خانهاخبار
پای سامسونگ هم به بازار ارزهای دیجیتال باز شد

پای سامسونگ هم به بازار ارزهای دیجیتال باز شد

افزایش تقاضا برای سخت‌افزار به منظور معدن‌چی‌گری ارزهای دیجیتال باعث شده بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی فعلی چیپ‌ست در دنیا نیز برای ورود به این عرصه برنامه‌ریزی کند.
۱۳۹۶/۱۱/۲۴
image

در ماههای اخیر و در پی افزایش بیسابقه و بعد سقوط نسبی ارزش ارزهای دیجیتال، به خصوص بیت کوین، نام این ارزها بیشتر و بیشتر شنیده شده است. افزایش ارزش این ارزها به حدی بود که افراد زیادی به سرمایهگذاری در آن روی آوردند و جالب است بدانید که سامسونگ هم قصد دارد وارد این بازار شود.

سامسونگ که بعد از گزارش عملکرد مالی سه ماههی چهارم سال 2017 توانست لقب بزرگترین سازندهی چیپست جهان را از آن خود کند گفته که انتظار دارد کسب و کارش در این بخش را با توجه به تقاضای در حال رشد برای معدنچیگری ارزهای دیجیتال گسترش دهد.

حال سامسونگ به صورت جداگانه تایید کرده است که در حال تهیهی چیپستهای مخصوص برای این کار است. این شرکت در بیانیهای که برای رسانهها ارسال کرده چنین گفته است:

کارخانهی تولید چیپستهای سامسونگ اکنون درگیر تولید چیپستهایی مخصوص معدنچیگری ارزهای دیجیتال است. هرچند با توجه به مشتریانمان، از ارائهی اطلاعات بیشتر معذوریم.

اگر در این مدت که تب و تاب ارزهای دیجیتال بالا گرفته در مورد نحوهی کارکرد آنها مطالعه کرده باشید، حتما میدانید که معدنچیگری ارزهای دیجیتال به چه معناست. در سیستم بیتکوین برای تایید تراکنشها نیاز به حل تعداد زیادی مسائل سنگین ریاضی است و برای این کار از رایانهها استفاده میشود. افرادی که رایانهشان را برای حل چنین مسائلی در اختیار سیستم میگذارند به معدنچی معروفند، چون به ازای این کارشان میتوانند بیت کوین (یا ارزهای دیگر) استخراج کرده و برای خودشان کسب درآمد کند.

از آنجا که بعضی از ارزهای دیجیتال اکنون چند هزار دلار ارزش دارند و در ماههای اخیر توجه به آنها افزایش چشمگیری داشته، عجیب نیست که تب طلا دوباره به سراغ افرادی آمده که میخواهند یک شبه ره صد ساله را بروند. آنها سیستمهایشان را به پیشرفتهترین چیپستهای روز دنیا مجهز میکنند تا بتوانند قدرت لازم برای حل مسائل سیستم را تامین کنند و در ازای آن کمی ارز دریافت کنند.

image

اما افزایش ارزش بیت کوین و بالا گرفتن تب طلا باعث بروز مشکلاتی شده است. از آنجا که روز به روز افراد بیشتری سراغ این کار میروند، بازار سختافزارهای رایانهای به شدت داغ شده. به نظر میرسد کارتهای گرافیک مخصوص رایانههای بازی برای استخراج برخی از ارزهای دیجیتال مانند اثروم بسیار خوب عمل میکنند و همین باعث شده تقاضا در بازار افزایش یافته و در نهایت به افزایش قیمت و کمبود کارت گرافیک منجر شود. به همین دلیل اگر دنبال جمع کردن یک سیستم مخصوص بازی در این چند ماه بوده باشید، مطمئنا افزایش قیمت را کاملا حس کردهاید.

سامسونگ هم که اکنون بزرگترین تولیدکنندهی چیپست دنیا محسوب میشود این فرصت را غنیمت دانسته و قصد دارد چیپستهایی را مخصوص این کار توسعه دهد. چیپستهای موردنظر سامسونگ از نوع ASIC یا مدارهای مجتمع با کاربرد خاص هستند. این چیپستها انعطافپذیری بالایی ندارند، اما میتوان آنها را برای یک منظور خاص طراحی کرد تا بهترین عملکرد و بهرهوری را داشته باشند. به همین دلیل است که استفاده از چیپستهای ASIC در معدنچیگری ارزهای دیجیتال بسیار معقول است، چون میتوان این چیپستها را صرفا برای همین کار طراحی کرد.

با این حال هنوز مشخص نیست که دقیقا سامسونگ تا چه حد میخواهد در این زمینه پیش برود. آنچه واضح است رقابت مستقیم این شرکت با سایر تولیدکنندگان بزرگ چیپست از جمله شرکت تایوانی TSMC است. شرکتی که پیش از این وارد عرصهی تولید چیپستهای ASIC برای معدنچیگری ارزهای مجازی شده و در همین مدت توانسته سود معقولی کسب کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۶/۱۱/۲۴
ممنون میشم اگه یه نفر توضیحی در مورد این اصطلاح معدن چی گری ارزهای دیجیتالی بده.