خانهاخبار
Huawei P20 Lite با دوربین دوگانه فاش شد؛ تجربه‌ی آیفون 10 با قیمت مناسب!

Huawei P20 Lite با دوربین دوگانه فاش شد؛ تجربه‌ی آیفون 10 با قیمت مناسب!

تصاویر جدید، میان‌رده P20 Lite هوآوی را به نمایش می‌گذارد؛ این مدل مانند آیفون 10، بریدگی در بالای صفحه‌نمایش خود خواهد داشت.
۱۳۹۶/۱۱/۲۰

هوآوی برای برگزاری یک مراسم خبری در تاریخ 27 مارس در پاریس، فرانسه آماده می‌شود و بسیاری ادعا می‌کنند که این شرکت چینی، از اولین گوشی‌های بازار با سه دوربین در پنل پشتی رونمایی خواهند کرد. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد جانشین P10 و P10 Plus تنها محصولاتی نیستند که شرکت چینی برای رونمایی رسمی در اواخر ماه مارس، درنظر دارد. 

به‌تازگی، تصاویر رندر شده‌ای از گوشی P11 Lite یا P20 Lite منتشر شده است که میان‌رده جدید هوآوی را به نمایش می‌گذارد. از نظر طراحی، این مدل به آیفون 10 (iPhone X) اپل شباهت خواهد داشت؛ مهم‌ترین وجه تشابه آن‌ها، بریدگی در بالای نمایشگر است که در پی 20 لایت، از ترکیب دو دوربین برای عکاسی سلفی استفاده خواهد شد. ضمن اینکه دوربین اصلی جانشین P10 Lite مانند آیفون 1000 دلاری اپل، چینش عمودی دارد!

image

هوآوی اخیراً برای گوشی جدیدش با نسبت ابعاد 19 به 9 تأییدیه دریافت کرده است؛ به‌نظر می‌رسد نسبت ابعاد تصویر صفحه‌نمایش با احتساب بریدگی بالای نمایشگر، فراتر از 18 به 9 خواهد بود. شواهد حاکی از آن است که این مدل، نمایشگر 5.7 اینچی با رزولوشن Full HD+ یا 1080 در 2280 پیکسل (رزولوشن نمایشگر بالاتر از 1080 در 2160 پیکسل است زیرا بریدگی در بالای صفحه‌نمایش وجود خواهد داشت) دارد. 

در تصاویر ارائه شده، به این موضوع اشاره می‌شود که P20 Lite به حسگر اثرانگشت در پنل پشتی مجهز خواهد بود؛ طراحی سنسور اثرانگشت، مدور است. برای مقایسه، باید اشاره کرد که نسل قبل نیز حسگر اثرانگشت در پنل پشتی با طراحی مربعی‌شکل داشت. با این‌حال، Huawei P10 Lite فاقد دوربین دوگانه است و حاشیه‌های نسبتاً ضخیمی در اطراف نمایشگر آن وجود دارد.

میان‌رده جدید هوآوی با اینکه شباهت زیادی به آیفون 10 دارد اما حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش را حفظ کرده است؛ بدین شکل، تفاوت‌هایی با پرچم‌دار 2017 اپل خواهد داشت. Huawei P20 Lite برخلاف آیفون گران‌قیمت اپل، از جک هدفون 3.5 میلی‌متری استفاده می‌کند؛ ضمن اینکه پورت USB Type-C در لبه‌ی پایین گوشی به کار گرفته شده است. دکمه‌ی فیزیکی Power و کلید یکپارچه تنظیم صدا در لبه‌ی سمت راست جای خواهند گرفت.

سایر مشخصات سخت‌افزاری گوشی جدید هوآوی، هنوز اعلام نشده است اما انتظار داریم P20 Lite نسبت به P20 و P20 Lite ضعیف‌تر باشد؛ این مدل احتمالاً از یک تراشه میان‌رده استفاده خواهد کرد. آن‌طور که پیداست، جانشین P10 Lite، تنها 7.4 میلی‌متر ضخامت خواهد داشت و پنل پشتی آن از جنس شیشه است. در ادامه، می‌توانید ابعاد احتمالی P20 Lite را با نسل قبل مقایسه کنید:

ضخامت

عرض

طول

مدل

7.2

72

146.5

پی 10 لایت

7.4

71.2

148.6

پی 20 لایت / پی 11 لایت

لازم به‌ذکر است که نام تجاری گوشی‌های جدید سری P هنوز مشخص نشده است؛ برخی گمان می‌کنند P20 Lite به عنوان جانشین P10 Lite عرضه خواهد شد. با این‌حال، صفحات آزمایشی در وب‌سایت هوآوی ایجاد شده است که عرضه پرچم‌داران P11 را در سال 2018 نوید می‌دهد؛ حتی مدل P12 نیز در وب‌سایت رسمی هوآوی فاش شده است. هیچ‌یک از گمانه‌زنی‌‌ها پیرامون گوشی‌های پرچم‌دار جدید هوآوی، تأیید نشده است؛ بنابراین، باید با دیده شک و تردید به آن‌ها نگریست. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مجید

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
جه کپی برداری زشتی واقعا چین فقط بدرد کپی کردن میخوره یه کپی بردار دزد

فرزاد

۱۳۹۶/۱۱/۲۰
میارزه به صد تا سامسونگ که واسه خریداری ایرانیش ارزش قائل نیس