خانهاخبار
آیفون 6.1 اینچی اپل با حاشیه‌های باریک، جایگزین آیفون 8 خواهد شد

آیفون 6.1 اینچی اپل با حاشیه‌های باریک، جایگزین آیفون 8 خواهد شد

تحلیل‌گر موسسه KGI مدعی شده است که آیفون LCD اپل به گونه‌ای قیمت‌گذاری خواهد شد که جانشین آیفون 8 شود؛ اپل از این مدل، احتمالاً 100 میلیون واحد به بازار عرضه خواهد کرد.
۱۳۹۶/۱۱/۲۷

سال گذشته، اپل از دو گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس به همراه آیفون 1000 دلاری خود یعنی iPhone X رونمایی کرد؛ این دو مدل که جانشین آیفون 7 و آیفون 7 پلاس هستند، به ترتیب با قیمت پایه 699 دلار و 799 دلار عرضه شده‌اند. با این‌حال، گوشی‌های جدید اپل از سری «8» فاقد نمایشگر اولد هستند و تنها iPhone X است که از نمایشگر اولد بهره می‌گیرد؛ ضمن اینکه طراحی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس قدیمی است. از طرفی، قیمت بالای آیفون 10 باعث شده است تا بسیاری از خرید پرچم‌دار بدون حاشیه اپل محروم بمانند!

به همین جهت، گفته می‌شود در سال جدید میلادی، اپل از آیفون جدید خود با نمایشگر LCD رونمایی خواهد کرد؛ این مدل به صفحه‌نمایش 6.1 اینچی مجهز شده است و طراحی بدون حاشیه مانند آیفون 10 اپل دارد. تحلیل‌گر KGI Securities در جدیدترین گزارش خود، مدعی شده است این مدل به عنوان جانشین آیفون 8 اپل، بین 700 تا 800 دلار قیمت‌گذاری می‌شود و فروش آن به 100 میلیون واحد خواهد رسید.

image

آیفون 6.1 اینچی اپل، از قطعات ارزان‌قیمت‌تری استفاده خواهد کرد؛ این مدل به جای فریم از جنس فولاد ضد زنگ، فریم آلومینیومی خواهد داشت. فروش 100 میلیون واحدی از یک گوشی، بسیار زیاد است اما اپل با وجود گزارش‌های مختلف مبنی بر افت فروش آیفون‌های این شرکت، گوشی‌های زیادی را به بازار عرضه می‌کند. در سه ماهه منتهی به تعطیلات سال نوی میلادی، فروش آیفون‌های اپل در حدود 77.3 میلیون واحد ارزیابی شده است.

برای مقایسه، باید اشاره کرد که مینگ‌چی کو در حال‌حاضر گمان می‌کند فروش آیفون‌ 10 در طول مدت زمان عرضه به 62 میلیون واحد خواهد رسید. آن‌طور که پیداست، تولید این مدل گران‌قیمت در تابستان پیش‌رو متوقف خواهد شد.

البته آیفون 6.1 اینچی، تنها آیفون اپل برای سال جدید میلادی نخواهد بود؛ گفته می‌شود جانشین آیفون 10 نیز در سال 2018 معرفی خواهد شد. همچنین یک مدل با نمایشگر 6.5 اینچی اولد توسط کوپرتینونشین‌ها ارائه خواهد شد که طراحی مانند آیفون 10 خواهد داشت. در مجموع، تعداد آیفون‌های اپل با نمایشگر اولد به دو مدل افزایش پیدا خواهد کرد؛ امسال، تنها یک مدل مجهز به نمایشگر LCD عرضه می‌شود.

image

هر سه مدل از آیفون‌های اپل، فاقد دکمه‌ی فیزیکی Home خواهند بود و انتظار داریم ژست‌های حرکتی آیفون 10 با این دکمه جایگزین شود. علاوه‌براین، پیش‌بینی شده است که آیفون‌های جدید اپل به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی Face ID مجهز شده باشند.

لازم به‌ذکر است که آیفون 6.1 اینچی اپل در سال 2018، فاقد دوربین دوگانه است؛ ضمن اینکه قابلیت لمس سه‌بعدی ندارد. قیمت‌گذاری گوشی‌های جدید اپل در حال‌حاضر مشخص نیست؛ مدت زمان زیادی به رونمایی از آیفون‌های جدید اپل باقی مانده است اما انتظار داریم آیفون 6.1 اینچی، قیمت مناسبی داشته باشد. مینگ‌چی کو پیش‌بینی می‌کند که نیمی از فروش آیفون‌های 2018 اپل، به مدل ارزان‌قیمت‌تر با نمایشگر LCD اختصاص خواهد یافت.

هنوز مشخص نیست آیا آیفون SE2 نیز امسال وارد بازار خواهد شد یا اپل از برنامه‌های خود برای عرضه این مدل صرف‌نظر کرده است. حتی در صورت عرضه این مدل، مشخص نیست واکنش بازار به نسل جدید آیفون SE چگونه خواهد بود؛ عرضه گوشی مجهز به نمایشگر 4 اینچی در سال جدید میلادی، چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)