خانهاخبار
تأیید شد؛ میان‌رده‌های بدون حاشیه آلکاتل 5ام اسفند معرفی می‌شوند

تأیید شد؛ میان‌رده‌های بدون حاشیه آلکاتل 5ام اسفند معرفی می‌شوند

کمپانی آلکاتل ماه گذشته سه گوشی تازه خود را بدون معرفی رسمی در نمایشگاه CES 2018 به نمایش درآورد. این سازنده قصد دارد گوشی‌های میان رده تازه خود را به نام‌های Alcatel 1X، 3V و 5 تا دو هفته دیگر در نمایشگاه MWC 2018 اسپانیا رسما معرفی کند.
۱۳۹۶/۱۱/۲۸

کمپانی آلکاتل هم مانند بسیاری از سازندگان دیگر در ابتدای سال 2018 در نمایشگاه CES آمریکا شرکت کرد. این سازنده در خلال برگزاری نمایشگاه CES 2018 سه گوشی تازه‌اش را که هنوز رسما معرفی نشده‌اند، در غرفه اختصاصی خود به نمایش درآورد و اجازه داد بازدیدکنندگان و همچنین خبرنگاران فعال در صنعت موبایل از آن‌ها بازدید کنند و حتی عکس بگیرند. حالا باخبر شده‌ایم که سازنده مذکور قصد دارد گوشی‌های Alcatel 1X، 3V و 5 را سرانجام در خلال برگزاری نمایشگاه بین المللی MWC 2018 رسما معرفی کند. این سازنده پیش از این هم به صورت غیررسمی اظهار کرده بود که قصد دارد سه گوشی تازه خود را در نمایشگاه مذکور رونمایی کند اما حالا دیگر اعلامیه رسمی برای معرفی این دستگاه‌ها در تاریخ 24 فوریه (6ام اسفند) منتشر شده است.

image

کمپانی آلکاتل همچنین تصاویر رندر شده متعددی را از این گوشی‌ها منتشر کرده بود اما پیش از آن خبرنگاران وب‌سایت‌های مختلف توانسته بودند در خلال نمایشگاه CES 2018 تصاویر زنده گوشی‌های Alcatel 1X، 3V و 5 را ثبت و منتشر کنند؛ به همین خاطر مشاهده این تصاویر رندر شده برای اغلب کاربران دیگر تکراری به نظر می‌رسید و تقریبا هیچ اطلاعات تازه‌ای هم با خود به همراه نداشت. از طرفی همچنان مشخصات فنی رسمی این گوشی‌ها در دسترس نیست و در این باره همچنان باید به شایعه‌های قبلی تکیه کنیم. دو گوشی Alcatel 1X و 3V تقریبا شبیه میان رده‌های رایج موجود در بازار طراحی شده‌اند. طراحی آن‌ها بدون حاشیه نیست اما نمی‌توان حاشیه‌هایشان را چندان هم ضخیم دانست. گوشه‌های صفحه نمایش گوشی 3V برخلاف 1X خمیده طراحی شده است و دکمه‌های فیزیکی‌اش هم در هر دو کناره سمت راست و چپ دیده می‌شوند؛ در حالی که همه دکمه‌های فیزیکی گوشی 1X در کناره سمت راست بدنه تعبیه شده‌اند. از طرف دیگر گوشی Alcatel 5 از نظر طراحی ظاهری کاملا متفاوت دیده می‌شود. حاشیه‌های کناری صفحه و همچنین حاشیه پایین صفحه در این گوشی بسیار باریک شده‌اند و باید آن را یک گوشی تقریبا بدون حاشیه بدانیم؛ اما حاشیه بالای صفحه ضخیم طراحی شده و حسگرهای متعددی را در خود جای داده است. هر سه گوشی تازه آلکاتل به دوربین اصلی با لنز تکی در پنل پشتی مجهز شده‌اند و حسگر اثرانگشت‌شان هم در همین پنل طراحی شده است.

لازم به ذکر است که هیچکدام از مدل‌های Alcatel 1X، 3V یا 5  گوشی‌های سطح بالا یا پرچم‌دار نیستند. کمپانی آلکاتل پیش‌تر درباره نرم افزار این سه گوشی اعلام کرد که هر سه مدل به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید اوریو مجهز می‌شوند و با توجه به تصاویر زنده فاش شده‌شان هم می‌دانیم که پنل پشتی در مدل Alcatel 3V احتمالا از جنس شیشه خواهد بود. مدل Alcatel 1X احتمالا ارزان‌ترین گوشی سازنده در این میان است و با قیمتی کمتر از 100 دلار روانه بازار می‌شود. پیش بینی می‌شود گوشی Alcatel 3V کمتر از 200 دلار قیمت گذاری شود و Alcatel 5 هم به قیمت حداکثر 300 دلار به فروش برسد. همان‌طور که گفتیم، مشخصات فنی این گوشی‌ها از سوی سازنده اعلام نشده است اما اگر شایعه‌ها صحت داشته باشند، Alcatel 3V از پردازنده مدیاتک MT8735A قدرت می‌گیرد و به 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود. از طرف دیگر انتظار می‌رود گوشی Alcatel 5 با پردازنده مدیاتک MT6750، 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی معرفی شود و صفحه نمایش 5.7 اینچی با وضوح تصویر اچ دی پلاس داشته باشد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)