خانهاخبار
ژاپن دیسپلی، تولید کننده صفحه‌نمایش 6.1 اینچی آیفون 2018 اپل

ژاپن دیسپلی، تولید کننده صفحه‌نمایش 6.1 اینچی آیفون 2018 اپل

گزارش تازه منتشر شده، به این موضوع اشاره دارد که شرکت اپل به دنبال عرضه گوشی آیفون در سال جدید میلادی است. ادامه مطلب را در جی‌اس‌ام، از دست ندهید.
۱۳۹۶/۱۱/۵

به نقل از منابع مختلف، خبرگزاری China Times اعلام کرده است که اپل به سامسونگ برای تأمین‌ پنل‌های اولد آیفون‌های 2018 خود متکی خواهد بود؛ مشابه با آنچه که در سال گذشته انجام شد. در حال‌حاضر، اپل با سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی برای تأمین‌ پنل‌های اولد لازم همکاری می‎کند؛ سامسونگ دیسپلی تأمین‌کننده پنل اولد برای آیفون 1000 دلاری این شرکت یعنی آیفون 10 (iPhone X) است و ال‏‌جی دیسپلی نیز نمایشگرهای اولد اپل واچ را تولید می‎کند.

در اوایل ماه جاری میلادی، اعلام شده بود که ال‌جی، شارپ و JD به دنبال فرصتی هستند تا برای تأمین پنل اولد برای آیفون‌های جدید اپل، با این شرکت همکاری کنند. هرچند، هنوز هیچ‌یک موفق نشده‌اند تا بازدهی تولید خود را به بالاترین مقدار ممکن برسانند. در میان این شرکت‌ها، ال‌جی به دلیل ظرفیت تولید و همکاری با اپل، ممکن است دومین سازنده‌ای باشد که تأمین پنل اولد برای آیفون 10 را برعهده می‎گیرد؛ البته این شرکت تا سال آینده میلادی، همچنان باید روی گسترش ظرفیت تولید پنل اولد در کارخانجات خود کار نماید.

image

شارپ که در واقع صاحب اصلی آن فاکس‎کان است، از ماه مارس سال گذشته تلاش می‏کند تا در تأمین پنل اولد برای آیفون‌های اپل نقش داشته باشد. شایعه شده است که اپل، جانشین مدل آیفون 10 را با صفحه‌نمایش 5.8 اینچی از نوع OLED توسعه می‎دهد؛ ضمن اینکه تصمیم دارد نسخه «پلاس» آن‌را مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی OLED ارائه نماید. به همراه این دو مدل، آیفون دیگری در دست توسعه قرار دارد که مانند آیفون 8 و آیفون 8 پلاس، به صفحه‌نمایش از نوع LCD مجهز شده است. از نظر اندازه صفحه‎نمایش، این مدل بین آیفون 10 و نسخه «پلاس» پرچم‎دار 2018 شرکت اپل قرار می‌گیرد زیرا آیفون LCD جدید اپل، به صفحه‌نمایش 6.1 اینچی مجهز شده است.

گمان می‌رود مانند دو مدل دیگر، آیفون LCD جدید اپل حاشیه‎های بسیار باریکی داشته باشد؛ ضمن اینکه به فناوری تشخیص چهره Face ID مجهز خواهد شد. وبلاگ ژاپنی Mac Otakara نیز در گزارش جداگانه، اعلام کرده است که اپل با ژاپن دیسپلی برای تأمین پنل LCD برای آیفون 6.1 اینچی خود وارد همکاری می‎شود. به‌نظر می‌رسد این مدل، نمایشگری با نسبت ابعاد 18:9 داشته باشد؛ البته مشخص نیست آیا طراحی آیفون LCD اپل مانند آیفون 10 است یا مانند پرچم‌داران اندرویدی، تنها حاشیه‎ی پایین و بالای صفحه‌نمایش آن کاهش خواهد یافت. به همراه ژاپن دیسپلی، ممکن است تأمین بخشی از پنل نمایشگر LCD برای آیفون 6.1 اینچی اپل برعهده LG باشد. دو شرکت GIS (مخفف General Interface Solution) و TPK، ماژول‌های لمسی را برای نمایشگر آیفون 6.1 اینچی اپل تأمین خواهند کرد.

image

با توجه به این گزارش‌، به‌نظر می‌رسد تعداد آیفون‌هایی که اپل با صفحه‌نمایش LCD عرضه خواهد کرد؛ برای اولین‌بار، کم‌تر از مدل‌های مجهز به نمایشگر اولد است. سال گذشته، تنها یک آیفون با صفحه‌نمایش اولد عرضه شد؛ انتخاب اپل برای دو مدل دیگر یعنی آیفون 8 و آیفون 8  پلاس، صفحه‌نمایش LCD بوده است.

به‌نظر می‌رسد پس از معرفی آیفون‌های جدید، تولید آیفون 10 متوقف خواهد شد؛ این در حالی است که اپل با معرفی‌های جدید، معمولاً تلاش می‎کند تا قیمت‌ مدل‌های قبلی را پایین آورد و آن‌ها را با قیمت کم‌تر عرضه نماید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

آیفون X

۱۳۹۶/۱۱/۷
داداچ داری اشتب میزنی
فقط یه صفحه نمایشه که داده سامسونگ بسازه که اونم نتونست خوب از پسش بر بیاد و پیکسل صفحه نمایشاش توی خیلی از موارد میسوزه مث اس 8
سامسونگ هیچ ثباتی نداره حتی به صفحه نمایشای خودش که برا آیفون ساخته مسخره میکنه
به اینم میگن تولید کننده گوشی!
توی آینده نزدیک هواوی خیلی راحت اونو جا میذاره

arshia - all rights reserved

۱۳۹۶/۱۱/۵
چیزی که دربارش صحبت میکردم
قرار نیست سونیم از اولد های ال جی یا سامسونگ توی گوشیاش استفاده کنه...
حالا شما بد نیست گمان کنی اولد 4k تو راهه :)

پیام

۱۳۹۶/۱۱/۵
اسمش که روشه شایعست همدن الجی میزنه

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۶/۱۱/۵
اپل برای تولید هیچ قطعه ای به خود متکی نیست
فقط آرم سیب?را فکر می‌کنم تولید انبوه داره

iman

۱۳۹۶/۱۱/۵
حالا هی بگید سونی اینطور سونی آنطور (شرکت سونی یکی از سهامداران اصلی شرکت ژاپن دیسپلی هست)