خانهاخبار
رکوردشکنی درآمد سامسونگ در سال 2017

رکوردشکنی درآمد سامسونگ در سال 2017

گزارش عملکرد مالی سه ماهه پایانی سال 2017 سامسونگ اخیرا منتشر شده و این گزارش نشان می‌دهد که شرکت کره‌ای سال گذشته به لطف عملکرد و فروش خوب پردازنده‌ها و چیپ‌ست‌هایش موفق شده رکورد درآمد خود که متعلق به سال 2013 بوده را شکسته است.
۱۳۹۶/۱۱/۱۴
image

دوباره به موعد انتشار گزارش مالی عملکرد مالی سه ‌‍ماههی شرکتهای تکنولوژی رسیدهایم و همیشه در این مدت توجه رسانهها به گزارش مالی شرکتهای مشهوری مانند سامسونگ و اپل جلب میشود. این گزارشها همیشه نکات جالب توجهی از بازخورد بازار به محصولات این شرکتها دارد. در همین راستا سامسونگ گزارش مالی عملکرد سه ماههی آخر سال 2017 و جمعبندی درآمد و سود کل سال گذشتهاش را منتشر کرده است.

بر اساس گزارش سامسونگ این شرکت کرهای در سه ماه پایانی سال 2017 درآمدی بالغ بر 61.54 میلیارد دلار داشته و اگر از منظر سود عملیاتی به آن نگاه کنیم، به مبلغ 14.13 میلیارد دلار میرسیم که نسبت به دورهی مشابه سال گذشته رشدی 73 درصدی نشان میدهد.

اما مهمترین نکتهی گزارش اخیر سامسونگ، رکوردشکنی این شرکت از نظر درآمد و سود در سال 2017 است. کرهایها امسال درآمدی 223.45 میلیارد دلاری داشتهاند که سود عملیاتی آن بالغ بر 50 میلیارد دلار بوده است. بدین ترتیب سامسونگ موفق شده رکوردش در کسب سود که پیش از این متعلق به سال 2013 و سود 34.3 میلیارد دلاری بود را بشکند. سامسونگ گفته این موفقیت را مدیون عملکرد خوب بخش نیمههادیها، پردازندهها و چیپستهایش است و پیشبینی میشود این عملکرد خوب در سال 2018 نیز ادامه پیدا کند. یکی از دلایل موفقیت این بخش، افزایش محبوبیت هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در دنیاست و سامسونگ نیز گفته در سال جدید در این حوزهها تمرکز بیشتری هم خواهد داشت.

اما بخش موبایل آن بخش از شرکت عریض و طویل سامسونگ است که دستاوردهایش شاید در نظر کاربران بیشتر به چشم بیاید. درآمد سامسونگ در سه ماه پایانی 2017 از بخش موبایل 2.23 میلیارد دلار بوده که بر خلاف آنچه انتظار میرفت نسبت به بازهی مشابه سال گذشته (2.32 میلیارد دلار) اندکی کاهش داشته. اما سامسونگ با توجه به برنامهریزیهایش برای معرفی دو پرچمدارش، گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس در ماه مارس، انتظار دارد سال 2018 را با درآمد خوبی در بخش موبایل آغاز کند. با این حال تحلیلگران معتقدند امسال با توجه به قدرتمندتر شدن رقبای چینی، احتمالا رشد فروش گوشیهای هوشمند سامسونگ از 1 تا 2 درصد فراتر نمیرود.

درآمد بخش صفحهنمایشهای سامسونگ نیز نسبت به بازهی مشابه سال گذشته رشد اندکی را تجربه کرده است: 1.3 در برابر 1.2 میلیارد دلار. با این حال تحلیلگران احتمال میدهند درآمد سامسونگ از این بخش در سال آینده رشد بیشتری داشته باشد، زیرا گفته میشود اپل که یکی از مشتریان عمدهی نمایشگرهای سامسونگ است قصد دارد مدلهای بیشتری از آیفون را به صفحهنمایش OLED مجهز کند.

سامسونگ عنوان کرده که سود هر سهام این شرکت برای سهامداران در سال 2017 حدود 20 دلار است و همچنین اعلام کرده با توجه به درخواستهای زیادی که از آنها شده قرار است یک تجزیهی سهام یک به 50 انجام دهد تا تعداد سهمهای عادی شرکت افزایش یافته و در عوض قیمت هر سهم کاهش پیدا کند. بدینترتیب طیف بیشتری از مردم و سرمایهگذاران میتوانند سهامدار این شرکت شوند. بازار سهام هم نسبت به این تصمیم سامسونگ روی خوش نشان داده و ارزش سهام کلی این شرکت در کره در روزهای اخیر 8 درصد افزایش را تجربه کرده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

امین

۱۳۹۶/۱۱/۱۶
خوبه خودت میگی سود مهمه چیزی که برند اچ تی سی سال هاست به دنبال اینه که 1000 دلار سود کنه در یک سال ولی بازم هر سال ضرر داد تا اینکه گوگل اون رو خرید
سود خالص سه ماهه پایانی 2.23 میلیارد دلار میدونی یعنی چی؟ یعنی چیز ی که اچ تی سی در 5 سال گذشته هم به این عدد نزدیک نشده و کل شرکت رو به 1 میلیارد دلار فروخت.تفاوت بسیار است دوست عزیز بسیار زیاد.........

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۱۶
کی گفته کاهش در آمد داشته اینجا رو بخون: سامسونگ گفته این موفقیت را مدیون عملکرد خوب بخش نیمه‌هادی‌ها، پردازنده‌ها و چیپ‌ست‌هایش است.
چیپست و صفحه نمایش و... اینا هم بخشی از قطعات موبایله. اون 2.23 میلیارد دلار مربوط به سه ماه پایانی 2017 هست نه کل سال.چون در کل سال رکورد زد.تو سه ماه 2.3 میلیارد دلار سود یعنی بیش از دو برابر قیمت کل برند هنگ تی سی که گوگل خرید حالا خودت حساب کن که تفاوت چقدر زیاده بقیه ش رو توضیح نمیدم :)))))))))))))))

cadillac

۱۳۹۶/۱۱/۱۶
محمد @
چیزی که مهمه کاهش درآمد و سود خالص در بخش موبایله !
.
یخچال و لباسشویی پیش کش شماها .....

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۱۵
یکی این حرفو بزنه که شرکت محبوبش حداقل سود ده باشه نه هنگ تی سی که تراز مالیش همیشه منفیه.سامسونگ که همیشه سود ده بوده و اون نیم درصد کاهش در یک بخش با سود فراوان بخش های دیگه براحتی جبران میشه.فعلا که سامسونگ بیش از 20 درصد بازار موبایل رو در اختیار داره و بعدش اپله و بعد هم هواوی .بقیه در در قسمت other قرار میگیرن که هنگ تی سی در بین اونا هم نهایت 1 درصد رو داشته باشه

محمد

۱۳۹۶/۱۱/۱۴
مشخص بود سامسونگ رکورد خودش رو خواهد زد بالاخر محبوب ترین و پرفروش ترین برند موبایل در دنیاست