیش‌تر با نام تجاری نوکیا 10 شناخته می‌شد، به عنوان مدل «پرو» نوکیا 8 در ماه اوت - سپتامبر ارائ خواهد شد. همان‌طور که احتمالاً حدس زده‌اید، نسخه ارتقا یافته Nokia 8 از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام استفاده خواهد کرد. 

علت تخصیص یافتن پسوند Pro به این گوشی، آن است که پرچم‌دار نیمه دوم 2018 شرکت HMD Global به دوربین با پنج لنز مجهز خواهد شد؛ لنزها در دوربین برای بزرگ‌نمایی سوژه جابه‌جا خواهند شد. باید اشاره کرد که فناوری مذکور توسط زایس توسعه یافته است.

از دیگر گمانه‌زنی‌ها پیرامون Nokia 8 Pro، می‌توان به جای‌گیری حسگر اثرانگشت آن در پنل پشتی گوشی اشاره کرد؛ طراحی این مدل مانند Nokia 9 خواهد بود و پنل پشتی و جلوی آن نیز از شیشه دارای انحنا است. در ادامه نیز به احتمال عرضه نسخه «پرو» Nokia 8 با نمایشگر کشیده 18:9 اشاره می‌شود؛ این در حالی است که Nokia 8 و Nokia 8 Sirocco با نمایشگر 16:9 توسعه یافته‌اند.

در حال‌حاضر، نمی‌دانیم مشخصات اعلام شده تا چه اندازه به مشخصات نهایی نزدیک خواهند بود؛ ضمن اینکه با توجه به فاصله چند ماهه تا آغاز سه ماهه سوم، قابل پیش‌بینی است که نام تجاری نوکیا 8 پرو تغییر پیدا کند. شاید این مدل با نام Nokia 10 ارائه شود یا HMD Global، گوشی پرچم‌دار جدیدش را با پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام و دوربین مجهز به پنج لنز با نام تجاری دیگری ارائه دهد.

فعلاً تمرکز HMD Global به رونمایی از نسخه جدید نوکیا 8 در نمایشگاه MWC 2018 معطوف شده است؛ ضمن اینکه شرکت فنلاندی، اولین گوشی بدون حاشیه خود یعنی Nokia 7 Plus را با نمایشگر کشیده 18:9 در اوایل اسفند ماه معرفی خواهد کرد. این فبلت 6 اینچی به همراه نسخه جهانی نوکیا 6 (مدل 2018) رونمایی خواهد شد؛ هر دو مدل به صورت جهانی عرضه می‌شوند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)