خانهاخبار
ادعای مدیر عامل eMagin درباره سرمایه‌گذاری اپل و ال‌جی در این شرکت

ادعای مدیر عامل eMagin درباره سرمایه‌گذاری اپل و ال‌جی در این شرکت

روزهای قبل در خبری اعلام کردیم که سه شرکت اپل، ال‌جی و ولو (Valve) به طور مشترک در شرکت emagin که به تولید میکرو دیسپلی‌های OLED مشغول است، سرمایه گذاری کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد که خبر قبلی کاملا درست نبود.
۱۳۹۶/۱۱/۲۷

eMagin یک شرکت فعال در زمینه تولید میکرو دیسپلی‌های OLED است که برای مصارف مختلف صنعتی، نظامی و ... کاربرد دارند. مدتی قبل اعلام شد که سه کمپانی بزرگ اپل، ال‌جی و ولو مشترکا به مبلغ ۱۰ میلیون دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرده‌اند و توانسته‌اند بیش از ۶ میلیون سهم شرکت را از آن خود کنند. همچنین اعلام شده بود این سرمایه گذاری به دلیل استفاده از نمایش‌گرهای تولیدی این شرکت در هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در محصولات سه کمپانی مذکور است.

اما به نظر می‌رسد که اطلاعات موجود در اسناد ارایه شده صحیح نبوده‌اند، حداقل اظهارات جفری لوکاس، مدیر مالی ارشد این شرکت که چنین چیزی را ثابت می‌کند. طبق سخنان لوکاس، تنها دلیلی که نام این سه شرکت توسط سازمان امنیت و تجارت آمریکا ذکر شد، این بود که eMagin با هر سه شرکت وارد مذاکره شده بود.

image

او می‌گوید که اگر آن شرکت‌ها قصد سرمایه گذاری داشتند، به آن‌ها ارقام متفاوتی پیشنهاد می‌دادیم. همچنین eMagin بیانیه‌ای منتشر کرده است که در آن اشاره شده:

جهت اطلاع، هیچ‌یک از این سه کمپانی تولید لوازم مصرفی در پیشنهاد ما شرکت نکردند.

با این حساب، این سه شرکت به سرمایه گذاری در کمپانی مذکور علاقه مند بوده‌اند، اما به احتمال زیاد این سرمایه گذاری صورت نگرفته است.

ال‌جی پیش از این هدست واقعیت مجازی خود را تولید کرده بود و کمپانی بازی سازی ولو هم در همکاری با اچتی‌سی، نسخه‌ای از هدست HTC Vive را در اختیار دارد. اپل نیز مدتی است که با عرضه ARKit به دنبال توسعه پلتفرم واقعیت افزوده خود است و پیش از این نیز تیم کوک، مدیر عامل این شرکت، از علاقه کمپانی به این حوزه خبر داده بود؛ شایعات حاکی از تلاش کوپرتینویی‌ها برای عرضه یک هدست یا عینک واقعیت افزوده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)