خانهاخبار
احتمال معرفی Galaxy Note 9 سامسونگ با حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش

احتمال معرفی Galaxy Note 9 سامسونگ با حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش

کمپانی سامسونگ معمولا فبلت پرچم‌دار خود را در نیمه دوم سال میلادی معرفی می‌کند. از آنجا که این سازنده سالهاست در تلاش است تکنولوژی اختصاصی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش را توسعه دهد، انتظار می‌رود که پرچم‌دار Galaxy Note 9 آن به تکنولوژی مذکور مجهز شود.
۱۳۹۶/۱۱/۲۵

گزارش تازه‌ای توسط خبرگزاری‌های مختلف چینی منتشر شده است که با استناد به برخی طرح‌های ثبت شده اخیر توسط سامسونگ ادعا می‌کند فبلت آینده این غول تکنولوژی یعنی Galaxy Note 9 احتمالا اولین گوشی هوشمند سامسونگ با تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش خواهد بود. سامسونگ هم ظاهرا تمایلی ندارد در توسعه و تعبیه این تکنولوژی تازه با سازندگان جانبی دیگر مانند Synaptics همکاری کند و ترجیح می‌دهد خودش حسگر اختصاصی برای محصولاتش توسعه دهد. این رویکرد باعث افزایش هزینه‌های تحقیق و توسعه گوشی‌های هوشمند می‌شود اما نتیجه آن در طولانی مدت مثبت خواهد بود؛ چراکه این سازنده سرانجام به تکنولوژی منحصر به فردی دست می‌یابد و در گوشی‌های دیگرش هم آن را صرفا تکرار خواهد کرد. بدین ترتیب کمپانی سامسونگ دیگر مجبور نخواهد بود هزینه‌های گزاف حق امتیاز را به صورت سالانه به Synaptics یا شرکت دیگری بپردازد.

image

 

تصویر تازه‌ای که به همراه این گزارش منتشر شده است، به یکی از طرح‌‌های سامسونگ تعلق دارد و ظاهرا نشان‌دهنده تلاش این غول تکنولوژی در توسعه و طراحی روش‌های تأیید هویت بیومتریک است. از طرفی طراحی کلی گوشی در این طرح صرفا به یک گوشی هوشمند اشاره می‌کند و Galaxy Note 9 یا هیچ گوشی مشخص دیگری را به نمایش نمی‌گذارد. پیش از این هم گزارش شده بود که این سازنده کره‌ای در تلاش است به تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش دست یابد و آن را ابتدا در گوشی‌های پرچم‌دارش تعبیه کند. بر اساس این گزارش‌ها، سامسونگ سال‌هاست که سودای این تکنولوژی نوین را در سر می‌پروراند، اما این هدف را از زمان معرفی گوشی‌های سری Galaxy S7 در سال 2016 به شکل جدی‌تری دنبال می‌کند. منابع مختلف فعال در صنعت موبایل گزارش کرده‌اند که سامسونگ سال گذشته همچنان با نرخ بازده محصولاتش درگیر بود و به همین خاطر نتوانست تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش را تا زمان معرفی دوگانه Galaxy S8 و همچنین Galaxy Note 8 آماده کند.

کمپانی چینی Vivo اولین سازنده‌ایست که موفق شده حسگر اثرانگشت را زیر صفحه نمایش یکی از گوشی‌های خود تعبیه کند. این گوشی Vivo X20 Plus UD نام دارد و ماه گذشته با مشخصات پرچم‌دار رسما معرفی شد. با توجه به این موضوع انتظار می‌رود که پرچم‌داران بعدی سایر سازندگان به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز شوند و از تکنولوژی تشخیص چهره هوشمند هم بهره ببرند تا کاربران هرکدام را که مایل هستند برای باز کردن قفل دستگاه‌هایشان انتخاب کنند. انتظار می‌رود که فبلت Galaxy Note 9 از نظر انتخاب پردازنده مرکزی شبیه دوگانه Galaxy S9 باشد اما مانند سایر نسل‌های قبلی هم‌خانواده‌اش از قلم استایلوس و ویژگی‌های منحصر به فرد آن بهره ببرد. پیش بینی می‌شود که سامسونگ در ماه اوت یا سپتامبر امسال و در خلال برگزاری نمایشگاه IFA 2018 از Galaxy Note 9 پرده بردارد در حالی که تاریخ رونمایی از دوگانه Galaxy S9 و S9 Plus برای 25 فوریه (6 اسفند) در خلال رویداد اختصاصی آنپکد و تنها یک روز پیش از برگزاری نمایشگاه بین المللی MWC 2018 تأیید شده است. در حال حاضر اطلاعاتی از مشخصات این فبلت تازه در دسترس نیست و تنها چند تصویر مفهومی رندر شده منسوب به آن در فضای وب منتشر شده‌اند. در خلال ماه‌های آینده احتمالا شاهد فاش شدن جزئیات بیشتری در این باره خواهیم بود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۲۸
بله گوشی چینی استفاده کرد ولی هنوز کاراییش مشخص نشده .هنگ تی سی هم هنوز داره گوشی با حاشیه 10 سانت میزنه و نسبت صفحه به بدنه بالای 80 نرسیده در حالی که گوشی های فیک چینی پارسال گوشی بدون حاشیه زدن.هر چند مهم نیست چون هنگ تی سی ورشکست شد دیگه تموم شد رفت :)))))))))))))))))

yashar2080

۱۳۹۶/۱۱/۲۶
:))))))) گوشی چینی دووجی هم از سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش استفاده کرده این هنوز مردده یه سال بعد میتونه اسنکارو بکنه یا نه:))))))))))))))))

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۱/۲۵
احتمال ندید
یقین داشته باشید همینطوره