خانهاخبار
مشخصات‌ گوشی Nokia 7 Plus فاش شد؛ دوربین دوگانه و پردازنده اسنپدراگون 660

مشخصات‌ گوشی Nokia 7 Plus فاش شد؛ دوربین دوگانه و پردازنده اسنپدراگون 660

شرکت HMD در حال توسعه‌ی گوشی جدید خود با نام Nokia 7 Plus است و اطلاعات تازه منتشر شده، به مشخصات احتمالی این مدل اشاره دارد.
۱۳۹۶/۱۱/۱۶

انتظار داریم شرکت فنلاندی HMD، کاربران را با رونمایی از محصولات جدید در نمایشگاه MWC 2018 شگفت‌زده نماید؛ به همراه پرچم‌دار جدید این شرکت، گمان می‌رود یک مدل میان‌رده نیز معرفی شود که نسخه ارتقا یافته Nokia 7 خواهد بود.

از آنجایی‌که نوکیا 7 تنها برای عرضه در بازار چین معرفی شده بود، گمان می‌رود مدل جدید این گوشی پس از معرفی رسمی وارد بازار شود. براساس شایعات، نسخه ارتقا یافته نوکیا 7 با نام تجاری Nokia 7 Plus عرضه خواهد شد و اطلاعات تازه به‌دست آمده، مشخصات‌فنی آن‌را فاش می‌کند.

image

آن‌طور که پیداست، گوشی جدید HMD به دوربین دوگانه مجهر خواهد شد؛ ظاهراً مدل «پلاس» نوکیا 7 از ترکیب دو سنسور 12 و 13 مگاپیکسلی ساخت زایس استفاده می‌کند؛ وب‌سایت Nokia Power User مدعی است دوربین اصلی، زوم اپتیکال 2 برابری ارائه می‌دهد. ضمن اینکه امکان عکاسی Bothie (استفاده هم‌زمان از دوربین اصلی و سلفی) در نسخه Plus نوکیا 7 میسر است.

گوشی جدید نوکیا با چهار گیگابایت رم عرضه خواهد شد؛ ضمن اینکه این مدل به 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است و می‌توانید با استفاده از کارت حافظه میکرو SD، فضای ذخیره‌سازی را افزایش دهید. شرکت HMD برای نوکیا 7 پلاس از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با لنز زایس و فناوری تتراسل استفاده کرده است.

image

گوشی جدید فنلاندی‌ها به نمایشگر 6 اینچی کشیده با نسبت ابعاد 2 به 1 مجهز شده است؛ رزولوشن صفحه‌نمایش مشخص نیست اما احتمالاً FHD+ خواهد بود. شرکت HMD هنوز گوشی را با نمایشگر کشیده معرفی نکرده است و حتی مدل 2018 نوکیا 6 که در اوایل امسال رونمایی شده بود، به نمایشگر با نسبت ابعاد استاندارد 16 به 9 مجهز شده بود. روی صفحه‌نمایش نوکیا 7 پلاس از پوشش گوریلا گلس استفاده شده است تا نمایشگر نسبت به خط و خش احتمالی مقاوم باشد.

اندروید اوریو 8.0 و پورت یواس‌بی تایپ سی، از دیر مشخصاتی است که نسخه «پلاس» نوکیا 7 ارائه خواهد داد؛ این مدل از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند اما ظرفیت باتری اعلام نشده است. براساس اطلاعات به‌دست آمده، گوشی جدید HMD به پردازنده اسنپدراگون 660 کوالکام مجهز شده است و از واحد پردازش گرافیکی آدرنو 512 استفاده می‌کند.

image

در ادامه، می‌توانید مشخصات‌فنی نوکیا 7 پلاس و نوکیا 7 را با یک‌دیگر مقایسه کنید:

نوکیا 7

نوکیا 7 پلاس

مشخصات  / مدل

5.2 اینچی FHD با نسبت ابعاد 16 به 9

6 اینچی FHD+ با نسبت ابعاد 18 به 9

نمایشگر

اسنپدراگون 630 کوالکام

اسنپدراگون 660 کوالکام

پردازنده

چهار گیگابایت / شش گیگابایت

چهار گیگابایت

حافظه رم

64 گیگابایت

64 گیگابایت

حافظه داخلی

دارد

دارد

پشتیبانی از حافظه میکرو SD

16 مگاپیکسلی

13 و 12 مگاپیکسلی

دوربین اصلی

5 مگاپیکسلی

16 مگاپیکسلی

دوربین سلفی

دارد

دارد

قابلیت عکاسی Bothie

3000 میلی‌آمپر ساعت

اعلام نشده است

باتری

دارد

دارد

پشتیبانی از شارژ سریع

حدود 360 یورو

اعلام نشده است

قیمت

همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، مدل جدید نوکیا 7 به همراه گوشی پرچم‌دار Nokia 8 Sirroco معرفی خواهد شد؛ مدل مذکور به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز شده است و از دوربین دوگانه استفاده می‌کند. همچنین نسخه جهانی نوکیا 3310 با پشتیبانی از 4G در ماه آینده، ارائه می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)