خانهاخبار
آیفون‌های 2018 از مودم اینتل بهره می‌برند

آیفون‌های 2018 از مودم اینتل بهره می‌برند

شایعه شده است که اپل در سال جاری احتمالا همکاری خود را با کوالکام قطع می‌کند و انحصارا از مودم‌های اینتل بهره خواهد برد. کوالکام و اپل در حال حاضر با هم در جدل حقوقی هستند و اگر کوالکام سفارش اپل را از دست دهد، احتمالا با کاهش درآمد شدید مواجه می‌شود.
۱۳۹۶/۱۱/۱۸

مینگ چو، تحلیل گر ارشد KGI Securities، مدتهاست که تحلیل‌های متفاوتی از پیش بینی رفتار و برنامه‌های بعدی کمپانی اپل منتشر می‌کند. این تحلیل گر در تازه‌ترین یادداشت خود ادعا کرده است که اپل همه آیفون‌های 2018 خود را منحصرا به مودم‌های اینتل مجهز می‌کند. اپل اولین بار آیفون 7 خود را در سال 2016 میلادی به پردازنده بیس بند (باند اصلی رادیویی) اینتل مجهز کرده بود. از طرفی کوالکام تا به حال تأمین کننده اصلی بیس بندهای کمپانی اپل بوده و اینتل تنها بیس بندهای مخصوص آیفون‌های آمریکایی را تأمین می‌کرده است.

اپل سال گذشته هم به همکاری خود با اینتل ادامه داد و بیس بندهای درون آیفون 8 و آیفون 10 را از این کمپانی تأمین کرد؛ در حالی که آزمون‌های مختلف نشان دادند مدل‌های مجهز به اینتل نسبت به مدل‌های مجهز به بیس بند کوالکام از سطح کیفی کمتری برخوردار بودند.

کو همچنین معتقد است که علی‌رغم تصمیم اپل برای استفاده انحصاری از مودم‌های اینتل در آیفون‌های سال 2018، کمپانی کوالکام همچنان قادر خواهد بود به زنجیره تأمین اپل بازگردد. همچنین ممکن است چیپست‌های 5G اینتل تا زمان آغاز تولید آیفون‌های تازه اپل آماده نشوند و این غول تکنولوژی مجبور شود دوباره با کوالکام همکاری کند. علاوه بر این، اپل ممکن است دوباره مودم‌هایش را از کوالکام تأمین کند تا به نوعی دعوای حقوقی را که میان‌شان در جریان است، تخفیف دهد.

image

گزارش شده است که اپل آیفون‌های 2018 خود را به مودم LTE با سرعت بیشتر و پشتیبانی از MIMO 4 × 4 مجهز می‌کند. این تصمیم احتمالا با طراحی جدید در خطوط آنتن همراه می‌شود تا سرعت انتقال داده‌ها را بیش از پیش سرعت ببخشد. اگر خاطرتان باشد، قبلا شایعه شده بود که اپل همچنان قصد دارد حدودا 30% میزان مودم مورد نیازش را از کوالکام تهیه کند.

احتمال تبدیل شدن اینتل به تأمین کننده انحصاری مودم‌های آیفون‌های 2018 اپل اصلا خبر خوبی برای کوالکام نخواهد بود. این کمپانی در حال حاضر با اپل بر سر یک دعوای حقوقی درگیر است و اپل هم سایر همکارانش را در این زنجیره مجاب کرده است تا از پرداخت حق رویالتی به کوالکام خودداری کنند. از آنجا که اپل یکی از بزرگ‌ترین مشتریان کوالکام به شمار می‌رود، تصمیمش برای قطع یا کاهش سفارس مودم می‌تواند میزان درآمد کوالکام را به شدت کاهش دهد. همان‌طور که می‌دانید، سامسونگ هم یکی از بزرگ‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند جهان است و اصلی‌ترین رقیب اپل به شمار می‌رود که مودم‌های بیس بند نسخه‌های بین المللی گوشی‌های سری اس را هم خودش طراحی می‌کند. اگر کوالکام سفارش چنین کمپانی‌های بزرگی را از دست دهد، احتمالا باید استراتژی‌های اصلی سازمانی خود را هم دستخوش تغییر کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

samuel1987

۱۳۹۶/۱۱/۱۸
Tegra

samuel1987

۱۳۹۶/۱۱/۱۸
اینتل در دنیای کامپیوتر که تقریبی میشه گفت رتبه اول رو داره و فکر میکنم در دنیای تلفن همراه هم میتوانه طوفانی بزرگ از عملکرد درخشان و قدرتمند و سریع بهینه ارائه کنه، امیدوارم به زودی پردازنده های مرکزی CPU رده بالای اینتل را مجدد در تلفن همراه به شکل پیشرفته تر ببینم، البته جا داره از نام بزرگ Tgra شرکت انودیا یادی کنم که خیلی خوب بود و میتوانه مجدد به شکل پیشرفته تر پا به دنیای موبایل بزاره، اپل کار درستی کرده از مودم 5G اینتل قراره استفاده کنه