خانهاخبار
تماشا کنید: تصاویر رندر شده و ویدیوی گوشی Nokia 7 Plus

تماشا کنید: تصاویر رندر شده و ویدیوی گوشی Nokia 7 Plus

نوکیا قرار است چند هفته دیگر در نمایشگاه MWC 2018 حضور یابد و از چند محصول هوشمند تازه رونمایی کند. نوکیا 7 پلاس یکی از همین محصولات تازه است که روز گذشته تصاویر رندر شده و ویدیوی مفهومی منسوب به آن منتشر شد.
۱۳۹۶/۱۱/۲۰

نمایشگاه بین المللی MWC 2018 قرار است چند هفته دیگر در بارسلون اسپانیا برگزار شود و نوکیا هم در کنار سایر سازندگان در آن حضور می‌یابد. شایعه شده است که این برند قصد دارد چند گوشی تازه را در خلال برگزاری نمایشگاه معرفی کند و نوکیا 7 پلاس احتمالا یکی از این دستگاه‌های هوشمند خواهد بود. اطلاعات و خبرهای متعددی درباره مشخصات و طراحی این گوشی در خلال هفته‌های گذشته در فضای وب منتشر شدند و به همین خاطر پیش بینی می‌شود که در آینده نزدیک معرفی شود. روز گذشته هم شاهد انتشار برخی تصاویر رندر شده و ویدیوی مفهومی منسوب به این گوشی تازه بودیم و نمای ظاهری و برخی مشخصات فنی‌اش به نمایش گذاشته شدند.

image

گوشی نوکیا 7 که در اکتبر سال گذشته رسما معرفی شد، هنوز هم به عرضه عمومی نرسیده و تنها در چین در دسترس قرار گرفته است. این گوشی همچنین تنها گوشی اندرویدی تازه نوکیاست که شاسی‌اش کاملا از جنس شیشه طراحی شده است. به همین خاطر پیش بینی می‌شود که مدل پلاسش هم از طراحی بدنه شیشه‌ای برخوردار باشد و به زیبایی یک گوشی هوشمند مدرن طراحی شود.  طراحان کانال یوتیوب Science and Knowledge در طراحی ویدیوهای مفهومی از گوشی‌های مختلف تبحر دارند و این بار رندرهای مختلفی منسوب به این گوشی تازه منتشر کرده‌اند.

image

از طرفی هفته گذشته شاهد فاش شدن تصویر پوستر تبلیغاتی منسوب به نوکیا 7 پلاس توسط یک منبع چینی بودیم که در مقایسه با این تصاویر تازه تقریبا یکسان به نظر می‌رسند. این تصاویر نشان می‌دهند که نوکیا 7 پلاس احتمالا اولین گوشی اندرویدی نوکیا با طراحی بدون حاشیه خواهد بود. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، این ویدیوی تازه ادعا می‌کند که هر دو پنل جلو و پشت نوکیا 7 پلاس از جنس شیشه طراحی شده و بدنه اصلی آن هم آلومینیومی است. انتظار می‌رود که این گوشی گواهی IP54 دریافت کند و تا حدودی در مقابل نفوذ آب مقاوم باشد.

image

پیش بینی می‌شود که گوشی نوکیا 7 پلاس صفحه نمایش بزرگ 6 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح تصویر فول اچ دی پلاس 2160 در 1080 داشته باشد و از نسبت تصویر 18:9 پشتیبانی کند. از آنجا که صفحه نمایش بخش عظیمی از پنل جلو را در بر می‌گیرد، دکمه خانه / حسگر اثرانگشت از حاشیه پایین حذف و به پنل پشتی منتقل می‌شود.

image

این گوشی چندی پیش توسط ابزار آنلاین Geekbench بنچمارک و فهرستی هم از مشخصاتش منتشر شد. بر اساس مندرجات این فهرست، نوکیا 7 پلاس از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 660 قدرت می‌گیرد و 4 گیگابایت رم دارد. همچنین انتظار می‌رود که این میان رده تازه نوکیا مانند نسل قبلی در یک نسخه سطح بالا با 6 گیگابایت رم هم عرضه شود. ممکن است حافظه داخلی در نسخه پایه گوشی مذکور 64 گیگابایت باشد و به صورت پیش فرض به اندروید 8.0 اوریو مجهز شود. نوکیا 7 پلاس همچنین درگاه کارت حافظه جانبی microSD خواهد داشت تا کاربران قادر باشند حافظه دستگاه‌شان را در صورت تمایل ارتقا دهند.

image

نوکیا 7 پلاس دوربین اصلی دوگانه با لنزهای 12 و 13 مگا پیکسلی کارل زایس دارد که از ویژگی‌های OIS و بزرگنمایی اپتیکال 2 برابر هم بهره می‌برند. دوربین سلفی آن یک لنز 16 مگا پیکسلی دارد و تصاویر باکیفیتی ثبت می‌کند. ظرفیت باتری این گوشی معادل 3450 میلی آمپر ساعت گزارش شده است و انتظار می‌رود از تکنولوژی شارژ سریع هم پشتیبانی کند. انتظار می‌رود نوکیا 7 پلاس به پورت ارتباطی USB Type-C مجهز شود و جک هدفون 3.5 میلی متری از طراحی آن حذف نشود. برخی منابع گزارش کرده‌اند که نسخه پایه این گوشی حدودا 508 دلار قیمت گذاری می‌شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

حامد

۱۳۹۶/۱۱/۲۰
دمش گرم نوکیا رو دوست دارم اگه یه روزی مثلا سامسونگ نبود انتخاب من نوکیا بود

HakhamaneshS

۱۳۹۶/۱۱/۲۰
امیدوارم قیمت زیر 1 میلیون و 500 داشته باشه