خانهمقاله‌ها
چگونه سیگنال‌ GPS را در گوشی‌های اندرویدی بهبود ببخشیم؟

چگونه سیگنال‌ GPS را در گوشی‌های اندرویدی بهبود ببخشیم؟

بسیاری از کاربران اندرویدی نسبت به درست کار نکردن GPS گوشی خود گلایه دارند. در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه می‌توانید مشکل ضعف سیگنال جی‌پی‌اس گوشی را حل کنید.
۱۳۹۶/۱۱/۲۹

اگرچه گیرنده جی‌پی‌اس سال‌هاست در گوشی‌های موبایل وجود دارد، با هوشمند شدن گوشی‌های موبایل این ویژگی کاربردهایی فراتر از مسیریابی پیدا کرده است.

گاهی اوقات GPS گوشی‌های هوشمند به درستی کار نمی‌کند و در تشخیص موقعیت با مشکل مواجه می‌شود. این مسئله می‌تواند به عامل مختلفی از جمله مشکل سخت‌افزاری، مشکل نرم‌افزاری یا نامناسب موقعیت مکانی و بدی آب و هوا ربط داشته باشد.

در ادامه راه‌حل‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که به کمک آنها می‌توانید سیگنال GPS گوشی را بهبود ببخشید.

image

برطرف کردن موانع

اولین موردی که برای رفع ضعف سیگنال GPS باید چک کنید موانعی است که سد راه رسیدن امواج به گوشی می‏شوند. اگر هوای شهر شما همواره ابری و بارانی است؛ اگر محل زندگی شما در طبقات زیرین ساختمان قرار دارد یا اگر محیط کاری شما توسط دیوارهای فلزی احاطه شده است، درست کار نکردن GPS گوشی طبیعی است. در صورتی که هیچ کدام از این شرایط را ندارید به سراغ راه حل بعدی بروید.

از روشن بودن High Accuracy مطمئن شوید

image

در تنظیمات گوشی بخشی به نام Location وجود دارد که سه حالت مختلف برای تشخیص موقعیت را پیش روی شما می‌گذارد.

High Accuracy: استفاده از گیرنده جی‌پی‌اس، وای‌فای، بلوتوث و شبکه موبایل

Battery Saving: استفاده از وای‌فای، بلوتوث و شبکه موبایل

Device Only: استفاد از گیرنده جی‌پی‌اس

در این بین گزینه High Accuracy از بقیه سریع‌تر و دقیق‌تر عمل می‌کند و بهترین عملکرد را دارد. به تنظیمات Location در گوشی اندرویدی خود بروید و مطمئن شوید گزینه High Accuracy انتخاب شده باشد.

کالیبره کردن قطب ‌نما

image

ممکن است GPS گوشی موقعیت شما را درست تشخیص دهد اما در فهمیدن جهت حرکتتان اشتباه کند. این مسئله ممکن است به کالیبره نبودن قطب نمای گوشی مربوط باشد که با کمک گرفتن از اپلیکیشنی مثل GPS Status & Toolbox می‌توان آن را برطرف کرد.

پس از نصب GPS Status & Toolbox، جی‌پی‌اس گوشی را روشن کنید و وارد Compass calibration شوید. سپس با دنبال کردن دستورالعمل و چرخاندن گوشی حول سه محور، قطب نمای گوشی را کالیبره کنید.

ریست کردن سنسور جی‌پی‌اس

image

اگر دو روش بالا کمکی به حل مشکل GPS گوشی نکرد باید سراغ پاک کردن دیتای GPS و ریست کردن سنسور بروید. در اپ GPS Status & Toolbox وارد Diagnose sensors شوید. سپس گزینه GPS Sensor را انتخاب کنید و دکمه Reset را بزنید.

تغییر دادن کاستوم رام

جی‌پی‌اس گوشی در بعضی از کاستوم رام‌ها، مخصوصا رام‌هایی که پورت شده‌اند، به درستی کار نمی‌کند. اگر به جای رام رسمی از کاستوم رام استفاده می‌کنید. پیشنهاد می‌کنیم یک کاستوم رام دیگر را روی گوشی خود امتحان کنید.

مشکل سخت‌افزاری

این احتمال وجود دارد که مشکل شما سخت‌افزاری باشد. برای بررسی این موضوع در برنامه GPS Status & Toolbox وارد قسمت Status شوید و ببینید آیا ماهواره‌های اطراف را (به صورت نقطه‌های بنفش) نشان می‌دهده یا خیر.

اگر در برنامه ماهواره‌ای نشان داده نشد، احتمال اینه مشکل به سخت‌افزار گوشی ربط داشته باشد زیاد است و باید گوشی را برای تعمیر به یک متخصص نشان دهید.

 

image

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

مهدی

۱۳۹۹/۱۰/۱
سلام به موارد بالا باید به وصل نبودن، آنتن جی پی اس، هم باید اشاره کرد
که از روی بُرد گوشی به سطح خارجی گوشی با چند تا اتصال منتقل میشود
که بتواند امواج را بگیرد
1.وقتی گوشی ضربه میخورد
2.یا درب پشت که پیچ شده یا چسبی
هست، بطور صحیح باز و بسته نشود
این فنر ها لِه میشود یا ارتفاع کم میشود و هنگام بستن، به قاب پشت متصل نمیشود و
ارتباط این آنتن ها قطع میشود،
توجه داشته باشید که
GPS یک آنتن و
wifi, bluetooth یک آنتن جدا
برای 4g و... هم آنتن جدا دارد
اگر هم تمام این سیستم رادیویی کار نکرد بایدآی سی ( آنتن گوشی)تعویض یا تعمیر شود.

روشنی

۱۳۹۸/۱۱/۲۶
با سلام مشکل من اینکه با دیتای گوشیم نقشه کار نمیکنه، لوکیشن رو نشون میده ولی مقصد رو که میزنم میگه خطا و مشکل در برقراری ارتیاط با سرور اصلا بیرون از خونه نمیتونم استفاده کنم

سلام

۱۳۹۸/۴/۱
جی پی است گوشی من حدود ۱ کیلومتر با موقعیت واقعی اختلافداره. هرکاری میکنم تشخص درست نمیده. با روشهای پیشنهادی شما هم درست نشد. تو مسافرت واقعا معظلی شده. چکار کنم بنظرتون

حسن

۱۳۹۷/۱۲/۱۱
جی پی اس گوشی من همه جا کار میکنه به جز تو برنامه ویز که اصلا کار نمیکنه

محمدرضا

۱۳۹۷/۱۰/۴
سلام و وقت بخیر.اقا من گوشیم تنها یه مشکل پیدا کرده به تازگی.اونم اینه که وقتی جی پی اس روشنه و به شارژر وصلش میکنم،جی پی اس میپره و خاموش نمیشه.یعنی شارژر باعث میشه که جی پی اسم نشون نمیده درصورتی که روشنه.لطفا کمکم کنین.ممنون