خانهاخبار
گلکسی S10 با اسنپدراگون 855 و مودمی با سرعت ۲ گیگابیت عرضه خواهد

گلکسی S10 با اسنپدراگون 855 و مودمی با سرعت ۲ گیگابیت عرضه خواهد

با وجود اختلافات کوالکام و اپل که منجر به پایان همکاری این دو شرکت و جایگزینی اینتل در زنجیره تامین اپل، کوالکام همچنان به عنوان برترین سازنده چیپ‌های مودم در دنیای موبایل شناخته می‌شود.
۱۳۹۶/۱۱/۲۸

به تازگی کمپانی کوالکام اعلام نموده که اولین مودم 4G LTE خود با سرعت دانلود ۲ گیگابیت بر ثانیه را با نام X24 تولید نموده که در آن از اولین چیپست مجتمع ۷ نانومتری این شرکت که همان اسنپدراگون ۸۵۵ است، به کار گرفته می‌شود.

X24 نسبت به مودم X20 که در اسنپدراگون ۸۴۵ و گلکسی اس ۹ بکار رفته از سرعت بیشتری برخوردار است. X20 در بهترین حالت توانایی دانلود با سرعت ۱.۲ گیگابیت را فراهم می‌کند و بهترین گزینه موجود در بازار است، درست مانند مودمی که هوآوی در پرچم‌دار خود، میت ۱۰ پرو، استفاده نموده. البته در سوی دیگر شرکت اینتل مودم XMM7060 را تولید نموده که دستیابی به سرعت ۱.۶ گیگابیت بر ثانیه را ممکن می‌کند ولی به طور اختصاصی برای آیفون‌های ۲۰۱۸ توسعه داده شده است و تا کنون مورد استفاده قرار نگرفته است.

image

مودم X24 را می‌توان به عنوان مودمی برای ورود به دنیای 5G در نظر گرفت. گرچه گوشی‌های مجهز به این چیپ همچنان برای دستیابی به سرعت ۲ گیگابیت بر ثانیه به مودم 4G LTE نیاز دارند، اما با استفاده از یک قطعه اضافی روی برد اصلی می‌توان اولین خدمات اپراتورها در حوزه 5G را نیز دریافت نمود. البته برای استفاده از 5G فقظ بحث سرعت مطرح نیست، علاوه بر سرعت بالاتر به شبکه امواج میلی‌متری نیاز است که تنها در مراکز شهر قابل اجرا است و مودمی که کوالکام برای نسل پنجم در نظر گرفته X50 نام دارد که در سال ۲۰۱۹ وارد بازار می‌شود.

اسنپ دراگون ۸۵۵ اولین چیپ ۷ نانومتری کوالکام است که در اواخر سال جاری میلادی معرفی می‌شود و احتمالا در گلکسی S10 به کار گرفته خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۱/۲۸
گفتم قبلاً که s10 انقلابیه
اینم سند☝️