خانهاخبار
تنها 10 درصد از کاربران گوگل از ورود 2 مرحله‌ای استفاده می‌کنند

تنها 10 درصد از کاربران گوگل از ورود 2 مرحله‌ای استفاده می‌کنند

بر اساس آماری که به تازگی گوگل در کنفرانس امنیتی خود منتشر کرده است مشخص شده کمتر از 10 درصد از کاربران این شرکت از ورود 2 مرحله‌ای استفاده می‌کنند.
۱۳۹۶/۱۱/۳
image

با دیجیتالی شدن هر چه بیشتر زندگی مردم و ذخیره بخش زیادی از اطلاعات شخصی و مالی کاربران در اینترنت، نیاز است تا امنیت و حفاظت از حساب‌ها و اطلاعات جدی گرفته شود. «ورود 2 مرحله‌ای» یا Two-factor authentication سیستمی است که به افزایش حساب‌های آنلاین کاربران کمک زیادی می‌کند و سبب می‏شود تا هکرها نتوانند به راحتی وارد حساب‌های شخصی افراد شوند.

با اینکه گوگل بیش از 7 سال است که امکان استفاده از ورود 2 مرحله‌ای را در اختیار کاربرانش قرار داده اما بر اساس آماری که در کنفرانس امنیتی اخیر این شرکت منتشر شده، کمتر از 10 درصد از کاربران گوگل گزینه ورود 2 مرحله‌ای را فعال کرده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش آماده است تنها 12 درصد از کاربران گوگل برای نگه‌داری پسوردهایشان از برنامه‌های مدیریت پسورد مثل LastPass یا 1Password استفاده می‌کنند.

امروزه نه تنها گوگل بلکه بسیاری از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های برای افزایش امنیت کاربران امکان Two-factor authentication را فراهم آورده‌اند. با فعال کردن این گزینه کاربر برای ورود به اکانت خود علاوه بر رمز همیشگی نیاز به یک رمز یک بار مصرف دارد که از روی دستگاهی دیگر مثل گوشی هوشمند در اختیار وی قرار می‌گیرد. به این شکل مهاجم شانس کمتری برای هک کردن و ورود به حساب کاربران را دارد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)