خانهاخبار
رئیس هیئت مدیره سامسونگ الکترونیکس بار دیگر به فرار مالیاتی متهم شد!

رئیس هیئت مدیره سامسونگ الکترونیکس بار دیگر به فرار مالیاتی متهم شد!

این هفته سامسونگ خبرها را به خود اختصاص داده است. پس از آزادی مشروط و تخفیف در حکم لی جائه یونگ و عدم اهدا جوایز در نظر گرفته از سوی شرکت کره‌ای به ورزش‌کاران ایران و کره شمالی توسط کمیته بین المللی المپیک، حالا خبر رسیده که رئیس هیئت مدیره این شرکت دوباره به فرار مالیاتی متهم شده است.
۱۳۹۶/۱۱/۲۱

چند روز قبل در خبری اعلام کردیم که لی جائه یونگ، وارث سامسونگ، حکم آزادی مشروط دریافت کرده است. با رای دادگاه عالی سئول، حکم لی پسر از پنج سال حبس به دو سال و نیم کاهش یافت و سپس آزادی مشروط دریافت نموده و از زندان خارج شد؛ با این حال ممکن است این بار لی پدر وارد زندان شود.

لی کن هی، رئیس سامسونگ و پدر لی جائه یونگ است که در سال ۲۰۱۴ به دلیل عارضه قلبی کنترل شرکت را به پسرش واگذار کرد. با این حال طبق رسوم سنتی، او تا زمان مرگ در سمت خود باقی خواهد ماند. به تازگی پلیس کره جنوبی به اتهام فرار مالیاتی نفر اول کمپانی کره‌ای را فراخوانده و اعلام کرده که لی کن هی ۷۶ ساله از پرداخت  ۸.۲ میلیارد وون (معادل ۷.۵ میلیارد دلار) مالیات اجتناب نموده است. علاوه بر این، پلیس این کشور عنوان کرد که آقای لی از حساب بانکی متعلق به کارمندان استفاده کرده است که ۴۰۰ میلیارد وون (معادل ۳۶۷.۳ میلیون دلار) موجودی داشته است.

image

البته رئیس سامسونگ پیش از این و در سال ۲۰۰۹ نیز در شرایط مشابهی قرار گرفته بود. ۹ سال پیش هم لی پس از استفاده از حساب بانکی «کارمندان معتمد» به فرار مالیاتی متهم شد که در نهایت مدتی بعد مورد عفو قرار گرفت. بررسی‌های فعلی زمانی آغاز شد که ادعاهایی از استفاده شخصی رئیس هیئت مدیره و خانواده‌اش از دارایی‌های سامسونگ به گوش پلیس کره رسید. آژانس پلیس کره جنوبی درباره این موضوع می‌گوید:

رئیس هیئت مدیره سامسونگ، لی کن هی و یکی از مدیران اجرایی این شرکت که سرمایه مورد بحث را در ۲۶۰ حساب بانکی و با نام ۷۲ شخص مدیریت می‌کردند، به فرار مالیاتی به ارزش ۸.۲ میلیارد وون متهم‌ شدند.

سامسونگ تا کنون به این خبر واکنشی نشان نداده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
سلام آقای رضا جلالی لطفا اینو اصلاح کنید:
"۸.۲ میلیارد وون (معادل ۷.۵ میلیارد دلار)"
"۴۰۰ میلیارد وون (معادل ۳۶۷.۳ میلیون دلار)"
یکیش رو اشتباه نوشتید.