خانهاخبار
پرچم‌دار نوکیا 9 با دوربین دوگانه و حاشیه باریک فاش شد

پرچم‌دار نوکیا 9 با دوربین دوگانه و حاشیه باریک فاش شد

به‌تازگی تصویر جدیدی از گوشی پرچم‌دار نوکیا 9 منتشر شده است که این مدل را با دوربین دوگانه به نمایش می‌گذارد؛ گوشی جدید HMD، حاشیه‌های باریکی در اطراف نمایشگر خود دارد.
۱۳۹۶/۱۱/۶

به‌تازگی، تصویر رندری منتشر شده است که گوشی معرفی نشده نوکیا 9 را در یک کیس محافظ از جنس سیلیکون به نمایش می‎گذارد. آنچه در این تصویر به نمایش گذاشته می‎شود، با گمانه‌زنی‌های پیشین پیرامون پرچم‌دار جدید HMD Global که در اواخر سال گذشته منتشر شده بود؛ هم‎خوانی دارد. هرچند در برخی موارد، تصاویر جدید با گمانه‌زنی‌های گذشته هم‎خوانی ندارد.

در پنل پشتی، دوربین دوگانه جای گرفته است که چینش عمودی دارند؛ در نوکیا 8 نیز، چینش دوربین دوگانه در پنل پشتی به صورت عمودی بود. از آنجایی‌که پرچم‎دار جدید فنلاندی‌ها، حاشیه‌های باریکی دارد؛ سنسور اثرانگشت از پنل جلوی گوشی حذف و به قاب پشتی انتقال یافته است. این حسگر در زیر دوربین اصلی قرار می‎گیرد. تصویر به‏‌دست آمده، رنگ «مسی» پرچم‏دار نوکیا 9 را به نمایش می‌گذارد؛ شرکت HMD Global، گوشی‌های دیگری را با این رنگ‌ عرضه کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به نوکیا 8 و نوکیا 6 اشاره نمود.

image

برخلاف اینکه نوکیا 8 فاقد طراحی بدون لبه است، نوکیا 9 از تِرِندهای رایج در بازار موبایل پشتیبانی می‎کند؛ حتی در گوشه‌های صفحه‎نمایش، انحنای خفیفی نظیر پرچم‌دار Pixel 2 XL گوگل وجود دارد.

در اوایل ماه نوامبر سال گذشته، پرچم‏دار جدید HMD در تعدادی تصویر رندر شده در فروشگاه آمازون انگلستان به نمایش گذاشته شد؛ یک سازنده کیس، محصولات جدیدی را برای گوشی معرفی نشده «نوکیا 9» ارائه داده بود. با این‌حال، تصاویر ارائه شده به عرضه نوکیا 9 با فلاش LED دوگانه اشاره نداشت. در مجموع، تصویر به‌دست آمده را می‌توان با اطلاعات پیش‌تر فاش شده از جانشین نوکیا 8 هم‌جهت توصیف نمود؛ هرچند، ممکن است این تصویر صحت نداشته و سازنده کیس براساس شایعات، چنین رندری را طراحی کرده باشد.

نوکیا 9 احتمالاً به دومین گوشی شرکت HMD Global تبدیل خواهد شد که از پردازنده اسنپدراگون 835 کوالکام استفاده می‎کند؛ براساس نتایج به‎دست آمده در بنچمارک‌های مختلف، این مدل به شش گیگابایت رم مجهز خواهد شد. با وجود اینکه حاشیه‎های اضافی از اطراف نمایشگر حذف شده، HMD Global پرچم‌دار جدیدش را با نمایشگر استاندارد 16:9  عرضه خواهد کرد که رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل دارد.

image

حتی گفته می‌شود پرچم‏دار 2018 سازنده‌ی فنلاندی به دوربین سلفی دوگانه 5 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود؛ در پنل پشتی نیز از ترکیب دو نسور 12 و 13 مگاپیکسلی استفاده می‌شود. پرچم‌دار جدید HMD، احتمالاً فاقد جک هدفون 3.5 میلی‎متری خواهد بود و از پورت USB Type-C برای اتصال شارژ یا هدفون به این گوشی، باید استفاده کرد.

شرکت HMD برای سال جدید میلادی، فعلاً تنها یک گوشی معرفی کرده است؛ مدل 2018 گوشی نوکیا 6 مدتی پیش به صورت رسمی توسط این سازنده فنلاندی ارائه شد که پردازنده قدرت‌مندتری نسبت به نسل قبل دارد. شرکت مذکور که برند «نوکیا» را در اختیار دارد، اعلام کرده است با گوشی‌های جدید نوکیا در نمایشگاه MWC 2018 حاضر خواهد شد و احتمال می‌دهیم پرچم‌دار نوکیا 9 به صورت رسمی در ماه فوریه معرفی شود. همچنین مدل‌های دیگر نظیر نسخه جهانی نسل دوم نوکیا 6 و گوشی ارزان‌قیمت نوکیا 1 که از سیستم‌عامل Android Go استفاده می‌کند، محصولات احتمالی است که در ماه آینده میلادی رونمایی خواهند شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)