خانهاخبار
از جانشین مک‌بوک ایر چه انتظاراتی داریم؟

از جانشین مک‌بوک ایر چه انتظاراتی داریم؟

مک‌بوک ایر در زمان عرضه‌ی خود انقلابی در عرصه‌ی لپ‌تاپ‌ها محسوب می‌شد، اما اپل طی دو سال گذشته سعی کرده کاربران را به سمت مک‌بوک و مک‌بوک پروها سوق دهد. با این حال به نظر می‌رسد بالاخره امسال زمان معرفی جانشینی مناسب برای مک‌بوک ایر فرا رسیده است.
۱۳۹۶/۱۱/۱۱
image

حتما شما هم به اندازهی کافی در بررسیهای مربوط به مکبوک 12 اینچی انتقادات مربوط به این مدل را دیدهاید. با این حال اگر نگاهی به اطرافتان بندازید باز هم میبییند که افراد زیادی مکبوک را به لپتاپهای ویندوزی ترجیح میدهند. اخیرا خبرهایی منتشر شده که مکبوک پروهای اپل امسال ارتقای قابلتوجهی دریافت نمیکنند. از طرفی اکنون شایعاتی به گوش میرسد که اپل قصد دارد یک مکبوک 13 اینچی پایینرده در سال 2018 روانهی بازار کند.

 به احتمال زیاد لپتاپ جدید اپل ادامهدهندهی سری مکبوکهای فعلی این شرکت است، با این تفاوت که گفته میشود اپل قصد دارد در کنار پردازندهی اصلی دستگاه که محصول اینتل است، از چیپستهای کمکی که خودش طراحی کرده هم استفاده کند. شاید این تغییر بزرگی نباشد، اما معنایش آن است که مکبوک جدید برای اپل چیزی بیشتر از یک بهروزرسانی ساده است. با توجه به این موضوع به این فکر کردیم که دوست داریم مکبوک پایینردهی جدید اپل چه ویژگیهایی داشته باشد؟ بیایید به لیستی از قابلیتهایی که میتوانیم از این لپتاپ انتظار داشته باشیم نگاهی بیندازیم.

قیمتی در حد و اندازههای پایینرده

image

شایعات اخیر میگویند که لپتاپ جدید اپل قرار است جای مکبوک 1000 دلاری یعنی مکبوک ایر را بگیرد که اکنون تولیدش متوقف شده است و ما نیز امیدواریم همینطور باشد. در حال حاضر قیمت ارزانترین مکبوک از 1300 دلار آغاز میشود و این قیمت لپتاپی است که به پردازندهی نه چندان قدرتمند Intel Core M مجهز است. درست است که اپل قصد داشت با معرفی مکبوک 12 اینچی آن را جایگزین مکبوک ایر کند، اما قیمت بالای آن و سختافزار نه چندان قدرتمندش باعث شد طیف متوسط جامعه اقبال چندانی به آن نشان ندهد.

پایین آوردن قیمت با سختافزار فعلی میتواند مکبوک جدید را بین کاربران محبوب کند. سال گذشته لپتاپهای باکیفیتِ نهچندان گرانقیمتی روانهی بازار شدند که توانستند نبض بازار را هم در دست بگیرند. علاوه بر این چنین کاری باعث میشود ارزش خرید مکبوک نسبت به مکبوک پروی 13 اینچی (که اکنون هم قیمت هستند) بالا برود.

درگاههای بیشتر

image

اگر از افراد مختلف بپرسید که دوست دارید مکبوک آینده چه ویژگیهایی داشته باشد، هر کدام لیست مختلفی به شما ارائه میکنند. اما تقریبا نقطهی اشتراک تمام این لیستها یک چیز است: درگاههای بیشتر. آخرین نسخهی مکبوک ایر به دو درگاه USB-A، یک درگاه شارژر MagSafe، یک درگاه Thunderbolt 2، یک کارتخوان SDXC و یک جک هدفون مجهز بود. حالا تعداد این درگاهها را بدون توجه به اینکه نوع درگاهها قدیمی شدهاند، با تعداد درگاه مکبوکهای گرانقیمت فعلی مقایسه کنید. گرچه احتمالا تمام این درگاهها در مکبوک جدید با USB-C جایگزین میشوند، اما خوشحالکننده است که به جای یک یا دو درگاه حداقل چهار درگاه روی لپتاپ جدید اپل ببینیم.

البته امیدمان در این بخش زیاد نیست، چون اپل روی عقیدهاش برای به حداقل رساندن تعداد درگاهها اصرار دارد، اما همچنان میتوان امید داشت. احتمالا مکبوک جدید که قرار است جایگزین مکبوک ایر شود یک یا دو درگاه USB-C و شاید یک جک هدفون داشته باشد.

نمایشگر جدید

image

مدلهای پایینردهی مکبوک ایر هیچوقت به نمایشگر رتینا مجهز نشدند و ما امیدواریم که مکبوک جدید بتواند با یک نمایشگر رتینا این ضعف مکبوک ایر را به خوبی جبران کند. نمایشگر رتینا یکی از بهترین ویژگیهای مکبوکهاست و عرضهی چنین قابلیتی برای پایینردهترین لپتاپ اپل میتواند برگ برندهای برای آن در مقابل لپتاپهای ارزانقیمتتر باشد.

علاوه بر این احتمال اینکه مکبوک جدید در دو نسخه با نمایشگر براق و مات تولید شود نیز جذاب است. صفحه نمایش مات هم برای ویرایش عکس و فیلم مناسبتر است و هم اگر قرار باشد مکبوک جدید نقش مکبوک ایر را ایفا کند، احتمالا کاربرانش آن را با خود همه جا میبرند. یک نمایشگر مات آن بازتاب کورکنندهی نمایشگرهای براق زیر نور چراغهای کافه را ندارد.

طراحی باریک، بیخیال تاچ بار!

image

وقتی صحبت از تصمیمگیریهای اپل میشود همه میدانیم که این شرکت چقدر یکدنده و لجباز است. اپل خیلی به تاچ بار OLED خودش افتخار میکند که اولین بار در مکبوک پروهای سال 2016 از آن رونمایی کرد. اولین بار که با تاچ بار روبهرو شدیم سعی کردیم به آن خوشبین باشیم: هرچه که بود حداقل شیک و باحال به نظر میرسید. اما پس از مدتی مشخص شد که در کاربردهای روزمره به شدت بی‌‌استفاده است و فقط هزینهای غیرضروری به لپتاپی که به خودی خود گران بود اضافه کرده است. به همین دلیل امیدواریم که اپل سعی نکند که تاچ بار را در مکبوک ارزانقیمت جدیدش تعبیه کند، اما همانطور که گفتیم، اپل دست از سر محبوبهایش بر نمیدارد.

از تاچ بار که بگذریم، مکبوک 12 اینچی طراحی سبک و باریکِ دلنشینی دارد. ما هنوز مطمئن نیستیم که اپل میخواهد قیمت مکبوک 12 اینچی را پایین بیاورد یا یک مدل 13 اینچی جدید معرفی کند، اما به هر حال امیدواریم که طراحی مکبوک فعلی را حفظ کند.

شما از مکبوک پایینردهی آیندهی اپل چه انتظاری دارید؟ چه محصولی میتواند جایگزینی مناسب برای مکبوک ایر باشد؟

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

حسن

۱۳۹۶/۱۱/۱۴
ما نیاز نداریم با مک بوک دیده بشیم چون وقتی کارهای روزمره و پروژه هامون با کیفیت، دقت و البته بی دردسر و با آرامش انجام میشه خودمون رو ثابت می کنیم!!
بعضی از شماها تا مک بوک دست ما می بنید دست و پای تون رو گم می کنید وگر نه ما اصرار نداریم جلب توجه کنیم اشکال از بیننده هست بنظرم

Pl

۱۳۹۶/۱۱/۱۱
1300 دلار برای ارزون ترین مک بوک؟???با 1300 دلار میشه یه لپ‌تاپ ویندوزی گیمینگ خرید. واقعا نمیتونم تصور کنم کیا میرن مک بوک میخرن. واسه ی دیده شدن هم اگه باشه تو این یکی دو ساله که دیگه لوگوی اپل تو لپ‌تاپ هاش نورانی نیستش صاحبش زیاد هم دیده نمیشه خخخخ