خانهاخبار
اندروید P گوگل از بریدگی بالای نمایشگر پشتیبانی می‌کند

اندروید P گوگل از بریدگی بالای نمایشگر پشتیبانی می‌کند

با توجه به محبوبیت طراحی بریدگی بالای نمایشگر در گوشی‌های هوشمند، پیش بینی می‌شود که گوشی‌های اندرویدی بیشتری در سال 2018 با تکیه بر این ترند طراحی شود. به همین خاطر گوگل قصد دارد امکان پشتیبانی از این نوع طراحی را در سیستم عامل اندروید آینده خود میسر سازد.
۱۳۹۶/۱۱/۲۷

گوگل همچنان راه درازی در پیش دارد تا تازه‌ترین سیستم عاملش را به نام اندروید اوریو به دست کاربران دستگاه‌های اندرویدی برساند؛ چراکه با گذشت تقریبا یک سال از انتشار این نسخه، تنها 1.1% از کاربران اندروید موفق به دریافت آن شده‌اند. از طرفی این غول تکنولوژی روند تحقیق و توسعه نسل بعدی را که فعلا آن را به نام اندروید پی می‌شناسیم، آغاز کرده است. اولین گزارش درباره این سیستم عامل توسط خبرگزاری موثق بلومبرگ منتشر شد و گفته می‌شود که ممکن است بستی پسته‌ای نام گیرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هدف اصلی در توسعه اندروید پی « بهبود نرم‌افزارها و ظاهر آن‌ها » است. در ادامه گفته شده است که گوگل قصد دارد نرم افزارها را در این سیستم عامل تازه به‌قدری بهبود ببخشد که کاربران آیفون‌های اپل هم انگیزه پیدا کنند و دستگاه‌های هوشمندشان را به گوشی‌ها اندرویدی تغییر دهند. این روند که باید آن را «بازطراحی» اندروید بنامیم، احتمالا کمک می‌کند گوشی‌های اندرویدی بهتر از سال‌های گذشته به نظر برسند و به طرز چشم‌گیری از نظر طراحی نرم‌افزاری بهبود یابند. از طرفی گفته می‌شود که اپل هم قصد دارد انتشار نسخه تازه سیستم عامل iOS خود را تا سال 2019 به تعویق بیندازد و تمرکزش را روی بهبود عملکرد و پایداری سیستم در iOS 12 معطوف کند.

image

گفته می‌شود کمپانی گوگل قصد دارد سیستم عامل اندروید تازه‌اش را با پشتیبانی از بریدگی حاشیه توسعه دهد. همان‌طور که می‌دانید، این بریدگی حاشیه ابتدا با آیفون 10 اپل و اسنشال فون اندی رابین معرفی شد و حالا سازندگان متعدد دیگری مایل هستند از آن در طراحی گوشی‌های آیند خود بهره ببرند. به همین خاطر گوگل در تلاش است پشتیبانی نرم افزاری از این نوع صفحه نمایش‌های تقریبا بدون حاشیه را به اندروید پی خود اضافه کند. درباره مشخصات این نسخه تازه همچنین گفته می‌شود که قرار است از صفحه‌نمایش‌های چندگانه و منعطف هم پشتیبانی کند. سامسونگ قصد دارد تا سال آینده اولین گوشی هوشمند اندرویدی خود را با صفحه نمایش تاشو عرضه کند و سایر سازندگان مانند اپل هم در تلاش هستند چنین گوشی نوینی را توسعه دهند. به همین خاطر پشتیبانی نرم افزاری از این طراحی‌ها در سیستم عامل بعدی اندروید اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

علاوه بر ویژگی‌های مذکور، گزارش شده است که گوگل قصد دارد امکانات دستیار هوشمند را به شکل پیشرفته‌تری در اندروید پی امکان پذیر کند. این غول تکنولوژی در نظر دارد به توسعه دهندگان جانبی هم اجازه دهد دستیار هوشمند را به صورت مستقیم با اپلیکیشن‌های خود همگام کنند. این دستیار هوشمند همچنین ممکن است به نوار جستجوی گوگل در صفحه خانه هم اضافه شود؛ اما هیچ‌کدام از این تصمیم‌ها هنوز نهایی نشده‌اند.

اگر کمپانی گوگل همچنان روند پیشین خود را ادامه دهد، پیش نمایش توسعه‌دهندگان اندروید پی را در ماه مارس معرفی می‌کند. رونمایی رسمی‌تر از این نسخه هم احتمالا در ماه مه و در خلال برگزاری Google I/O صورت می‌گیرد و عرضه رسمی نرم افزار نهایی در فصل پاییز انجام خواهد شد. با توجه به سابقه‌ سیستم عامل اندروید در روند توسعه و انتشار، متاسفانه پیش بینی می‌شود که اغلب گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار به جز گوشی‌های پیکسل گوگل موفق به دریافت اندروید پی نشوند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)