خانهاخبار
5 ویژگی جدید که دارندگان گوشی‌های قدیمی از آن بی‌بهره‌اند

5 ویژگی جدید که دارندگان گوشی‌های قدیمی از آن بی‌بهره‌اند

اگر گوشی هوشمندی دارید که متعلق به 2 یا 3 سال پیش است و فکر می‌کنید نیازی به ارتقا آن ندارید، این مطلب را تا انتها بخوانید تا دریابید با عدم تعویض گوشی خود استفاده از چه ویژگی‌های خوبی را از دست داده‌اید.
۱۳۹۶/۱۱/۲۱

آمارها نشان می‌دهند درصد زیادی از کاربران گوشی‌های هوشمند، گوشی خود را هر 3 سال یک بار ارتقا می‌دهند. با اینکه ممکن است گوشی 2 یا 3 سال کار کرده شما هنوز جوابگوی نیازهایتان باشد، پیشرفت در صنعت گوشی‌های هوشمند آنقدر سریع است که حتی گوشی که 1 سال از عمرش گذشته باشد نیز قدیمی محسوب می‏شود.

اگرچه قدرت سخت‌افزاری و پردازشی گوشی‌هایی که دو سال پیش به بازار آمده‌اند در حدی است که همچنان قادر به اجرای روان اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف هستند، ویژگی‌های جدیدی که سال به سال به گوشی‌های هوشمند اضافه می‎شوند اصلی‌ترین دلیل برای کنار گذاشتن دستگاه‌های قدیمی و خرید گوشی‌های جدید است.

اگر از گوشی استفاده می‌کنید که حدود 3 سال از عمر آن می‌گذرد و تصمیمی برای ارتقا آن ندارید، در این مطلب به شما خواهیم گفت با ارتقا ندادن گوشی خود لذت استفاده از چه ویژگی‌های خوبی را از دست می‌دهید.

تشخیص هویت بیومتریک

image

در گوشی‌هایی که چند سال از عمرشان می‌گذرد، استفاده از رمز عبور یا پترن تنها راه احراز هویت مالک است. با اینکه استفاده از رمز عبور روش مطمئنی است ولی دردسرهای خاص خود را دارد؛ از جمله سرعت پایین یا فراموش کردن کلمه رمز.

در چند سال اخیر روش‌های تشخیص هویت سریع‌تر و دقیق‌تری به گوشی‌های هوشمند اضافه شده است که باز کردن قفل گوشی را بسیار راحت‌ کرده‌اند. اکنون به جز اسکنر اثر انگشت، اسکنر عنبیه چشم و سیستم تشخیص چهره نیز به گوشی‌های هوشمند اضافه شده‌اند که نه تنها برای باز کردن قفل گوشی بلکه برای ورود به حساب‌های بانکی و حساب‌های کاربری اپلیکیشن‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و کاربران را از زحمت وارد کردن پسورد راحت کرده‌اند.

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

image

هر سال که جلوتر می‌رویم واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بیشتر و بیشتر با گوشی‌های هوشمند ادغام می‏شوند؛ بنابراین اصلا دور از انتظار نیست تا چند سال دیگر VR و AR به ویژگی اصلی و ثابت این دستگاه‌ها بدل شوند.

اکنون بازی‌های و اپلیکیشن‌های متنوعی براساس واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در دسترس کاربران است که در گوشی‌های هوشمند جدید به راحتی می‌توان آنها را اجرا کرد. اضافه شدن سنسورهای بیشتر به دقت اجرای این برنامه‌ها افزوده است، چیزی که گوشی‌های قدیمی به خوبی از پس آن بر نمی‌آیند.

دوربین‌های پیشرفته

image

به هیچ وجه نمی‌توان کیفیت عکس دوربین گوشی یک سال قبل را با گوشی‌های امسال مقایسه کرد؛ چه برسد به گوشی‌های قدیمی‌تر. شرکت‌های سازنده همواره تلاش می‌کنند تا با کمک گرفتن از سنسورهای بهتر و فناوری‌های جدیدتر کیفیت عکس‌ها را ارتقا دهند. زمانی که کیفیت عکس‌های گوشی‌های جدید را ببینید متوجه خواهید شد دوربین گوشی قدیمی شما چقدر بد است.

نمایشگرهای باکیفیت

image

تفاوات تصویر در یک نمایشگر Full HD قدیمی با یک نمایشگر Full HD کاملا آشکار است. فناوری صفحات نمایش هر سال پیشرفته‌تر می‏شود و تولیدکنندگان نیز به دنبال استفاده از نمایشگرهایی هستند که رنگ‌ها را زیباتر و شفاف‌تر نشان دهند و سرعت بیشتری داشته باشند. اگر گوشی قدیمی خود را کنار یک گوشی جدید بگذارید خواهید فهمید زمان تعویض گوشیتان فرا رسیده.

عمر باتری بهتر

image

اگرچه در سال‌های اخیر تغییر شگرفی در فناوری باتری گوشی‌های موبایل ایجاد نشده است، استفاده از سخت‌افزارهای کم مصرف‌، طراحی‌ داخلی فشرده و استانداردهای جدید موجب شده تا طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند بسیار بهتر از قبل باشد و بازدهی آنها به مرور زمان افت چندانی نکند.

از طرفی عدم پشتیبانی گوشی‌های قدیمی از شارژ سریع و انتظار زیاد برای شارژ کامل دستگاه از کمبودهایی است که کاربران را آزاد می‌دهد؛ موردی که با خرید گوشی‌های جدید دیگر نگرانش نخواهید بود.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

علی

۱۳۹۶/۱۱/۲۴
الا 99درصد گوشی های توی بازار چینی هستن داداش!!!

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۲۴
اره والا پول کجا بود

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۲۴
اخه برادر من پولشو از کجا بیاریم تو این وضع که دلار هم شده 5000 باید گوشی ها رو 7 سال یه بار عوض کرد فقط کسایی که مایه دارن میتونن بخرن نه ما مردم عادی که تو مخارج زندگیمون هم موندیم ادمین بچاپ

Amin

۱۳۹۶/۱۱/۲۳
دلایلی که بالا ذکر کردید به جز باتری زیاد دلایل مهمی نیستن . مهم ترینشون باتری هست ولی مشکل باتری در حال حاضر تو گوشی های به روز هم وجود داره و اکثر گوشی ها یک روز یا یکم بیشتر دووم میارن نه زیاد . اگر کسی یه گوشی خوب بخره مثلا یه پرچمدار در صورت استفاده مناسب و نگهداری خوب میتونه تا ۴ سال از گوشی استفاده کنه شایدم بیشتر . به این دلیل که پرچمدار ها گوشی های قدرتمندی هستن و با گذشت ۲ ۳ سال بازم قدرتشون با یه میان رده خوبو قوی برابری میکنه و سخت افزارشون به قدری قوی هست که بتونه انواع برنامه ها و گیم هارو بدون هیچ مشکل تا چندین سال اجرا بکنه . عمده کاربرد گوشی های همراه استفاده از شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام، عکس و موزیک و بعضی وقتا گیم هست و واقعا کار زیاد خاصی با گوشی نمیکنیم .

h.seyedi

۱۳۹۶/۱۱/۲۳
با افزایش کیفیت مدیاها قطعا داشتن یک نمایشگر با کیفیت‌تر لازمه. از طرف دیگر به نظر شما موافق نیستم که تشخص بیومتریک یک نیاز دست چندم باشه اون هم در زمانیه ای که کلی اطلاعات شخصی روی گوشی ها ذخیره میشه و امنیت بسیار مهمه.