خانهاخبار
نسخه ارزان‌قیمت آیفون 10 با نمایشگر LCD و دوربین تکی در راه است

نسخه ارزان‌قیمت آیفون 10 با نمایشگر LCD و دوربین تکی در راه است

به‌نظر می‌رسد شرکت اپل برای تصاحب سهم بیشتر در بازار چین، به دنبال عرضه نسخه‌ی ارزان‎قیمت‌تر آیفون 10 است که از نمایشگر LCD استفاده می‌کند.
۱۳۹۶/۱۱/۱۷

در سال 2017، اپل سه گوشی آیفون معرفی کرد و آیفون 10 به دلیل طراحی متفاوت، بیشتر از همه مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته بود. با این‌حال، خرید iPhone X برای تمامی کاربران، ممکن نیست زیرا این گوشی 1000 دلار قیمت دارد؛ اپل برای نسخه پایه پرچم‌دار بدون حاشیه خود با 64 گیگابایت حافظه، برچسب قیمتی 999 دلار را درنظر گرفته است. مدل 256 گیگابایتی آیفون 10 نیز با قیمتی بیشتر از 1100 دلار به فروش می‌رسد.

با این‌حال، کوپرتینویی‌ها این مشکل را با عرضه یک مدل ارزان‌قیمت‌تر از آیفون 10 برطرف خواهند کرد؛ گفته می‌شود قیمت نسخه جدید آیفون 10، تنها 4400 یوآن (یا 699 دلار) است و این مدل به منظور تغییر جایگاه اپل در بازار چین عرضه خواهد شد. آیفون 2018 اپل، نمایشگر 6.1 اینچی از نوع LCD خواهد داشت؛ لازم به‌ذکر است که آیفون 10 به صفحه‌نمایش 5.8 اینچی اولد مجهز شده بود. گمان می‌رود حاشیه‌ی پایین نمایشگر از آیفون 700 دلاری اپل، حذف و بریدگی در بالای نمایشگر به منظور جای‌گیری دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب اعمال شود. مینگ‌چی کو در گزارش‌های پیشین خود، اعلام کرده بود تمامی آیفون‌های 2018 اپل با طراحی مشابه با آیفون 10 عرضه خواهند شد.

image

در گزارش تازه منتشر شده، اشاره می‌شود آیفون جدید اپل به یک دوربین مجهز خواهد بود و از فناوری «Touch-Fit» به جای Force Touch بهره می‌گیرد؛ ویژگی‌های این قابلیت هنوز مشخص نشده است. 

در رابطه با آیفون 6.1 اینچی اپل در سال 2018، مدتی پیش، تحلیل‌گر موسسه KGI Securities اعلام کرده بود این مدل فاقد دکمه‌ی فیزیکی Home است و به دوربین TrueDepth برای تشخیص چهره سه‌بعدی مجهز خواهد شد. به همین جهت، انتظار داریم آیفون جدید اپل از سیستم تشخیص چهره Face ID مانند آیفون 10 بهره‌مند شود و ویژگی نظیر «انیموجی» ارائه دهد که اموجی‌ها را زنده می‌کند!

نمایشگر مورد استفاده در آیفون 700 دلاری اپل، احتمالاً توسط JDI تولید خواهد شد؛ گمان می‌رود سهم ژاپن دیسپلی از تأمین پنل‌های LCD برای آیفون میان‌رده اپل، نزدیک به 70 درصد باشد. ضمن اینکه شایعاتی مبنی بر عرضه این گوشی با باتری تک‌سلولی و مستطیل‌شکل با ظرفیت 2850 تا 2950 میلی‌آمپر ساعت وجود دارد.

شایعات موجود مبنی بر عرضه آیفون LCD جدید توسط اپل، به معنای عدم عرضه مدل‌های جدید با نمایشگر اولد نیست؛ انتظار می‌رود یک نسخه گران‌قیمت‌تر از آیفون 10 با پنل OLED در سال جاری میلادی عرضه شود. این مدل، احتمالاً نمایشگر 6.5 اینچی خواهد داشت و به عنوان نسخه Plus جانشین آیفون 10 به فروش خواهد رسید. ضمن اینکه مدل جدید آیفون 5.8 اینچی 2017 اپل با پنل اولد در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)