خانهاخبار
احتمال کاهش درآمد سامسونگ در پی کاهش فروش آیفون 10

احتمال کاهش درآمد سامسونگ در پی کاهش فروش آیفون 10

به دنبال گزارش کاهش درآمد اپل از فروش آیفون 10، شایعه‌های متعددی مبنی بر لغو ساخت آن و کاهش درآمد سامسونگ دیسپلی هم منتشر شده است. ظاهرا سامسونگ ساخت کارخانه A3 خود را در ویتنام متوقف کرده است و تحلیل گران معتقدند که این تصمیم احتمالا دلایل مختلفی دارد.
۱۳۹۶/۱۱/۶

مدتی است که شاهد انتشار خبرها و گزارش‌های گوناگون توسط تحلیل گران و تأمین کنندگان متعدد مبنی بر کاهش فروش آیفون 10 اپل هستیم. آخرین گزارش مبتنی بر کاهش فروش این پرچم‌دار تازه در راستای خبر دیگری مربوط به کاهش چشم‌گیر تولید پنل‌های OLED کمپانی سامسونگ و تصمیم این سازنده برای ایجاد یک کارخانه تولید صفحه نمایش تازه، منتشر شد.

همان‌طور که می‌دانید، سامسونگ در حال حاضر تنها تولیدکننده پنل‌های 5.8 اینچی انعطاف پذیر OLED برای آیفون 10 است و هر واحد آن را با هزینه 70 دلار به این غول تکنولوژی می‌فروشد. این سازنده همچنین انتظار دارد که تنها تأمین کننده پنل‌های آیفون‌های آینده اپل باقی بماند. از طرفی گزارش شده که میزان تولید کارخانه A3 این سازنده که مسئولیت ساخت پنل‌های نمایش را بر عهده دارد، در ژانویه امسال حدودا 10% کاهش یافته است. این کارخانه سال‌ها بود که با تمام ظرفیتش به تولید پنل نمایش می‌پرداخت و این موضوع باعث شده است تحلیل گران صنعت موبایل، 10% کاهش میزان تولیدی آن را به کاهش سفارش اپل به سامسونگ نسبت دهند. جالب است بدانید 80% از حجم تولید A3 به پنل‌های OLED مربوط به آیفون 10 تعلق دارد.

image

حالا همه منتظر انتشار گزارش‌های تولید مربوط به ماه‌های فوریه و مارس هستند تا ببینند روند تولید اولین گوشی OLED اپل به چه صورت دنبال خواهد شد. از طرف دیگر، سامسونگ ساخت یک کارخانه تولیدی پنل OLED را که در کشور ویتنام آغاز کرده بود، برای مدتی متوقف کرده است چراکه استراتژی اپل برای تعبیه این پنل مدرن در مدل‌های بعدی‌اش هنوز به درستی مشخص نیست. کاهش سفارش‌های اپل برای پنل OLED به سامسونگ، درآمد این غول تکنولوژی کره‌ای را هم به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. این کمپانی چندی پیش با در نظر گرفتن تولید OLED در سال 2018 پیش بینی کرده بود که 14 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت اما شرایط پیش آمده باعت کاهش این رقم می‌شود.

نکته جالب توجه اینجاست که اپل قصد دارد پنل‌های OLED خود را از تأمین کنندگان مختلف تهیه کند و خودش را به سامسونگ دیسپلی محدود نکند. حتی شایعه شده که اپل احتمالا پنل LCD 6.1 اینچی و کمی منعطف را برای تعبیه در آیفون 9 که از پرچم‌دار 2018 آن ارزان‌تر است، از Japan Display Inc تهیه می‌کند. استفاده از این پنل از پنل‌های OLED سامسونگ برای اپل ارزان‌تر خواهد بود به همین خاطر، این سازنده می‌تواند آیفون 9 را به راحتی به دوربین TruDepth مجهز کند و حاشیه بالای صفحه‌اش را هم مانند بریدگی بالای آیفون 10 در نظر بگیرد.

علاوه بر این‌ها همچنین شایعه شده است که اپل می‌خواهد پنل‌های 6.46 اینچی OLED موردنظرش را برای آیفون 10 اس از ال جی تهیه کند. اپل قصد دارد این نسخه را تحت عنوان 10 اس یا پلاس و احتمالا در پاییز 2018 رسما معرفی کند. بدین ترتیب کارخانه A3 سامسونگ دیسپلی احتمالا تنها سفارش‌های مربوط به نسل بعدی آیفون 10 را دریافت خواهد کرد و این موضوع به خوبی می‌تواند موضوع توقف ساخت کارخانه سامسونگ را در ویتنام توجیه کند. از طرفی هنوز علت اصلی کاهش سفارش‌های جاری مشخص نیست و به همین خاطر تقریبا همه تحلیل گران منتظر انتشار پیش بینی درآمد اپل در سه ماهه اول سال 2018 هستند. این غول تکنولوژی قرار است هفته اول فوریه ( در 10 روز آینده) گزارش مالی سه ماهه چهارم سال 2017 را منتشر و پیش بینی درآمده فصل جاری را هم اعلام کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)