خانهاخبار
Galaxy S9 با تراشه اسنپدراگون 845، ضعیف‌تر از مدل‌های جهانی است

Galaxy S9 با تراشه اسنپدراگون 845، ضعیف‌تر از مدل‌های جهانی است

یک شایعه‌پرداز مدعی است پرچم‌دار جدید سامسونگ با تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام، قدرت پردازشی کم‎‌تری نسبت به مدل‌های دیگر با اگزینوس 9810 دارد.
۱۳۹۶/۱۱/۲۰

یک گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام در آزمون گیک‌بنچ فاش شده و به گفته‌ی یک منبع مطلع، این مدل نسخه‌ای از پرچم‌دار Galaxy S9 سامسونگ است که تراشه جدید کوالکام را به همراه دارد. به‌نظر می‌رسد نسخه‌ای از پرچم‌داران جدید سامسونگ که در بازار ایالات متحده عرضه خواهند شد، به اندازه مدل‌های مجهز به  پردازنده اگزینوس 9810 قدرت‌مند نباشند؛ این نسخه‌ها به صورت جهانی عرضه خواهند شد و مدتی پیش در گزارش اختصاصی جی‌اس‌ام، خواندید که مدل‌ مجهز به تراشه اگزینوس 9810 در بازار ایران به فروش می‌رسد.

تصویر مذکور توسط Ice Universe، شایعه‌پرداز معروف در توئیتر و شبکه‌ی اجتماعی چینی Weibo منتشر شده است. وی نتایج به‌دست آمده را «متوسط» عنوان می‌کند؛ همچنین اعلام شده است مدل مجهز به تراشه اگزینوس 9810، عملکرد بهتری خواهد داشت و امتیاز بالاتری را به‌دست آورده است. باید اشاره کرد Galaxy S9 با تراشه اسنپداگون 845 کوالکام، موفق شده است 2378 امتیاز در بررسی تک هسته پردازشی به‌دست آورد؛ امتیاز این گوشی در بررسی تمامی هسته‌های پردازشی  به 8132 می‌رسد. برای مقایسه، باید اشاره کرد Galaxy S8 با تراشه اسنپدراگون 835 و اگزینوس 8895، موفق به کسب 1771 - 1954 (بررسی تک هسته پردازشی) و 5672 - 6429 (بررسی چندین هسته پردازشی) شده بود.

image

مدل فاش شده در آزمون گیک‌بنچ از پرچم‌داران جدید سامسونگ، شش گیگابایت رم دارد؛ انتظار داریم نسخه رویت شده، Galaxy S9 Plus باشد. پیش‌تر شایعاتی مبنی بر عرضه مدل Plus پرچم‌داران 2018 سامسونگ با شش گیگابایت رم منتشر شده بود؛ این در حالی است که مدل 5.8 اینچی به چهار گیگابایت رم اکتفاء خواهد کرد. پرچم‌دار جدید سامسونگ، همچنین آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید را اجرا می‌کند؛ این مدل با اندروید اوریو 8.0.0 فاش شده است.

طبق گمانه‌زنی‌ها، پرچم‌داران Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus به صورت رسمی در تاریخ 25 فوریه معرفی خواهند شد؛ سامسونگ تصمیم دارد تا کهکشانی‌های خود را در یک رویداد اختصاصی موسوم به Unpacked عرضه نماید. پیش‌بینی می‌شود جانشین Galaxy S8 با قیمت بیشتری در بازار عرضه شود؛ به‌طوری‌که در بازارهای اروپا، قیمت مدل پایه از 1100 دلار پیشی خواهد گرفت! در ایالات متحده نیز، سامسونگ پرچم‌داران جدید خود را با قیمت پایه 850 دلار عرضه خواهد کرد.

image

پیش‌فروش Galaxy S9 از تاریخ 1 مارس آغاز خواهد شد؛ به مدت دو هفته، خریداران می‌توانند از طرح‌های درنظر گرفته شده استفاده کنند. سپس در تاریخ 16 مارس، پرچم‌داران جدید سامسونگ به صورت رسمی در بازار عرضه خواهند شد. بد نیست اشاره کنیم از بین دو مدل جدید، Galaxy S9 Plus احتمالاً عملکرد بهتری در زمینه عکاسی خواهد داشت زیرا به دوربین دوگانه مجهز شده است؛ برخلاف مدل 6.2 اینچی، Galaxy S9 از یک دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. آنچه پرچم‌داران جدید سامسونگ را در زمینه عکاسی به محصولاتی قدرت‌مند مبدل خواهد ساخت؛ بهبود اعداد و ارقام نیست بلکه این شرکت، درنظر دارد تا از لنزهای F1.5 درون دوربین پرچم‌داران جدیدش استفاده کند که براساس شایعات، امکان تغییر اندازه دهانه لنزی تا F2.4 وجود دارد. ضمن اینکه هر دو مدل، می‌توانند ویدیوهای اسلوموشن 480fps با رزولوشن 1080p به ثبت برسانند؛ در نسل قبل، تنها امکان ثبت ویدیوی صحنه آهسته 240fps وجود داشت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

امین

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
دقیقا همینه ولی بعضی ها هنوز نمیفهمن

امین

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
اتفاقا هم اگزینوس سریع تره و هم کم تر گرم میشه تو تست ها و بنچمارک ها نمودار هاش موجوده برو سایت gsmarena ببین اینه قدرت سامسونگ که بعضی ها هنوز درکش نکردن.در بیشتر بنچمارک ها نوت8 اوله نه اچ تی سی....همون اسنپدراگون رو هم سامسونگ تولید میکنه اچ تی سی که خودش هیچی تولید نداره پسر خوب

امین

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
و کلام آخر اینکه باید تاسف خورد به افراد کم اطلاعی مثل تو که برند بزرگی مثل سامسونگ رو به سخره میگره و طرفداری برندی که یک نمایندگی تو ایران نداره و حسابش نمیکنه رو میکنین واقعا ننگ باد

yashar2080

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
و کلام آخر اینکه باید تاسف خورد به این که کمپانی در پیتی مثل سامهنگ ورزشکاری ایرانی رو به سخره میگره ولی باز مشتی خائن دارن طرفداریشو میکنند واقعا ننگ باد

yashar2080

۱۳۹۶/۱۱/۲۱
همیشه اسنپدراگن قویتر از اگزنیوس بوده و هست تو هیچ تست بنچمارکی محال ممکنه اگزنیوس سامسونگ بالاتر از اسنپدراگن سایر کمپانیها باشه.... به عنوان نمونه قویترین گوشیها از لحاظ بنچمارک در گوشیهای اندروید اول htc بود بعدوان پلاس... پردازنده های اگزنیوس همین حالا هم خریدار نداره و سامسونگ به شدت داره گوشیهای رده پایین چین رو مجاب به استفاده از گزنیوس میکنه ولی تا به امروز موفق نشده و همچنان کسی راغب به استفاده از گزنیوس نیست