خانهاخبار
پتنت جدید مایکروسافت برای کاهش بریدگی بالای نمایشگر در گوشی‌های هوشمند

پتنت جدید مایکروسافت برای کاهش بریدگی بالای نمایشگر در گوشی‌های هوشمند

به تازگی مایکروسافت پتنتی را به ثبت رسانده است که در نتیجه اجرایی شدن آن، بریدگی (Notch) کوچک‌تری نسبت به آن‌چه در گوشی‌هایی مانند آیفون X دیده‌ایم را شاهد خواهیم بود.
۱۳۹۶/۱۱/۲۴

فناوری مورد بحث در این پتنت شامل قرار گیری دوربین جلویی دستگاه و دوربین مادون قرمز در یک حسگر است. علاوه بر آزاد سازی فضای بیشتر در پنل جلویی، این فناوری مزیت‌های دیگری نیز دارد.

image

با استفاده از این طرح، سنسورهای مادون قرمز به همراه سنسورهای نور در یک دوربین قرار می‌گیرند. بنابراین، داده‌های مرتبط با سنسور مادون قرمز و داده‌های سنسور نور در یک زمان جمع آوری می‌شوند و نیازی به محاسبه اختلاف عمق و مسائل این چنینی نیست.

این پتنت با نام «Hybrid Imaging Sensor for Structured Light Object Capture» در اوت ۲۰۱۶ به ثبت رسید و ممکن است مایکروسافت از این فناوری در گوشی هوشمند سرفیس فون به کار گرفته شود.

در حال حاضر ردموندی‌ها با فروش طرح‌ها و امتیازات تجاری خود به تولید کنندگان اندرویدی‌، تجارت خوبی برای خود فراهم کرده‌اند. اگر این طرح تاییدیه را دریافت نماید، مایکروسافت می‌تواند امتیاز استفاده از آن را به شرکت‌های دیگر مانند اپل و تولید کنندگان اندرویدی که در محصولات خود از بریدگی بالای نمایش‌گر استفاده می‌کنند، بفروشد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۱/۲۵
اون بریدگی
پُشت‌قباله اپلِ