خانهاخبار
بریدگی حاشیه بالای نمایشگر در آیفون‌های آینده باریک‌تر می‌شود!

بریدگی حاشیه بالای نمایشگر در آیفون‌های آینده باریک‌تر می‌شود!

اپل قصد دارد امکان استفاده از TrueDepth را به دوربین اصلی آیفون در پنل پشتی هم منتقل کند. بدین ترتیب ویژگی مذکور احتمالا از سال 2019 در دوربین اصلی هم تعبیه می‌شود و همچنین حدس می‌زنیم که بهبودهای صورت گرفته در نسل تازه این حسگر باعث شود بریدگی حاشیه در صفحه نمایش آیفون کاهش یابد.
۱۳۹۶/۱۱/۲۷

اپل قرار است امسال هم در ادامه اقدام سال گذشته سه گوشی آیفون تازه معرفی کند. گفته می‌شود که هر سه آیفون تازه اپل به نسل دوم سیستم دوربین TrueDepth مجهز می‌شوند که اندازه این نسل هم احتمالا کوچک‌تر از نسل اول خواهد بود. این ادعاها روز گذشته توسط برخی تحلیل گران بانک سرمایه‌گذاری Barclays ازجمله اندرو گاردینر، هیرال پاتل، جوزف ولف و بلین کرتیس و در قالب یک یادداشت تحقیقاتی منتشر شد.

این تحلیل‌گران معتقدند که سیستم تازه TrueDepth تنها کمی نسبت به نسل قبلی ارتقا می‌یابد، اما پیش بینی می‌کنند ممکن است بریدگی حاشیه در گوشی‌های آیفون 2018 که قرار است به این سیستم مجهز شوند، کوچک‌تر باشد. این سه گوشی تازه احتمالا همگی از Face ID پشتیبانی می‌کنند. شایعه شده است که خانواده آیفون‌های 2018 اپل شامل نسل دوم آیفون 10، یک آیفون بزرگ‌تر به نام آیفون 10 پلاس و یک آیفون میان رده 6.1 اینچی با صفحه نمایش LCD می‌شود.

در ادامه می‌توانید بخشی از این یادداشت را درباره احتمال مجهز شده آیپد پرو به Face ID بخوانید:

براساس داده‌های به دست آمده از گزارش‌ سه ماهه چهارم سال 2017 و جلسه‌ای که در نمایشگاه CES با زنجیره تأمین داشتیم، تقریبا مطمئن هستیم که کمپانی اپل قصد دارد استفاده از حسگرهای TrueDepth را گسترش دهد و علاوه بر آیفون‌های سال 2018، آیپد پرو به روزرسانی شده بعدی را هم به این ویژگی مجهز کند.

با توجه به این که طراحی نسل حاضر از ماژول‌های TrueDepth بسیار پیچیده است و روند توسعه‌اش هم چندین سال طول کشیده و همچنین با در نظر گرفتن این موضوع که تأمین کننده قطعات آن اظهار کرده مشتری موظف است یک سال تمام به قرار قبلی پایبند بماند، انتظار می‌رود که تغییرات چشمگیری در معماری محصولات سال 2018 اعمال نشود.

انتظار می‌رود که نسل دوم حسگرهای TrueDepth تنها کمی نسبت به گذشته ارتقا یابد. بدین ترتیب که بریدگی حاشیه در صفحه نمایش کمی کوچک‌تر شود و عملکرد کلی بهبود یابد.

کوچک شدن بریدگی حاشیه در صفحه نمایش آیفون‌های تازه می‌تواند نگاه منتقدان آیفون 10 پارسال را هم به طراحی‌های کمپانی اپل تغییر دهد؛ اما همچنان مشخص نیست که این تغییر چه زمانی اعمال خواهد شد. چند وقت پیش گزارشی منتشر شد که ادعا می‌کرد گوشی‌های آیفون 2018 هم از نظر بریدگی حاشیه مانند آیفون 10 طراحی می‌شوند و ممکن است که از سال 2019 میلادی شاهد کاهش این حاشیه باشیم. همچنین لازم است یادآوری کنیم که اغلب کارشناسان فعال در صنعت موبایل هم معتقدند که آیفون‌های امسال تقریبا مشابه آیفون 10 پارسال طراحی می‌شوند.

image

باور عمومی این است که اپل نمی‌خواهد توسعه و معرفی آیفون‌های امسالش هم مانند آیفون 10 با تأخیر مواجه شود. از طرف دیگر، سخت افزار موردنیاز این گوشی‌های هوشمند نسبت به سال گذشته با تغییر جزئی طراحی می‌شود و بدین ترتیب تأمین کنندگان قطعات آیفون هم دیگر لازم نیست ابزارهایشان را تغییرات اساسی دهند.

تحلیل گران بانک سرمایه‌گذاری Barclays معتقدند که اپل قصد دارد سیستم دوربین TrueDepth در پنل پشتی را هم توسعه دهد و از آن در آیفون‌های سال‌های آینده بهره ببرد. این تکنولوژی ممکن است تا سال 2019 آماده شود، اما فعلا برای پیش بینی و اظهار نظر درباره آن کمی زود است.

سؤال اصلی درباره محصولات سال 2019 میلادی این است که آیا کمپانی اپل قصد دارد حسگر TrueDepth را در پنل پشتی هم تعبیه کند یا خیر. این سوال با توجه به پیچیدگی طراحی سیستم مذکور در ارتباط  با وسعت میدان دید در دوربین اصلی و همچنین نگرانی از احتمال بروز مشکل برای چشم کاربران مطرح می‌شود.

در نتیجه بحث‌هایی که با تأمین کنندگان داشته‌ایم، معتقدیم که اپل و همکارانش به طور جدی در تلاش هستند تا راهکاری برای دوربین پنل پشتی پیدا کنند. روند طراحی، توسعه و پیشرفت این برنامه آغاز شده است و از آنجا که حدودا 18 ماه دیگر تا دوره معرفی آیفون‌های 2019 باقی مانده، هنوز هیچ تصمیمی در این باره قطعی نشده است.

سیستم دوربین TrueDepth در پنل پشتی همچنین راه را برای توسعه امکانات واقعیت مجازی هم هموار می‌کند. اپل تا به حال بارها اعلام کرده است که تمایل دارد آیفون‌هایش را به امکانات واقعیت افزوده مجهز کند. این سازنده تأکید دارد که قابلیت‌های واقعیت افزوده می‌تواند در برخی زمینه‌ها مانند آموزش و بازی مفید واقع شود.

خبرگزاری بلومبرگ چندی پیش گزارش کرد که کمپانی اپل در حال تحقیق درباره امکان تعبیه دوربین TrueDepth در پنل پشتی است و قصد دارد آن را در آیفون‌های 2019 خود تعبیه کند. همچنین مینگ چی کو، تحلیل گر ارشد KGI، معتقد است که این تکنولوژی تا زمان معرفی آیفون‌های 2018 آماده نخواهد بود و با توجه به همه اظهارات و گزارش‌ها باید بگوییم همه تحلیل‌گران مذکور و همچنین بلومبرگ به یک حقیقت واحد اشاره می‌کنند. درواقع همگی معتقدند که اپل سرانجام TrueDepth را به دوربین پشتی هم منتقل می‌کند اما این اتفاق پیش از سال 2019 رخ نخواهد داد.

انتظار می‌رود کمپانی اپل سه گانه آیفون‌های تازه‌اش را در سپتامبر سال جاری معرفی کند اما آیپد پرو 2018 آن در ژوئن رونمایی شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۱/۲۸
اون بریدگیه هم شده یک سَرِ دردی برای اپل?

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۱/۲۷
اون بریدگی، شده یه سرِ دردی برای اپل??