خانهاخبار
تصاویر رندر شده نوکیا 10 (نوکیا 8 پرو) فاش شد

تصاویر رندر شده نوکیا 10 (نوکیا 8 پرو) فاش شد

شایعه شده بود که HMD قصد دارد پرچم‌دار سطح بالایی را به نام Nokia 10 و با دوربین اصلی 5 گانه معرفی کند. گزارش تازه‌ای در این باره منتشر شده است که ادعا می‌کند این گوشی احتمالا تحت عنوان Nokia 8 Pro و در اوت سال 2018 رونمایی خواهد شد. در ادامه تصاویر رندر شده منسوب به این گوشی را تماشا کنید.
۱۳۹۶/۱۲/۱

گزارش شده است که کمپانی HMD Global یک گوشی سطح بالا را موسوم به Nokia 8 Pro در دست توسعه دارد. منبع اصلی انتشار این خبر وب سایت NokiaPowerUser است که به نقل از منبع خود ادعا کرده گوشی مذکور قرار است در ماه اوت یا سپتامبر رسما معرفی شود. با توجه به احتمال معرفی این گوشی پرچم‌دار در سه ماهه سوم سال 2018 پیش بینی می‌شود که جانشین پرچم‌دار قبلی یعنی Nokia 8 باشد. این منبع که نخواسته نامش فاش شود همچنین ادعا کرده است که HMD در خلال سال جاری هیچ گوشی تازه‌ای را تحت عنوان Nokia 10 معرفی نمی‌کند. او افزوده است همه شایعه‌ها و تصاویر فاش شده قبلی که به این گوشی مرموز نسبت داده شده بودند؛ درواقع متعلق به Nokia 8 Pro هستند. در همین راستا چند تصویر رندر شده تازه منسوب به Nokia 10 در فضای وب منتشر شده‌اند که می‌خواهیم با فرض منسوب بودن به Nokia 8 Pro به آن‌ها بپردازیم.

image

انتظار می‌رود که این پرچم‌دار تازه از آخرین پردازنده سطح بالای کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون 845 قدرت بگیرد و همچنین به دوربین اصلی دوگانه با ویژگی بزرگنمایی به کمک ماژول چرخشی مجهز شود. برخی خبرگزاری‌ها هم معتقدند که این دوربین احتمالا 5 لنز متفاوت دارد.

اگر این گزارش صحت داشته باشد، همه خبرها و شایعه‌های قبلی را باید به جای Nokia 10 به Nokia 8 Pro نسبت دهیم. بدین ترتیب پرچم‌دار Nokia 8 Pro با نسبت تصویر مدرن 18:9 و حسگر اثرانگشت در پنل پشتی طراحی می‌شود. صفحه نمایش آن هم از طراحی بدون حاشیه بهره می‌برد و لبه‌هایش خمیده است. همه این ویژگی‌ها پیش از این در تصویر طراحی ساده منسوب به گوشی Nokia 10 در کنار Nokia 9 دیده شده بود. البته در آن زمان هنوز اطلاعاتی درباره Nokia 9 در دست نبود اما حالا می‌دانیم که این گوشی هم قرار است تحت عنوان Nokia 8 Sirocco و احتمالا در خلال برگزاری نمایشگاه بین المللی MWC 2018 معرفی شود.

image

طبق گزارش اخیر، گوشی Nokia 8 Pro به خاطر تعبیه دوربین اصلی با طراحی پیشرفته و لنزهای برند کارل زایس با پسوند Pro به معنی حرفه‌ای معرفی می‌شود.

گوشی Nokia 8 Pro  علاوه بر دوربین اصلی با طراحی حرفه‌ای و باکیفیت از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 هم قدرت می‌گیرد. این پردازنده برای گوشی‌های پرچم‌دار سال 2018 معرفی شده و با تکنولوژی 10 نانومتری ساخته شده است. با توجه به این موضوع که پرچم‌دار مذکور احتمالا در سه ماهه سوم سال جاری معرفی می‌شود، ممکن است مشخصات فنی پیش بینی شده‌اش هم دستخوش تغییر شوند. حتی ممکن است HMD تصمیم بگیرد نام تجاری نهایی آن را هم عوض کند. 

image

در این تصاویر رندر شده تازه تقریبا اطلاعات تازه‌ای دیده نمی‌شود و می‌توان گفت آنچه که قبلا در تصاویر قبلی فاش شده بود را تأیید می‌کنند. لنزهای دوربین اصلی 16 مگا پیکسلی پیش بینی شده‌اند و گفته می‌شود که سیستم چرخشی این ماژول قادر است تصاویر را تا 10 برابر بزرگنمایی کند و دیافراگم را هم 5 بار تغییر دهد. در این تصاویر رندر شده همچنین شاهد هستیم که دوربین سلفی این پرچم‌دار تازه از دو لنز بهره می‌برد و حاشیه‌اش هم علی رغم برخی شایعه‌ها مبنی بر شباهت با بریدگی حاشیه در آیفون 10، کاملا مطابق حاشیه‌های رایج طراحی شده است. همچنین گفته می‌شود که هر دو لنز دوربین سلفی آن 8 مگا پیکسلی هستند و از فوکوس خودکار و ضبط ویدیو با کیفیت کواد اچ دی پشتیبانی می‌کنند.

انتظار می‌رود که نوکیا 10 (نوکیا 8 پرو) صفحه نمایش 6.2 اینچی از نوع AMOLED  با نسبت بیش از 85% داشته باشد و شاسی‌اش هم کاملا فلزی طراحی شود. در این تصاویر همچنین شاهد هستیم که جک هدفون 3.5 میلی متری از طراحی این گوشی حذف شده و پورت ارتباطی USB Type-C جای آن را گرفته است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

Aaa

۱۳۹۶/۱۲/۲
كم كم وقتشه بگيم نوكيا واقعا داره برميگرده

رامین

۱۳۹۶/۱۲/۱
بینظیره

arshia - all rights reserved

۱۳۹۶/۱۲/۱
پشتش منو یاد لومیا 1020 انداخت...خوشگله

سیف

۱۳۹۶/۱۲/۱
درود بر نوکیا و خاندانش

مهراد

۱۳۹۶/۱۲/۱
یه درصد این شکلی باشه